ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: amp skrivet 7 oktober 2006 kl. 17:52:35
-
Hej alla Dinli ägare...
Jag tar beslut på måndag om jag skall köpa en Dinli 450!
det verkar som om det är vissa problem med dom. är det främst bussningar + ventlier som strular??
bussningar kanske man kan fixa i teflon av ngn som kan detta.
Ventiler måste ju finnas bättre grejjer.?!...eller finns det fler fel.
....blev lite osäker efter att ha läst forumet..tidigare har det ju östs beröm över Dinlin.
mvh
AMP
-
Läs igenom på Dinli forumet så kan det inte mer än en halvtimme för dig att få svar...
Kan nog göras en fet lång lista med problem på Dinli...
Fattar inte hur man kan köpa en Dinli när en Suzuki LTZ 400 kostar 76,500:- skillnaden på kvalite är enorm! och priset bara 6,500kr
-
Nja Dinli är fortfarande prisvärd. Ligger väl idag på 61900kr medans en LTZ 07a ligger på 79900kr.
Jag har själv varit i valet och kvalet när det gäller dessa märken men har insett att jag kan leta anledningar i evighet till att köpa Dinli och alltid vara osäker på om jag gjort rätt när jag väl köpt en, medans om jag köper en LTZ400 så behöver jag antagligen aldrig ångra mig.
Så lyckas man skrapa ihop till en Dinli så bör man nog vänta lite till och köpa en LTZ. Fyrhjuling kostar en förmögenhet tyvärr om man jämför med mc men det är oxå en levnadsstil man köper :)
Jag tycker synd om alla nya märken som ska konkurera med Suzuki, Kawazaki osv.
-
hade dinli 450 i ca 1år.fick lägga ut ca 25000kr för att maskinen skulle funka att åka med.allt beroe på hur du ska köra.landsvägs körning bara så duger det.kolla in suzki istället mycke maskin för pengarna
-
hade dinli 450 i ca 1år.fick lägga ut ca 25000kr för att maskinen skulle funka att åka med.allt beroe på hur du ska köra.landsvägs körning bara så duger det.kolla in suzki istället mycke maskin för pengarna
Gör gärna en spec på de 25.000:- som du har lagt på din Dinli.
Man ska inte bara tro att bara för att man köpen en Suzki eller Yamaha att man blir utan problem... Det är nog mycket hur man sköter sina fordon och inte har tummen mitt i handen...
-
hejsan!
Känner att jag mpste få skriva lite här
jag har nu haft min Dinli i ca ett år och det har varit lite småstrul.
Men tack vare att man har en ÅF som står på ens sida och verkligen försöker hjälpa till, så känner jag mig riktigt nöjd men min 450. (när det har gått sönder något så är det aldrig roligt, men när det är lagat så är man glad igen)
Dinli dmx är ny på marknaden, ca drygt ett år nu. Suzuki ltz har väl funnits några år tror jag. Så vi kan inte jämföra dom med varandra. inte heller Raptorer.
Nya maskiner på marknaden har barnsjukdomar även stora märken som Suzuki titta på den här tråden. ganska allvarligt också.
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4889
Priset har kanske varit lite högt på en dinli när det inte sitter bättre plastdelar som blinkers, backspeglar och kanske något relä. Där krävs en skärpning tycker jag.
Vill man ha en bra maskin lägg pengarna på en dinli och byt dämparna och skaffa bättre a-arms bussningar så har du en jätte fin maskin.
MVH
Henke Ganska erfaren dinliägare
-
hittade länkarmsbussningar i mässing på nån sida! kostade 80kr st och det låter som ett väldigt bra alternativ till dåliga orginal bussningar!!
dinli dmx funkar jättebra så länge man håller sig på asfalterad väg!
ska man ut i terrängen o härja så lär man byta stötdämpare och bussningar och backspeglar blinkers och lite annat...
sen som många säger att det är lite svårt att jämföra ett litet företag som dinli med jättar som suzuki o yamaha!
det är som att jämföra gm med lilleplutten kia....
