ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: perlisan skrivet 14 oktober 2013 kl. 18:20:47
-
Hejsan,Skulle vilja höra hur ni uppfattar eran 800. Jag har bara haft min i 2mån
Det skulle vara intressant att höra om det har dykt upp några specifika/modellrelaterade problem. Eller bara vad ni tycker om maskinen.
-
Hei jeg har hatt min nesten 2 år og kjørt 400 mil. har hatt problem med tankmåler,og synes ikke bremsene har vert så bra,men ellers ikke problemer starter ver gang og går fint. Nå er nok ikke jeg den som kjører så veldig brutalt heller og mest har den gått på vei. Jeg synes den ble veldig fin og kjøre etter vei når jeg satt på speisers 4,5mm ,men ble veldig tungstyrt i skogen. Og nå har jeg fått mulighet til å bytte til Can am gleder meg stort til i morgen. ;D
-
Jag har haft min i ca 4 månader och är otroligt nöjd. Inte ett enda problem så långt. Vid servicen lät jag dom montera värme i handtagen och tumgreppet samt byta ut luftfiltret. Märkte iof ingen skillnad men maskinen går klockrent. Eftersom jag kör en hel del landsväg, asfalt och grus har jag ställt dämparna lite hårdare än originalinställningen.
Funderar på att skaffa nån form av extraljus och en uppsättning landsvägshjul men har ännu inte bestämt mig vilka.
Så, en av de absolut snyggaste 4 hjulingarna på marknaden har hittills bara levererat positivt! ()p
-
Jag har oxå haft min i ca 4 månader, kört ungefär 270mil utan problem med något.
Den bara tuffar och går.
-
Så märkligt, min går också kanon.Men läser man här i olika forum så är det mest skit :o
-
Hejsan,Skulle vilja höra hur ni uppfattar eran 800. Jag har bara haft min i 2mån
Det skulle vara intressant att höra om det har dykt upp några specifika/modellrelaterade problem. Eller bara vad ni tycker om maskinen.
Min CF funkar ok, och jag har den till att yrkesmässigt ploga och sen kör jag hyfsat mycket skog och myr med den och ännu har inget gått sönder mera än att jag fått efterdra lite skruvar, peppar peppar. Mera effekt hade jag dock gärna sett, men sen när kan man få nog av det ;)
-
Jag har haft min i 1.5 år och har fungerat problemfritt.
Men Jag har bara kört 400 mil.
Skulle jag köpa en atv idag skulle jag köpa en 800 terralander igen.
snygg går bra och prisvärd enligt mitt tycke.
-
Vad kul att läsa att ni är glada för era maskiner. Jag har bara kört 30 mil o nu ska det på annat blås! :DV Jag tycker också att det är en snygg maskin och framför allt en bekväm maskin. Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.Nu väntar jag bara på snön!
-
Vad kul att läsa att ni är glada för era maskiner. Jag har bara kört 30 mil o nu ska det på annat blås! :DV Jag tycker också att det är en snygg maskin och framför allt en bekväm maskin. Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.Nu väntar jag bara på snön!
800:an ska tydligen vara förberedd för servo, så det ska gå att eftermontera enligt min Åf.
-
Vad kul att läsa att ni är glada för era maskiner. Jag har bara kört 30 mil o nu ska det på annat blås! :DV Jag tycker också att det är en snygg maskin och framför allt en bekväm maskin. Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.Nu väntar jag bara på snön!
Tänk på att den kan gå sämre rent av gå sönder om du har otur och byter avgasystem. Vissa x8:or går tydligen alldels för snålt när dom byter utan att mappa om styrboxen. Värst verkar det vara på dom nyaste med kritvita tändstift och effekt förlust som följd vid byte.
-
Tänk på att den kan gå sämre rent av gå sönder om du har otur och byter avgasystem. Vissa x8:or går tydligen alldels för snålt när dom byter utan att mappa om styrboxen. Värst verkar det vara på dom nyaste med kritvita tändstift och effekt förlust som följd vid byte.
Jag kan intyga att fallet är precis så om du byter avgassystem. Jag fick en klart märkbar effektförsämring då jag bytte till märke "xxx" (för att undvika pajkastning så nämner jag inte märket, pm om du vill veta). Jag får dock reservera mig för att det faktiskt finns de som säger sig uppleva motsatsen. Men ett byte är inget jag skulle rekommendera utan att mappa om.
-
bra där och citera sig själv :hmmm: skall nog gå och lägga mig
-
Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.
