ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: sta1n skrivet 16 oktober 2006 kl. 21:51:22
-
Tja,
Är på gång att köpa en beg gatureggad Suzuki LTR 450 -06:a.
Något jag bör tänka på innan jag köper den?
Har hört talas om att det är kolvbyte efter 40 timmar, stämmer det?
-
Jag skulle passa mig för att ha en så extrem maskin för gatan, men det är jag.
Blir för mycket underhåll i förhållande till åktid.
My 2C!
/Jocke
-
jag håller med jocke72 där till en viss del
oftast är väl såna service tider är mest för rena cross maskiner som körs som cross maskiner också
gat körningen är ändå snällare o man servar ändå rätt så tätt (iaf jag)
men egentligen så är ingen fyrhjuling är gjord för gata
LTR450 är en mycket potent o grym maskin, som behöver servas oftare än t ex LTZ400
i usa så byter en kille kolv o kolv ringar på LTZ400 va 4e månad o då kör hann cross, jag har kört närmare 1000 mil med min o den går hur bra som helst
-
ja jag har inte ägt min så länge och bara kört typ 5-6 timmar än så jag vet inte så mycket mer om dom än att det är en skit rolig maskin..pappa har en Raptor 660 och det går inte att jämföra när man är ute och leker iaf, även att han har fått en j-vla fart i den så den går en del fortare än min men de hörde ju inte hit :9..men du får kolla runt på internet om ingen här vet/eller inte svarar så finns det nog på andra sidor..lycka till med köpet om det blir nåt iaf du kommer ha nåt väldigt rolig mellan benen de lovar jag dig :P
-
Zacka, jag är inte så säker på att landsvägskörning är snällare för motorn än att åka cross. Skulle tom hävda tvärtom...
Beror ju på chauffören naturligtvis, hur fort och hårt man kör på gata. Men kör du cross varierar du varvet mer än om du ligger och plöjer full gas in till stan i fyra mil. Om man jämför hur många timmar motorn ansträngs på en crossträning/tävling är det ju ingenting mot hur många timmar den går när man är ute och åker en dag.
Men jag kanske är ute och cyklar. :wink:
/J