-
Är det någon som tänkt på det, att du kan nästan köpa 2 st dinli maskiner för vad en Raptor kostar. Och på den andra slänger du upp flickvännen... Delad glädje lika med dubbel glädje. :D
Och sån stor skillnad är det inte mellan dom att "yamman" är dubbelt så rolig.
-
Ja så är det, alltid på detta forumet när någon frågar om Dinli så får dom svar att köpa en raptor 700 eller något annat. Det är ju ganska bra betyg till Dinli att dom altltid jämförs med maskiner som är betydligt dyrare :wink: Man kan iof jämföra med LTz 400 som bara är en klass dyrare och som troligtvis är ett bättre alternativ om man vill ut och köra bana imellanåt. Man kan ju också jämföra Dinli med maskiner som är
10000 - 25000 billigare med och då blir det ju ganska svårt att hitta nån med likvärdig prestanda.
Så vill man ha en maskin och köra på vägen med så är den helt ok.
(Det är ju de den är gjord för)
-
Är det någon som tänkt på det, att du kan nästan köpa 2 st dinli maskiner för vad en Raptor kostar. Och på den andra slänger du upp flickvännen... Delad glädje lika med dubbel glädje. :D
Och sån stor skillnad är det inte mellan dom att "yamman" är dubbelt så rolig.
Hade en Dinli i somras, hämtade min splitter nya Raptor 700R 07:a för ett par veckor sedan....tro mig den är minst dubbelt så rolig :lol:
-
Är det någon som tänkt på det, att du kan nästan köpa 2 st dinli maskiner för vad en Raptor kostar. Och på den andra slänger du upp flickvännen... Delad glädje lika med dubbel glädje. :D
Och sån stor skillnad är det inte mellan dom att "yamman" är dubbelt så rolig.
Hade en Dinli i somras, hämtade min splitter nya Raptor 700R 07:a för ett par veckor sedan....tro mig den är minst dubbelt så rolig :lol:
Ok vad är det som gör den nästan dubbelt så rolig???
Tänk om man skulle utrusta dinlin med nya a-armar av lättmetall, svingen av lättmetall, frontbågen av lättmetall, styret av lättmetall plus lite till av lättmetall. tror den skulle bli ganska mycket lättare och roligare på en crossbana.
Undra om det finns några av ovan nämnda som skulle passa som "bolt-on" från något annat märke?
-
Provkörde en Dinli innan jag köpte en Raptor 350 och det var inget svårt val.
Sen finns det alltid måndags exemplar av alla märken men Dinli verkar bara bygga maskiner på måndagar. :wink:
-
Provkörde en Dinli innan jag köpte en Raptor 350 och det var inget svårt val.
Sen finns det alltid måndags exemplar av alla märken men Dinli verkar bara bygga maskiner på måndagar. :wink:
Själv provade jag en raptor 350 innan jag köpte en dinli
-
Läs igenom på Dinli forumet så kan det inte mer än en halvtimme för dig att få svar...
Kan nog göras en fet lång lista med problem på Dinli...
Fattar inte hur man kan köpa en Dinli när en Suzuki LTZ 400 kostar 76,500:- skillnaden på kvalite är enorm! och priset bara 6,500kr
Tjena, måste bara kolla, vad e de för service intervall på LTZ ??
Man kanske inte ska jämföra priser rakt av!!??
