ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Rally116 skrivet 16 november 2013 kl. 20:49:18
-
Nån som har tips om hur man enklast byter den inre damasken? Måste man montera bort hela drivknuten och allt? Måste man ha specialverktyg för det? Har sett nån video där man kan trä över damasken utan att ta bort drivknuten. Går det med alla damasker eller är det nån specialgummi?
Var kan man köpa/ladda ned instruktionshandböcker till sin maskin?
-
Specialdamasker, sist jag handlade en sådan köpte jag en strl. small på autoexperten (under 200kr) till min förra Polaris.
Googla om du vill hitta på nätet, annars finns ebay.com eller din Polarisåterförsäljare
-
Men fungerade det bra då? Är det värt att köpa en sån istället? Inte sämre kvalitet än original?
-
Men fungerade det bra då? Är det värt att köpa en sån istället? Inte sämre kvalitet än original?
:hmmm: hur kan det var sämre kvalité när du kan stretcha den många ggr. dess storlek. Prova gör det med original ;)
Höll de åren jag hade maskinen, och bilar byter ju inte damasker så ofta heller ;)
Men mät din damasks längs samt muddar så du köper rätt strl.
-
damaskbandsverktyg underlättar när banden monteras
-
Tjena
Jag bytte yttre damask på grannens polaris 300 och han tog och höll fast drivaxeln med en rörtång så slog jag på knuten med en plastklubba och så släpte den sen var det bara att trycka tillbaka knuten och känna att den gick över klipset på låste.
M.V.H P-A78 P:S Lycka till
-
Jag valde att försöka byta mot en vanlig damask. alltså inte den stretchbara.
Fick loss allting så drivknuten är synlig. Men hur sjutton bär man sig åt att få bort skiten? Bankade med både plastklubba och slägga men verkar inte rubba sig. Sen blev det en spricka inuti knuten :( kanske skulle skaffat en verkstadshandbok innan man börjar göra saker man inte har en aning om.