ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Mackan_450 skrivet 1 oktober 2006 kl. 21:05:40
-
Fan vad alla som inte åker dinli ska klaga köp inte en dinli dom e det bara strul med OSV.. fan jag har åkt 150mil utan problem å e skit nöjd
-
Jag kan förstå vad du menar, men glöm inte att många grejjor som hänt Dinli faktiskt är fakta och inte bara skitsnack.
Kör vidare och var en nöjd Dinli kund !
-
Jo men Dinli är ju bra, helt enkelt. Bara det att man måste underhålla hojen noga. :D
-
Grattis, du har fått ett bra exemplar. Jag tror inte rykten dyker upp ur tomma luften, själv vet jag inget om Dinli, men jag tror inte dom håller samma kvalité som Japps eller Bombardier, just för att dom inte funnits lika länge.
Dom gör säkert fina fyrhjulingar och man blir säkert nöjd med dom, men jag tror inte dom har en sådan finslipning som japs/BRP har.
//Markus
-
Håller helt med, men visste i o för sig inte om barnsjukdomarna innan jag köpte den.
Har bara haft min i 2 veckor men är nöjd med den.
Köpte den begangnad och är en -05a och jar gått ca 90 mil. :D
-
nej rykten brukar inte komma ur tomma intet men en dinli e ju ca 50000:-
billigare en tex en raptor så jag valde att kanske få skruva lite efter åkningarna men har en så långe inte behövt det :D men men det är ju ungefär som med enduron då åker jag KTM 400 o behöver inte skruva särskilt mycket med den om man gämför med polarna som åker yamaha o speciellt suzuki dom får skruva både efter o innan körning
-
nej rykten brukar inte komma ur tomma intet men en dinli e ju ca 50000:-
billigare en tex en raptor så jag valde att kanske få skruva lite efter åkningarna men har en så långe inte behövt det :D men men det är ju ungefär som med enduron då åker jag KTM 400 o behöver inte skruva särskilt mycket med den om man gämför med polarna som åker yamaha o speciellt suzuki dom får skruva både efter o innan körning
NEEEEEEEJ. Ah förlåt men kunde inte låta bli.
Nu ska vi definitivt inte jämföra KTM med ett nytt märke som Dinli.
KTM har funnits extremt länge och dominerar enduro scenen jämfört med japan märkena.
Bara att jämföra, Yamaha skeppade 5 VM förare till USA medans KTM skeppade 37 st. KTM har vunnit Master Enduro testet 3 år i rad så nej nej nej :P.
(Jag är absolut inte KTM partisk :oops: )
-
har absolut inte jämfört KTM med Dinli utan KTM med yamaha o suzuki
skulle tex själv aldrig byta bort min ktm mot en yamma eller suka
-
Kan inte förstå varför man gnäller på dinli?? motorn e ju en väl beprövad motor o slitdelarna e ju slitdelar....har haft min en kortare tid o åkt 60 mil men jag har gått igenom hela hojjen o kan inte tänka mig att den skulle vara annorlunda en någon annan hoj.
-
jag har haft dinli 450 ca 1år ock har haft så mycket problem så att man fick ha med sig startkablar jämt för att start relät paja.även fast jag hade lagt det under sadeln.problem med kylarfläckt.rostar i ramen överallt lite snålt med lack.ock deras upgraderings kit till framvagn vilket skit.stötdämpare vilket skit.även dom nya uppgraderade.jag tror att allt uppgradeings materiall man fick såg man ingen skillnad på.det var samma skit som satt på från början.men för att tystar ner alla misnöjda kunder så sa dom att det var uppgraderingar.ock bakskärmarnas fäste var inte mycket att hurra för vibrerade sönder.jag fick bygga om min för ca 25000kr för att den skulle funka.ock ej rosta
-
jag har haft dinli 450 ca 1år ock har haft så mycket problem så att man fick ha med sig startkablar jämt för att start relät paja.även fast jag hade lagt det under sadeln.problem med kylarfläckt.rostar i ramen överallt lite snålt med lack.ock deras upgraderings kit till framvagn vilket skit.stötdämpare vilket skit.även dom nya uppgraderade.jag tror att allt uppgradeings materiall man fick såg man ingen skillnad på.det var samma skit som satt på från början.men för att tystar ner alla misnöjda kunder så sa dom att det var uppgraderingar.ock bakskärmarnas fäste var inte mycket att hurra för vibrerade sönder.jag fick bygga om min för ca 25000kr för att den skulle funka.ock ej rosta
Rostproblem är det på många maskiner men rengör man ofta och ordentligt så håller man rosten borta.
har kört min Dinli ca 300 mil vid alla väderlekar på vägar i skog och dynghål samt på crossbana. crossbana var dock ingen höjdare pga dämparna
-
motorn är visserligen en beprövad motor från polaris, men inte nerfodringens material
därför dinli har bla problem med brända ventiler o att kamkedjan rappar osv..
