ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Octagon skrivet 5 oktober 2006 kl. 19:43:09
-
Tjena alla.
Har kollat igenom en massa trådar och kommit fram till att här finns det folk som vet hur man gör. Har just hämtat min SMC 300 (9mil). Har sett hur många olika förslag på hur man skall preppa och grejja med den. Jag vill bara ha ett par råd på vad jag skall göra för att få till lite till (effekt) NU eller ska jag vänta lite. Tacksam för svar. Skaplit novis he he. Tack alla för ett riktigt bra och lärorikt forum. :wink:
-
:idea: Ta det lite lugnt tills du gjort första servicen (30mil), sedan var min första
åtgärd att byta till 38drev bak istället för original 40, ett snällt första trim.
Snällt för motorn också med lite lägre motorvarvtal på topphastigheten.
-
Hur stor skillnad blev det med 38t drev i tophastighet?( allt annat orginal)
Blev den trött accelerationsmässigt?
Finns det 36t att få tag i till 300:an.
Har någon isåfall provat?
-
Hur stor skillnad blev det med 38t drev i tophastighet?( allt annat orginal)
Blev den trött accelerationsmässigt?
Finns det 36t att få tag i till 300:an.
Har någon isåfall provat?
Bytade till 38 drev direkt jag kört hem maskinen så har knappt kört original, men den blev lugnare och mindre vibrationer med 38drev.
Har i dagarna byggt om ett 36 drev att passa 300:an, finns inte original.
Har inte hunnit utvärdera det ännu, men verkar helt ok om maskinen är
lite trimmad... :idea:
-
Låter intressant, väntar på en utvärdering.
E det avgas samt större munstycke du menar med "lite trimmad" eller har du något mer?
-
Låter intressant, väntar på en utvärdering.
E det avgas samt större munstycke du menar med "lite trimmad" eller har du något mer?
Körde en längre tur idag och det känns ok, den blev lite trött i stark motvind och branta uppförsbackar men inte så det stör,
på plan mark går den fint, kanske ingen raket, men det lär den nog aldrig bli... :D
Just nu kör jag med borrad luftburk och ljuddämpare samt större munstycke (155) och 36-drev.
-
Det finns visst 36 drev som passar direkt på smc 300!
Jag har ett som ligger på bordet och väntar på att bli prövat!
http://www.quad-factory.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=82_86&products_id=104&osCsid=57726b9ac47aebda7d704376fd17cb8f
En liten fråga, hur mycket råstyrka tappar man med ett 36 drev? Tänkte på lägre växlar.
-
Det finns visst 36 drev som passar direkt på smc 300!
Jag har ett som ligger på bordet och väntar på att bli prövat!
http://www.quad-factory.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=82_86&products_id=104&osCsid=57726b9ac47aebda7d704376fd17cb8f
En liten fråga, hur mycket råstyrka tappar man med ett 36 drev? Tänkte på lägre växlar.
Visste inte det kommit ett 36-drev (i utlandet), men glöm att det passar
direkt på :!: Det går att skruva på, inga problem, men när kedjan skall på
så kommer "problemen", för utan att slipa ner hubben och originalskruvarna går det inte,
då går kedjan uppe på hubben och skruvarna :!: :!:
-
Mmm vet det, men det är smällar man får ta!
-
Och sen måste man väl korta kedjan. Har skaffat en ny Oringskedja som jag ska kapa till rätt längd. kostade bara 400 kr med frakt och allt!
-
Och sen måste man väl korta kedjan. Har skaffat en ny Oringskedja som jag ska kapa till rätt längd. kostade bara 400 kr med frakt och allt!
Jag tog bort "en" länk på original kedjan...
-
va billigt var köpte du den kedjan`??
-
va billigt var köpte du den kedjan`??
-
På Ebay! Jävligt fin kedja iaf!
-
köpte mig en O-ring kedja D.I.D till min suzuki LTZ från ava mc för 460:-
så jätte dyra är de inte att man ska köpa på ebay