Det är ju där den gör nytta, på vägen där det går fort är ju motståndet lågt ':)
-
Tack för tipset, jag är ju ganska grön o vill ibland för mycket :D Får höra med åf vad han tycker. Jag kör ju mest på skogsslingorna där jag bor (skåne) och på landsväg. Det är kanske att lägga pengar på hasplåtar. Ha en bra helg. Gärna fler synpunkter o tips. :djump:
-
Servo är riktigt skönt att ha i skogen. Sen vilken skillnad efter en riktig långtur då man inte alls är lika slut i armarna !
-
klart man ska ha servo, tror dock han menade att det är hälsosammare utan ;)
-
Den sydskånska terrängen är inget som normalt sett kräver servo, särskilt inte om man åker med originalhjul och utan spacers så fundera inte på det där.
Men annars är det självklart endast i skogen som servo gör nytta.
Dock funkar faktiskt även maskiner som saknar servo!
()p
-
Den sydskånska terrängen är inget som normalt sett kräver servo, särskilt inte om man åker med originalhjul och utan spacers så fundera inte på det där.
Men annars är det självklart endast i skogen som servo gör nytta.
Dock funkar faktiskt även maskiner som saknar servo!
()p
()p ()p ()p
-
det går bra å köra bil utan servo å ac också, men vem fan vill gör det :hmmm:
-
Det är inte riktigt samma sak..
-
Det är inte riktigt samma sak..
Så sas det på 80-90talet med ;) Vet inte hur många av de förespråkarna som fortfarande kör utan servo/ac
-
Så sas det på 80-90talet med ;) Vet inte hur många av de förespråkarna som fortfarande kör utan servo/ac
Det är väl upp till var och en om man vill ha servo! Jag klarar mig utan, har kört hjulingar med servo men jag är lika nöjd utan.
-
Jag har heller aldrig känt behov utav servo. Om man blir trött i armarna så kan man dra som slutsats att set är dags att besöka gymmet..
Självklart hade det varit skönt att ha i vissa lägen, men att köra i högre hastigheter på vägen tycker jag bara blir obehagligt..
-
Jag tycker att grizzlys servo är röta :hmmm:
-
Självklart hade det varit skönt att ha i vissa lägen, men att köra i högre hastigheter på vägen tycker jag bara blir obehagligt..
Då har du tyvärr inte provat en progressiv servo
-
Kan ju säga att jag har gymmat, antagligen mer än de flesta här.
Och jag vill ha servo i skogen, tycker inte att slita och rycka i styret ska ta nöjet från lite mer avancerad körning.
-
Man får ha lite teknik, det går inte svänga först sedan köra.
Kör lite framåt och då svänger du. Då går det mycket lättare.
Men självklart är servo en fördel!
-
Jag tycker att grizzlys servo är röta :hmmm:
Jävla snack om servo.
CF har det inte men är lika dyra som de som hat det! Så sluta spekulera.
Menat CF har ju bättre kvalitet.
Bättre utvcekling.
Bättre ergonomi.
Bättre status.
Bättre effekt per cc.
En kalashoj!
Alla borde köra CF!
-
Jag kan inte riktigt hålla med dig på vissa punkter..
-
Jävla snack om servo.
CF har det inte men är lika dyra som de som hat det! Så sluta spekulera.
Menat CF har ju bättre kvalitet.
Bättre utvcekling.
Bättre ergonomi.
Bättre status.
Bättre effekt per cc.
En kalashoj!
Alla borde köra CF!
Ganska onödigt att gå in och dra igång tjafset igen efter det att man rensat tråden, eller hur?
-
Jag bara svara TS.
Banna mig åker linhai. Behöver inte servicetips.
-
jag åker cf 800 men provat hojar med servo. Åh hade jag gjort om min affär så har jag köpt en hoj med servo.
-
Nä man kanske skulle bytt bort hjulingen till en utan servo så man får lite armar :) kanske en cf ! Konstigt att inte blysläden x8 har det orginal ? Undrar varför tex can-am 1000 har servo ? varje gång jag kör en så är framhjulen i luften så den är inte speciellt tungstyrd !
-
Det var lite klankande på x8 nu tycker jag, jag kör mycket med en som har en Can-Am 1000 och vi kör på samma ställen och lika i körsätt, min är fortfarande hel medans hans vart inne 2 gånger på lagning, behövs det sägas mer. Can-Am är inte bättre, det finns som tillbehör ramförstärkare säger väll allt, X8 är inte bäst men jag är skitnöjd med min lika så ni som äger Can-am är skitnöjda.