Jag tror att de använder sig av kina delar till att fodra ner till 450
-
det med brända ventiler har jag pratat med en hel hög med mc meckar och det beror tydligen på att ventilspelet försvinner och det kan bero på flera saker...
dålig härdning i kamaxeln, felaktig inkörning, fel olja, dåligt material i shims och mellanlägg...
finns många olika anledningar till att det händer men att det händer gör det ännu viktigare att man kollar ventilspelet ofta!
jag har kört 290 mil nu med en maskin som jag hämtade ut i maj och inte haft några problem!
har inte kollat ventilspel men det kommer det med...
-
Det har också kommit fram iaf på två maskiner att kamkedjan har suttit ett snäpp fel, och då råkade dom ut för brända ventiler också.
Min har gått 150 felfria mil nu, och det ända som har hänt är ett stift som har lagt av, men det var säkert fel på från NGK.
MVH
Andreas
-
en sak som jag kom på idag är att om en motor får förlite soppa så blir förbränningen otroligt stark! det kan leda till brända ventiler!!
-
Det snackas mycket skit om Dinli, både befogat och inte men mycket beror på handhavandefel och bristande kunskap hos ägaren.
Viktigt är att serva den ordentligt, inkl. ventilspel! Många servar själva och tror sig kunna men gör fel eller struntar i vissa delar och då blir det problem.
De första Dinlis hade blandad kvalité. Dåliga svetsar och dålig lack, idiotiskt placerat startrelä och säkringar etc. men det är ordnat nu.
Sen så ska man inte tokdissa ett märke för att de inte har funnits länge.
Naturligtvis har de kunskap och erfarenhet, hur skulle de annars kunna bygga en fyrhjuling?
Sen så är det som flera säger; den kostar MYCKET MINDRE än en Raptor, tex, men det är som att jämföra en Skoda Octavia 1.6 med en Mercedes E-class. Det är inte samma körkänsla och lika bra dämpare. Jag hoppas ingen tror det...
-
Det är ju en Subaru 8O :o
http://www.lincolnquads.co.uk/store/view_product.php?product=the%20all%20new%20dinli%20450
This is a road going rally version of the subaru engineered 450R Scorpion WORKz Atv, This is the ultimate, forget your raptors, forget your banshees, this is the new bench mark.
Engineered by Subaru, this is the nearest thing to a works rally car, powered by a well proven 448cc DOHC motor manufactured by Fuji Heavy Industries (parent company of Subaru). In unrestricted form it pushes out nearly 50 horsepower at 8250 rpm and it weighs in at only 205 Kg.
-
en sak som jag kom på idag är att om en motor får förlite soppa så blir förbränningen otroligt stark! det kan leda till brända ventiler!!
Det där har du fått om bakfoten. Förbränningen blir inte "starkare" för att du har mindre soppa. Är din gasblandning för mager (för lite bränsle) kyler det för dåligt och DET kan leda till brända avgasventiler.
/J
-
Det är ju en Subaru 8O :o
http://www.lincolnquads.co.uk/store/view_product.php?product=the%20all%20new%20dinli%20450
This is a road going rally version of the subaru engineered 450R Scorpion WORKz Atv, This is the ultimate, forget your raptors, forget your banshees, this is the new bench mark.
Engineered by Subaru, this is the nearest thing to a works rally car, powered by a well proven 448cc DOHC motor manufactured by Fuji Heavy Industries (parent company of Subaru). In unrestricted form it pushes out nearly 50 horsepower at 8250 rpm and it weighs in at only 205 Kg.
Jag har haft 4st Subaru det enda strulet jag haft med dom var ventillyftarna, så det har väl smittat av sig till quadmotorn. Subaru är förövrigt en väldigt underskattad och bra bil.
-
http://www.lincolnquads.co.uk/store/view_product.php?product=the%20all%20new%20dinli%20450
and it weighs in at only 205 Kg.
Det är den tyngsta 450:n, tom tyngre än Raptor 700...
/J
-
Detta var lite kul också...
This is the ultimate, forget your raptors, forget your banshees, this is the new bench mark.
:D