-
Inte så jävla tät service på Ltz. Gör den första efter 30mil. Sen kan du vänta ett bra tag. Vissa MC åf säger mellan 300-600mil. Ltz är en maskin som ska köras å dinli ska den meck sugne ha
-
man kan likna det här med att jämföra äpplen o päron!
visst vill du ha en maskin som går lika bra hela tiden och som håller att köras med överallt så köp en raptor eller något liknande som ltz (för att göra libba glad! :) )
men om du nu inte har dom där pengarna som skilljer mellan en dinli o en raptor eller ltz, (alltså den där bunten som får plats mellan pekfingret o tummen) så köp en dinli och få din egna uppfattning om märket!
jag har nu kört min 309 mil och har bytt olja 4 gånger, gjort ett eget värmeskydd för avgasröret, tankat o kört....
ska någon dag när jag får tid mäta ventilspelet!!! kan vara bra att ha koll på det!
sen är det ju det att alla märken har ju sina småfel, vissa fler vissa mindre! men alla är vi barn i början!!!
-
man kan likna det här med att jämföra äpplen o päron!
visst vill du ha en maskin som går lika bra hela tiden och som håller att köras med överallt så köp en raptor eller något liknande som ltz (för att göra libba glad! :) )
men om du nu inte har dom där pengarna som skilljer mellan en dinli o en raptor eller ltz, (alltså den där bunten som får plats mellan pekfingret o tummen) så köp en dinli och få din egna uppfattning om märket!
jag har nu kört min 309 mil och har bytt olja 4 gånger, gjort ett eget värmeskydd för avgasröret, tankat o kört....
ska någon dag när jag får tid mäta ventilspelet!!! kan vara bra att ha koll på det!
sen är det ju det att alla märken har ju sina småfel, vissa fler vissa mindre! men alla är vi barn i början!!!
-
Nja Dinli är fortfarande prisvärd. Ligger väl idag på 61900kr medans en LTZ 07a ligger på 79900kr.
Nu ännu billigare - 59.900:- för en sprillans ny.
http://www.blocket.se/vi/9661685.htm
-
Varför inte bara testa de olika maskinerna och bilda dig en egen uppfattning så kan du inte skylla på någon annan än dig själv om du nu skulle bli missnöjd..... :twisted:
-
FÖR ATT SVARA PÅ FRÅGAN SÅ BÖR DU VÄL TÄNKA PÅ HUR DU SKA KÖRA ? DINLIN FUNGERAR BRA PÅ GRUS OCH VÄG ! SÄMRE I BANA OCH SKOG ! HAR SJÄLV INTE HAFT NÅGRA STÖRRE PROBLEM FÖRUTOM VÄRMESKYDD AVGASRÖR (PLAST) OCH BAKSPEGLAR OCH JAG KÖR HÅRT NÄR JAG KÖR !
-
Nja Dinli är fortfarande prisvärd. Ligger väl idag på 61900kr medans en LTZ 07a ligger på 79900kr.
Nu ännu billigare - 59.900:- för en sprillans ny.
http://www.blocket.se/vi/9661685.htm
Klart den är billigare nu, det är ju 06:or som reas ut.
Om ni ska köpa dinli skulle jag köpa 07:or istället. bättre andrahandsvärde och kanske har de ordnat några av problemen från 06.
-
dom har fixat 93 fel..
-
Nu ännu billigare - 59.900:- för en sprillans ny.
http://www.blocket.se/vi/9661685.htm
Klart den är billigare nu, det är ju 06:or som reas ut.
Om ni ska köpa dinli skulle jag köpa 07:or istället. bättre andrahandsvärde och kanske har de ordnat några av problemen från 06.
Ok, 59.900 för en -06 och 61.900 för en -07.
www.mmbatv.se
Annonstitel: Super Kampanj Dinli 450 DMX
Pris: 61900
Beskrivning: Vi säljer ut våra sista 4 st gråa Dinli 450 DMX till superpris inkl Nerfbars. Fabriksnya senaste Modellen 2007 or. Passa på innan dom tar slut. Spara nästan 10000:-
-
59900:- nya versionen
http://www.blocket.se/vi/9685108.htm?ca=6_s
-
Det står 2006 i annonsen iaf.
Dinli DMX 450 Kampanj 59900:-
Årsmodell: 2006
Färg: grå orange
Typ: 4-hjuling
Info: 59900:- inkl moms så långt lagret räcker