ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Björn skrivet 4 oktober 2006 kl. 20:17:50

Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: Björn skrivet 4 oktober 2006 kl. 20:17:50
Hej jag har läst om era fundringar om hur man kan tänkas få fart på atvn men jag har inte fått någon klarhet i om ni kommit någon vart i frågan.
Kunde vara kul och höra mer. Jag har gjort en del förändringar som du kan se i mitt första inlägg.
Sen undrar jag över hur man kan lägga in en bild :?:

MVH Björn
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: STENE skrivet 4 oktober 2006 kl. 20:32:26
Status för min del är:
Klippt varv stopp och väg däck.

Skall åka förbi benring någon dag och hämta ett större munstycke. Men det har inte blivit tid för det ännu. Och jag kommer förmodligen inte hinna med det innan älg jakten nästa vecka.
Titel: Tack Stene
Skrivet av: Björn skrivet 4 oktober 2006 kl. 20:47:31
Det var snabba puckar. Det är redan klart se tidigare, menjag undrar om ni är på gång att bygga om cdi boxen eller något annat kul,
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: Lillhajen skrivet 4 oktober 2006 kl. 21:01:20
Har någon närmat sig 100 km/h eller till och med tagit steget över linhai-vallen i sverige?

Kanske dax att kasta hansken för någon som tror sig kunna bryta
naturlagarna.. :twisted:

Lillhajen
Titel: Re: Tack Stene
Skrivet av: STENE skrivet 4 oktober 2006 kl. 22:11:36
Citat från: "Björn"
Det var snabba puckar. Det är redan klart se tidigare, menjag undrar om ni är på gång att bygga om cdi boxen eller något annat kul,


Vi har kollat på det men jag låter benring rapportera om detta då en av hans kontakter återupptagit detta. Annars får jag själv knåpa ihop detta.
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 5 oktober 2006 kl. 08:22:19
Halloj.

95 km/h gör min nu=) (så närmar mig gör jag ju*s*)
Fett trimrör, 160 munstycke + öppet filter, klippt Linhaistopp*s*.

Då uppnår jag orginal varvstopp som motorn har orginal, inte linhai orginal.

Har org. variator o orginal däck än så länge.

Detta är den fart man kan uppnå utan att skifta variator & däck.

En TCI-box ska vara på gång, den ger dock kraft, inte toppfart(Varvstoppet ni vet).
Den kommer inte varva mer än så. Toppfarten får grejas med däck o variator.

Variatorn kommer troligen ge 10 km/h till + lite större vägdäck så säg att med en bra tändbox som ger pulver + ovan nämda ger 105 km/h till 110km/h, sen tror jag man har nått taket :)

Men det känns helt OK för min del  :D
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: Haschi skrivet 5 oktober 2006 kl. 08:55:10
Lite funderingar.. Har du mätt upp hur mycket din varvar nu? Kan vara intressant. Är det struligt med munstycke byte?

Jag känner mig som en bromskloss på 70-vägar, det slipper ju du göra!! :lol:

// Haschi
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 5 oktober 2006 kl. 09:14:51
Jag har inte kunnat mäta varvtal, saknar mätare för en cylle.

Dock ska den varva 7500 rpm enl boxen o det kan stämma.
7500 rpm är j*kligt högt för en encylindrig 4 takt.

Jag vet en till som har detta stopp oavsett hur man gör, så det är bara en kvalificerad gissning, men jag är övertygad.

Jag bytte munstycke på ca 20 min :)

Förgasaren sitter bara med slangklämmor.

Bort med luftburk, lossa slangklämman framför förgasaren, lossa slangar o kablar för choke.

Dra ut förgasaren bakåt.

Lossa underdelen av förgasaren (flottörhuset).
Där ser du munstycket, jämför med det nya så ser du vilket.

Nålen chimsade jag med en bricka, modell tunn.
Lyft upp nålen så du har endast nål i din hand, trä på brickan o tillbaka me den. Det ska va en TUNN bricka.

Gör du detta o har ett 160 munstycke så får du ta av locket på luftburken.
Du kan inte byta munstycke o behålla avgasrör o luftburk orginal.

Nej, jag kör ifrån folk på 70-vägar :lol:
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: Haschi skrivet 5 oktober 2006 kl. 09:46:57
Japp, det avgör saken. Ett helsystem och nytt munstycke står på önskelistan. Dock tror jag att jag väntar med det en stund, tror jag klarar mig över vintern orginal.  Tanten förväntar sig en plogad uppfart i vinter och jag har inte köpt en plog ännu.. 8)
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: Linhaidestructor skrivet 5 oktober 2006 kl. 22:49:05
Citat från: "benring"

Nålen chimsade jag med en bricka, modell tunn.
Lyft upp nålen så du har endast nål i din hand, trä på brickan o tillbaka me den. Det ska va en TUNN bricka.


