ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Ingo skrivet 24 januari 2014 kl. 09:10:55
-
Hej,
Ska köpa en UTV och tittar på alternativ. I dagsläget har jag ett alternativ i en Polaris Ranger 400 (2011) demomaskin med hyttpaket, plog och vinsch som är i samma prisklass som en ny CF moto 800 tracker med plogpaket. Fördelen med Rangern är att den är traktorregistrerad men garantitiden har gått ut.. CF moto:n är MC-registrerad (= dyrare försäkring). Jag kommer använda den 80% för nöjesåkning men även dra fram någon vedpinne med den. CF moto:n är också med insprutning medan Rangern är förgasare. Känns dock mera rejält med en Polaris men frågan är hur man ska göra. Tips mottages tacksamt!
-
Jag tycker du ska ta en titt på dessa. Inga dåliga grejer och marknadsförs under KGK Motor.
http://www.hisunmotors.se/utv/1539448-hisun-utv (http://www.hisunmotors.se/utv/1539448-hisun-utv)
Mvh Robban
-
Tycker inte du sak byta ner dig till en icke märkes maskin
-
Har den strulat för dig eller varför är garantiperioden så viktig?
Är det för att slippa oväntade kostnader?
Finns lite trådar om de som köpt CF 800 UTV.
De har väl inte gått problemfritt precis.
Kika och gör en bedömning själv :)
Personligen skulle jag inte byta en Polaris mot en CF.
-
Ursäkta! Jag skrev fel i första posten. Jag har Rangern som ett alternativ, jag har alltså inte en i dagsläget ;).
-
Skulle välja polaris alla dagar i veckan.
Som pelle skrev finns några trådar om några CF moto och dom är långt från problem fria :-\
-
Vad innebär busåkning för dig?
Är det pulver och sladda?
Eller är det bara att åka i skogen utan ett syfte?
Mer effekt kostar alltid på ett eller annat sätt tyvärr.
Rangern är ju förnuftigare val alla dagar i veckan.
Men effektmässigt kan den ju inte mäta sig med 800an.
-
Nöjesåkning är inte busåkning för min/vår del, blir mera att åka med familjen och bada osv. samt åka på någon utflykt i skogen el dylikt. Där räcker Polarisen gott. Tänker dock använda den för en del plogning, men har en känsla av att Polarisen räcker i det avseendet också. Största funderingen är egentligen att Polarisen saknar garantier vilket man har i 3 år med CF moto:n.
-
Då skulle jag utan tvekan gått på Polarisen! Plogning är inga problem med 400cc.
Visst, den har ingen garanti men du kommer förmodligen inte ha lika mycket problem som med CF:en heller, och även om CF:en har garanti så är det inte ett kvitto på att den inte går sönder, du blir ju fortfarande utan maskin och tvingas köra den till återförsäljaren varje gång det är nåt. För hur kul är det att stå utan maskin när det kommer en halvmeter snö?...
Näe, jag skulle gått på Polarisen! ()p
-
Jag måste även säga att jag håller med föregående talare att polaris är det bästa valet för dig..
-
Tack för hjälpen! Ska åka och titta och provköra Polarisen ikväll.
-
Tack för hjälpen! Ska åka och titta och provköra Polarisen ikväll.
Lycka till!
:sunny:
-
Jag har en Z-Force 800, som dom säger så har det varit en del fel, dock inget som dom inte löst rätt fort. Jag har även skrivit att startrelät pajjade men det var ett handhavandefel som jag helst inte vill prata om ;).
Jag ångrar fortfarande inte mitt köp, men för dina ändamål så hade jag nog köpt Polarisen. Min Återförsäljare säljer både Polaris och CF, vi satt och jämförde priser på reservdelar och kom fram till att det är väldigt mycket billigare delar till en CF. Men så är det så mycket bättre kvalitet i en Polaris och då du ändå inte tänkt busköra något så spelar det ingen roll om det är lite dyrare reservdelar. Ett till stort plus är att det finns en hel uppsjö med eftermarknadsgrejer till Polarisen.
Förresten, vad innebär hyttpaket? Om det är som det låter så är det guld värt att kunna sitta heltäkt när snön yr runt maskinen :)
-
Polaris återförsäljarhantering av reservdelar i Sverige är sjuk.
Brukar kosta en tredjedel från staterna. :)
Det tycker jag är knäppt!
Men polaris 400 (455cc va?) är ju en riktig slitåsna.
-
Polaris återförsäljarhantering av reservdelar i Sverige är sjuk.
Brukar kosta en tredjedel från staterna. :)
Det tycker jag är knäppt!
Men polaris 400 (455cc va?) är ju en riktig slitåsna.
Sa nån Polaris 455?
-
Hade tagit polarisen 8 dagar i veckan
-
Polaris återförsäljarhantering av reservdelar i Sverige är sjuk.
Brukar kosta en tredjedel från staterna. :)
Det tycker jag är knäppt!
Men polaris 400 (455cc va?) är ju en riktig slitåsna.
Jag köpte en hel framvagn till skotern från staterna för 4000kr inkl. frakt.
En bärarm i Sverige kostar 3200kr, jag knäckte 3 stycken på en vinter.
-
Har testat Polarisen och tycker den kändes rejäl. Blir väldigt hög ljudvolym i hytten med dörrar, men det får man ta under vintern, dörrarna är lätta att ta bort på sommaren. Riktigt trevligt med värmepaket. Kändes lite ovant när man är van en vanlig fyrhjuling, lite mera stelt och klumpigt men är nog bara en vanesak. Har fått skarp offert så nu är det bara att fundera..
Har dock fått upp ögonen för John deere gator xuv, som också är en maskin i samma klass som Rangern, skulle också vara en maskin som passar utmärkt på gården känns det som. Någon som har erfarenhet av någon sådan så tar jag gärna emot det.