ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Forzando001 skrivet 1 februari 2014 kl. 21:12:47
-
Köpt mig en Bercomac Atv slunga. Motorn startade direkt men när jag ska starta själva slungan så stannar motorn. Låter som ett ett relä som klickar när jag rör brytaren på "fjärrkontrollen".... Är det nån säkerhetsgrejs som jag missat eller vad är felet???
-
Du har inga handtag på den man måste hålla in?
Är den ny?
Ingick ingen bruksanvisning?
-
Jo den är ny fått instruktionsbok men den var inte bra. Inga handtag att hålla in. Den styrs via fjärrdosan. Det är en slunga till Atv så tyckte det var lämpligt i detta forum.
-
Jo den är ny fått instruktionsbok men den var inte bra. Inga handtag att hålla in. Den styrs via fjärrdosan. Det är en slunga till Atv så tyckte det var lämpligt i detta forum.
Jaha!
Ber om ursäkt jag inte kopplade det :banghead:
-
Ja det är lugnt... fasen panik vill juh slunga snö;)
-
Vad styr brytaren? Bara själva inkoppling av driften av slungdelen?
Hur är den fäst i maskinen? Nån säkerhetsgrej för om den är lyft eller ej, om man nu kan lyfta den.
-
Fjärrbrytaren styr start av slungdelen samt rotation av utkastet. Hittar inga andra brytare...
-
Borde väl stå nått i boken...
Går det att lyfta slungan? Nån givare som påverkas?
-
De borde stå men jag hittar inget, kanske är blind;) Löst den flera ggr men hittar nada..
En länk till boken finns här...
http://www.duells.se/produktkatalog/produktxml/Dokument/Manual%20snoslungor_74-0048_och_74-0054.pdf (http://www.duells.se/produktkatalog/produktxml/Dokument/Manual%20snoslungor_74-0048_och_74-0054.pdf)
-
Det är alltså brytare 2 du slår på?
Dödmanshand är avaktiverad?
-
Precis brytare 2 slås på då startar slungdelen som sedan direkt bryter motorn. jo nödstoppen är avaktiverad.
-
Precis brytare 2 slås på då startar slungdelen som sedan direkt bryter motorn. jo nödstoppen är avaktiverad.
Kolla om nödstoppen glappar.
-
Verkar ju gå att skifta inkopplingen av kablar, säker på att dom sitter rätt?
Börjar den driva nått samtidigt som den dör?
Den borde ju snurra lite om inkopplingen funkar?
-
Den börjar snurra så de verkar rätt. Men om allt är rätt, ja det gissar jag det är en kontakt som inte går att sätta fel..
-
Har du långt till dom du köpte den av? Synd det är helg...
Varvar motorn upp ordentligt innan du kopplar in? Så det inte är nån varvgräns eller nått sånt märkligt.
-
Har hyffsat nära till en Åf. De borde ha jour för sånt här viktigt;)
-
Gasen är på max. Hittar ingen givare för upplyft slunga. Tror man ska kunna köra med den lite upplyft...
-
Fick hjälp av en säker kille. Det verkade som fukt i elektromagneten som ska driva remskivan. Rengjort så gott det gick å värmde lite med kupevärmare. Vips funkade det, den stannade 1 gång när jag röjde snö. Tror det ger sig när den används. Den har nog stått ett tag hos försäljaren, så lite fukt och rost på lamellerna.
-
Trevligt!
Men varför la den av när du kopplade in den?
-
Den jordade så det blev som en nödstopp... nu återstår och se om den måste bytas.
-
Skönt det löste sig!
Du borde ju kunna få nån form av kompensation då den strular direkt när den är ny kan man ju tycka?