Benring:

Modell tunn, vad lite mer exakt är det?
Är ditt avgasrör från cyllen bak till dämpen större än original?
Titel: trim
Skrivet av: fagersta skrivet 5 oktober 2006 kl. 23:34:58
hej ni pratar om att klippa en kabel till cdi box det är ingen som har talat om hur man gör bilder eller beskrivning . hoppas att ni talar om så man kan få mer fart på en slö maskin :P
Titel: Re: trim
Skrivet av: TeknikOchFritid skrivet 6 oktober 2006 kl. 01:06:19
Citat från: "fagersta"
hej ni pratar om att klippa en kabel till cdi box det är ingen som har talat om hur man gör bilder eller beskrivning . hoppas att ni talar om så man kan få mer fart på en slö maskin :P


Skruva bort den svarta plastkåpan som sitter framför styret.
Skruva bort cdi-baxen som sitter upp till höger med två skruvar med 8mm-skallar. Slipp av den lilla kabeln som kommer ut som ett U på baksidan.
Klart!
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 6 oktober 2006 kl. 08:20:21
Citat från: "Linhaidestructor"
Citat från: "benring"

Nålen chimsade jag med en bricka, modell tunn.
Lyft upp nålen så du har endast nål i din hand, trä på brickan o tillbaka me den. Det ska va en TUNN bricka.


Benring:

Modell tunn, vad lite mer exakt är det?
Är ditt avgasrör från cyllen bak till dämpen större än original?


Halloj, TUNN menas med att det inte ska vara en vanlig bricka, eller hur jag ska förklara. En bricka är oftast lite tjock, ett chims är ju lövtunt.

Jag tog denna jag hittade, mätte den inte utan provade, men jag kan nog få fram tjockleken iaf. Återkommer om det.

Jag har stort rör från början till slut, 36 mm om jag inte minns fel, invändigt mot 26 orginal. Fullflödesdämpare.


Det är inte CDI utan TCI-system på Linhai, ville bara säga det  :D
Inte för att det påverkar beskrivningen ovan men iaf.
Dock sitter den uppe till höger om man sitter hojjen, annars uppe till vänster, iaf på min modell.

Sen blir inte maskinen piggare med klippt stopp, men snabbare :)

/B
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: peter1500 skrivet 6 oktober 2006 kl. 23:52:43
Go Benny go Benny go,
föresten kommer du ihåg " ska vi riva hela haket",,,,,,,, det gör inte A.,
apppropåingenting ;)
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 7 oktober 2006 kl. 18:37:32
Go peter go Peter go Peter!

Gillar du Pommes frites? :lol:

Klart jag kommer ihåg " ska vi riva hela haket" det är det som kommer efter det som jag inte minns :D
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: peter1500 skrivet 8 oktober 2006 kl. 15:33:39
Gillar pommes som bara den :)
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 8 oktober 2006 kl. 23:25:19
Härligt Peter :)


Ang brickan:

Ytter dia:6mm, 0.5mm tjock , hål:3.2mm


/B
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: STENE skrivet 9 oktober 2006 kl. 00:08:22
Se till att lägga upp lite bilder steg för steg hur man gör för att byta nål etc  :lol:
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: zacka skrivet 9 oktober 2006 kl. 09:16:10
benring
i usa så kör vissa med 3 brikcor på suzuki LTZ på 1 mm styck
dvs de höjer nålen med upp till 3 mm
så testa med kanske 1mm bricka eller kanske 1.5 o skruva lite med soppa skruven o kolla om den går bättre
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: benring skrivet 9 oktober 2006 kl. 21:44:34
Det låter mycket... det är en linhai, ingen räzer :)

Men faktiskt, nu när det blev kallare så saknas lite soppa på lågt varv, men det kanske skruven kan justera.


/B
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: CathastrophiX skrivet 2 november 2006 kl. 21:42:10
http://www.transmic.net/gbindex.htm
Titel: fråga till Stene och Benring
Skrivet av: STENE skrivet 5 november 2006 kl. 23:29:40
Citat från: "CathastrophiX"
http://www.transmic.net/gbindex.htm


Cool link.. Sakll studeras mer i detalj i morgon :-)