Sluta klanka ner på varandras maskiner och var nöjd för att det finns lite mer häligt folk som är ute i skogen och kör som man kan lära känna. Det är kanske inte så att alla har dom lekpengarna som vissa andra har, så ni behöver inte sitta här som hackkycklingar...
Så länge var och en är nöjd med sin maskin så är väll allt bra ? Jag är iaf det lika så min fru och bror.
-
Det var lite klankande på x8 nu tycker jag, jag kör mycket med en som har en Can-Am 1000 och vi kör på samma ställen och lika i körsätt, min är fortfarande hel medans hans vart inne 2 gånger på lagning, behövs det sägas mer. Can-Am är inte bättre, det finns som tillbehör ramförstärkare säger väll allt, X8 är inte bäst men jag är skitnöjd med min lika så ni som äger Can-am är skitnöjda.
Sluta klanka ner på varandras maskiner och var nöjd för att det finns lite mer häligt folk som är ute i skogen och kör som man kan lära känna. Det är kanske inte så att alla har dom lekpengarna som vissa andra har, så ni behöver inte sitta här som hackkycklingar...
Så länge var och en är nöjd med sin maskin så är väll allt bra ? Jag är iaf det lika så min fru och bror.
Vart skev jag att den var bättre ? Jo jag vet att det finns ramförstärkare för dom som kör mycket på bakhjulen. Så det behövs inte till cf. Föresten vad är det som är sämre på en om man får fråga. Har inget mot cf är 3 st som brukar åka med oss !
-
Blir tröttsamt till slut när alla trådar slutar i 'märkestjafs' speciellt i den del som heter just 'Cf Moto'.
Jag tror inte någon missat att CF är gjorda i kina, billigare, och en del gillar dom andra inte. Behöver inte repeteras i varenda tråd?
Det är ju viktigt att information finns för de som tex just ska köpa en hoj, men måste gå att få vanliga trådar att inte hamna i denna diskussion varenda gång.
-
Skitsamma att den är gjord i Kina. 400 kilo (torrvikt enligt atvrideronline) så är det väl lite konstigt att det inte är servo? :)
Alla som har en med servo köper inget annat efter det. Själv har jag inte servo. Men då blir man bra trött i ryggen om man brottar runt stora däck i skogen en hel dag.
Dom är ju väldigt dyra för att vara kineser, så visst bör dom ha bättrat på kvallen rejält. 85 lax är en hel del kosing.
-
Tycker också 85000:- är dyrt. Det får man fin beg och ny märkeshjuling för. Tex en polaris även nån kawa 750 ny har jag sett för samma pengar. Ska bli intressant och se hur cf står sig i andra hands värde. Min åf sa till mig när jag köpte min att dom står sig minst lika bra som andra märken ! Men nästan ingen åf ville byta in den. Sen fanns det väl 800st på blocket till salu. Så oavasätt hur bra dom står sig lär dom vara svåra att bli av med.
-
Det skulle väl komma servo på dom, från 2014 årsmodell kanske?
Sen får man väl se hur bra dom funkar, det är ju några andra märken som haft prolem med servon.
En av dom största nackdelarna med cf tycker jag verkar vara det stora utbudet av dåliga/okunniga återförsäljare. Man har ju sett och läst om en del här på forumet genom åren.
Nu har man ju nästan enbart hört kundens version, men ändå...
Men nu när även cf blir mer avancerade och dyrare så ökar ju kraven på återförsäljare/importör och deras verkstäder.
Förresten, någon som vill dela med sig av servicepriser på cf 800?
Lär väl skilja lite mot 5&600cc.
Hur tycker ni era 800cc funkar i skogen? Och hur är dom att leka med på vintern när man ska igenom lite (eller mycket)snö?
Lider ni av att dom är lite tyngre?
Hur långt räcker originaldäcken? Inte mil utan användningsområde...
Jag har inte provkört cf800, men den motorn är väl inte helt olika can-am 800. Och den motorn är ju rolig enl mig iaf.
Det blir ju alltid lite tjafs mellan olika märken, hade inte cf och dom andra kineserna funnits så hade väl det varit andra grupperingar som kastat skit på varann.
Men alla är ju här inne för att man gillar fyrhjulingar, och vill "umgås" med likasinnade.
Så lägg mindre energi och tid på trams och mer på bilder, videor och projekttrådar.
Alltid kul att läsa och se bilder om dom äventyr och missöden man råkar ut för.
Nu blir det ju snart plogning, vinterlek och mörker. Så dags att maskinerna får jobba och kanske dags för lite nya lysen. :sunny:
-
(Hur tycker ni era 800cc funkar i skogen? Och hur är dom att leka med på vintern när man ska igenom lite (eller mycket)snö?
Lider ni av att dom är lite tyngre?
Hur långt räcker originaldäcken? Inte mil utan användningsområde...)
Jag bor mitt i skogen med ett gäng travhästar. Jag kör i hjortstigarna när jag inte har något annat mål och där fungerar min 800 bra. Jag har förvisso aldrig provat nån maskin med servo så jag har inget att jämföra med. vidare så används maskinen till att sladda banor med o det klarar den med bravur. Även att sladda skogsslingorna med, och det kan vara ganska tungt. I normala fall använder vi traktorer till det. Har aldrig provat den i ett dynghål o kommer aldrig att prova den i dom förhållanden.(gillar inte dynga) Ska nu skicka in maskinen på en extra service och gå igenom maskinen ordentligt. Då får vi se om skruvarna är lösa eller om nått annat ramlat av. Kommer att redogöra för detta i cf 800 tråden.
Ha nu en riktigt bra helg o puss på er alla
-
Servicen på min x7a kostade 1000 tror jag
-
Det var billigt
-
Det var billigt
Det är väl antagligen därför maskinerna rasar med.
Jag vet hur lång tid en Can-am service tar hos en seriös handlare.
1000 spänn täcker ju knappt ens oljor.
-
Ett servicekit kostar ju ca 800kr.. För cf och company
Arbetet måste väl kosta mera...?
-
nej, asså det kanske kosta 1500. blev lite osäker. men var max 1500 iaf!
jag fick 2 servicar då dem missa massa saker på min, så vi ifråga satte vad dem hade gjort, så allt gjordes om. Jag fick även en extra kylare av dem och nästa service gratis :headbang:
-
()p
-
Var in till en Can-Am handlare för ett tag sen och där inne stod det en Outlander som var inne för servobyte för 3e gången, den klarade tydligen inte påfrästningarna när man körde med bandsats. Kom då att tänka på att man kanske kunde köra med en elservo från en bil då originalservon (på iaf. vissa märken) verkar lite underdimensionerad, ingen som provat det?
-
Första servicen kostade 2 580 kronor.
-
Första servicen kostade 2 580 kronor.
:o :o :o :o :o :o :o
-
Var in till en Can-Am handlare för ett tag sen och där inne stod det en Outlander som var inne för servobyte för 3e gången, den klarade tydligen inte påfrästningarna när man körde med bandsats. Kom då att tänka på att man kanske kunde köra med en elservo från en bil då originalservon (på iaf. vissa märken) verkar lite underdimensionerad, ingen som provat det?
Har för mig att det har diskuterats här nånstans förut, elservot till opel corsa är tydligen populärt att använda till andra bilar, finns en firma som har en "elservo-controller" som man ställa servoverkan med när man har monterat den i en annan bil.
http://www.janssonracing.com/Tjanster.html (http://www.janssonracing.com/Tjanster.html)
Servot är rätt likt dom som säljs för eftermontering till atv´s, men tydligen drar den rätt mycke ström, så det blir nog problem med laddningen när man kör med låg varvtal typ i skogen då den behövs som bäst...
-
Har för mig att det har diskuterats här nånstans förut, elservot till opel corsa är tydligen populärt att använda till andra bilar, finns en firma som har en "elservo-controller" som man ställa servoverkan med när man har monterat den i en annan bil.
http://www.janssonracing.com/Tjanster.html (http://www.janssonracing.com/Tjanster.html)
Servot är rätt likt dom som säljs för eftermontering till atv´s, men tydligen drar den rätt mycke ström, så det blir nog problem med laddningen när man kör med låg varvtal typ i skogen då den behövs som bäst...
Åh fan, jag har faktiskt en servo och controller liggandes som jag tänkte försöka montera på en Z-Force 800. Men det kanske är meningslöst om den inte hinner med att ladda. :/
-
Åh fan, jag har faktiskt en servo och controller liggandes som jag tänkte försöka montera på en Z-Force 800. Men det kanske är meningslöst om den inte hinner med att ladda. :/
Vet inte vad det är för effekt på 800´ans generator, läste 400w nånstans, men det är ju isf maxeffekt, på lågvarv är det ju betydligt mindre, eftermarknadsservona är ju på 240W/ca20A, opelservot drar nog minst 20A, men behovet av servo är väl inte lika stort på en UTV, där har man ju rattvarv att tillgå...
(vi har en stubbfräs på jobbet med en 18hk Robinmotor på, den laddade faktiskt nästan 20A på tomgång när jag mätte på den nyss)
-
En bilservo, typ Opel behöver inte dra så mycket. Den drar väl mer, ju mer motstånd den får. Och det är väl betydligt lättare att svänga med en X8 än med en bil utan servo. Den lär inte behöva jobba särskilt hårt på X8:an menar jag.
-
Ja, det går nog lättare att vrida/styra själva hjulen på en atv än på en bil, men på en atv är ju styrningen direkt medans en bil har ju utväxling i styrväxeln, så jag vill nog tro att ratt/styraxeln går tyngre på en atv, iaf när man står still i skogen, och elservot sitter ju som en vridhjälp på själva rattaxeln.
Läste här nånstans förut att nån hade mätt på en suzuki(tror jag det var) och den drog tydligen 20A så fort man styrde lite, men det finns ju folk här som har eftermonterat servo och där det fungerar alldeles utmärkt...
Här hittade jag en tråd: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46216.12 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46216.12)
-
bildäck har man ju ganska lika däckstryck i, på en atv kan det ju skilja hur många 100% som helst... lite svårt att köra paralleller mellan de fordonen, kör 2kg i ATVn också då ;)
-
Min 100 milaservice gick på 3475:-
Tyckte att det var lite dyrt då min tidigare X5 brukade ligga på cirka 1500, men ÅF sa att det blir så dyrt då det är en större och mer komplex motor...
Vad har andra gett för 100-milaservicen månne?
-
Min 100 milaservice gick på 3475:-
Tyckte att det var lite dyrt då min tidigare X5 brukade ligga på cirka 1500, men ÅF sa att det blir så dyrt då det är en större och mer komplex motor...
Vad har andra gett för 100-milaservicen månne?
1800:-
-
Vore kul att se en spec på vad de gjorde på din. Har inte min i huvudet men de fakturerade 2 timmar a 650 kr. Det var olja, stift, luftfilter mm.
-
Vore kul att se en spec på vad de gjorde på din. Har inte min i huvudet men de fakturerade 2 timmar a 650 kr. Det var olja, stift, luftfilter mm.
Byte
Olja+filter
Bränslefilter
Olja diffar
Tändstift
Rengöring
luftfilter
Och sedan en massa kontrollpunkter enligt servicehäftet
-
Jag fortsätter att fråga i den här tråden, då det handlar om CF 800.
Någon som har justerat fjädrarna på en sådan här maskin?
Hur mycket justerade ni?
Känns riktigt mjuk just nu, men kanske fördel om man ska ut i skogen och härja?
Hur har ni justerat vid plogning?
Kan tilläggas ang servicepriserna.
Jag ska in på första servicen i början på okt.
Ska få ge 1450:-.
För en 500 kostar det 1050:-, 550 = 1250:-.
-
1450:- lär ju inte täcka allt som ska servas, knappast ventiljustering för det priset.
Ställ servicestället mot väggen då det fuskas med sånt här.
-
Eller så gör man det själv och vet att det blir ordentligt gjort. :DV
-
1450:- lär ju inte täcka allt som ska servas, knappast ventiljustering för det priset.
Ställ servicestället mot väggen då det fuskas med sånt här.
Jodå. Har redan frågat dom!
Polaren har nyss servat sin 500 där också.
-
Eller så gör man det själv och vet att det blir ordentligt gjort. :DV
Och garantierna som ryker?
-
Fantastiskt med alla oljor, filter och tre timmar arbete för de pengarna!
-
Och garantierna som ryker?
Läs min tråd om garantier......
-
Fantastiskt med alla oljor, filter och tre timmar arbete för de pengarna!
Det sa jag också.
-
Läs min tråd om garantier......
Länk?
-
Det sa jag också.
Jag hade satt lackstift på några av bultarna till ventilkåporna.
-
Lundberg:
Vad heter stället som har den billiga servicen och vart befinner dom sig,
jag skulle behöva göra en service på min maskin typ nu.... :o
-
Lundberg:
Vad heter stället som har den billiga servicen och vart befinner dom sig,
jag skulle behöva göra en service på min maskin typ nu.... :o
Jadu Henrik.
Ska in med min maskin på fredag.
Silverstone i Karlstad heter dom.
-
Jadu Henrik.
Ska in med min maskin på fredag.
Silverstone i Karlstad heter dom.
vågar du lämna in hos dom?
-
vågar du lämna in hos dom?
Är nog inte sämre än någon annan.
Kompisen servade sin maskin där.
Fick ett bra intryck samt att servicen verkar ha varit utförd korrekt.
-
Ja du Andreas, jag får nog kolla om du blir nöjd först.... ()p
-
Servad och klar.
Är nöjd. Dom gjorde det dom skulle.
Trevligt folk.
-
Någon speciellt man ska kolla efter på en Terralander 800 -12?
Eller bör man satsa på en senare årsmodell?
-
Jag har en 12a börja med att titta vart den är servad.
Där jag har köpt & servat tog dom betalt men det var det enda.
Sista sevisen dom tog bet för var 300 mila ventilkåppackningarna droppar det olja ur 10 minuter på tomgång ca en deceliter
ur främre ventilkåpan, ventilerna är inte justerade, bakdiffen sitter löst med havveri, luftfiltret bytt men massor av damm & skräp kvar i burken.
Inga förbättringar är utförda, huggmesel för att öppna diff plugg.
Jag kann räkna upp fler saker men orkar inte. Lämnade in den på en annan verkstad dom repar & servar skickar räkning men en del av den bet
cf. Vilka fel har jag haft ett relä, avgaspackning, batteri är inte bytt startade häromdagen minus 28 gr.
Troligen blir nästa maskin en x8 begangnad så servar jag själv.
Visade bilder & film på en mässa för återförsäljaren & en repsentant för cf
Det är möjligt att jag tar det senare.
-
Vad är det för en synnerligen oseriös verkstad som utför så dåligt servicearbete?
-
Ska det vara så jäkla svårt att följa Tråden, ämnet var ju "CF MOTO 800 Terralander !
Ämnet drog i väg och blev ett skitsnack om servo och sedan service priser och oljor.
Ett försök gjordes att återgå till ämnet men det gick inte....
Skärpning alla, starta nya trådar om ni vill bryta ämnet...
-
Ska det vara så jäkla svårt att följa Tråden, ämnet var ju "CF MOTO 800 Terralander !
Ämnet drog i väg och blev ett skitsnack om servo och sedan service priser och oljor.
Ett försök gjordes att återgå till ämnet men det gick inte....
Skärpning alla, starta nya trådar om ni vill bryta ämnet...
Hallå eller?
Tråden handlar ju om 800:a och grejer runt omkring denna maskinen.
Ta dig ett par öl, för nu är det fredag!
Tänk på blodtrycket för tusan!
Trevlig helg på er alla!
-
Nå'n som har haft problem med att pluskabeln till startmotorn glappar? Jag försökte dra fast muttern som håller ringkabelskon, men jag kom inte åt muttern som sitter på undersidan så det blev svårt. Jag måste nog lämna in maskin' så åf får kika på det. Det är dålig kontakt, så startmotorn orkar knappt dra runt motorn och det kan lukta bränt kring startmotorn pga den dåliga kontakten. Nå'n gång har jag varit tvungen att koppla på ett bilbatteri för att få snurr på maskin'. Batteriet är laddat minst en gång i veckan nu på vintern, det går en del ström till mina 172 extra watt i belysning. Jag gillar att det finns en voltmeter i instrumentpanelen så man kan hålla koll på batteriet.
-
Hejsan,Skulle vilja höra hur ni uppfattar eran 800. Jag har bara haft min i 2mån
Det skulle vara intressant att höra om det har dykt upp några specifika/modellrelaterade problem. Eller bara vad ni tycker om maskinen.
Jag har precis införskaffat min andra CF Moto 800. Jag hade en tidigare en 2013 som jag varit helnöjd med, inte ett enda problem lr fel under dessa 3 år jag haft den. Så för mig var valet ganska enkelt, det vart en likadan, CF 800 2016. Välkommen nyhet var servon men annars var det väl som med bilar, suget efter en ny. 800 är fortfarande en lika skön maskin att köra som att titta på, fortfarande är detta kanske den snyggaste ATV maskinen! ()p
-
Jag har precis införskaffat min andra CF Moto 800. Jag hade en tidigare en 2013 som jag varit helnöjd med, inte ett enda problem lr fel under dessa 3 år jag haft den. Så för mig var valet ganska enkelt, det vart en likadan, CF 800 2016. Välkommen nyhet var servon men annars var det väl som med bilar, mera suget efter en ny utan vettig anledning. 800 är en lika skön maskin att köra som att titta på, fortfarande är detta kanske den snyggaste ATV maskinen! ()p