ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: demand_4x4 skrivet 19 september 2013 kl. 20:20:42

Titel: 850 progressiv servo
Skrivet av: demand_4x4 skrivet 19 september 2013 kl. 20:20:42
Funderingar kring servon. Har kört en vecka nu med tatou4s band, grymt, men det går lite väl tungt att svänga när det är lite mjukare terräng. Undrar om det finns nått att göra för att öka kraften i servon? Vad händer om man kopplar ur hastighetsmätaren? Borde ju gå lättare när man har lite fart, eller?
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: scrambler skrivet 19 september 2013 kl. 20:22:42
Funderingar kring servon. Har kört en vecka nu med tatou4s band, grymt, men det går lite väl tungt att svänga när det är lite mjukare terräng. Undrar om det finns nått att göra för att öka kraften i servon? Vad händer om man kopplar ur hastighetsmätaren? Borde ju gå lättare när man har lite fart, eller?

Är det samma system som på scrambler, ska det gå att programmera om.
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: demand_4x4 skrivet 19 september 2013 kl. 20:26:38
Är det samma system som på scrambler, ska det gå att programmera om.
jasså? Hur gör man då?
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: scrambler skrivet 19 september 2013 kl. 20:34:42
jasså? Hur gör man då?

Du får be en ÅF göra det som har tillgång till programvaran. Scramblern styr jag med fingertopparna när den står stilla.
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: demand_4x4 skrivet 19 september 2013 kl. 21:00:26
Du får be en ÅF göra det som har tillgång till programvaran. Scramblern styr jag med fingertopparna när den står stilla.
Med band?!
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: scrambler skrivet 20 september 2013 kl. 07:05:52
Med band?!

Nej! Med hjul.
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: Jockegubben skrivet 20 september 2013 kl. 07:31:03
Är en jäkla skillnad på hjul och band. Med hjul styr man ju med lätthet utan servo stillastående, med band vill man helst inte styra stillastående då man riskerar att dynan ska bli brun.  ;D

Om du blandar in ÅF och programmerar om servon så lär garantin ryka, och det är rätt dyra grejor så jag skulle nog skaffat ett gymkort istället.
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: scrambler skrivet 20 september 2013 kl. 08:18:00
Är en jäkla skillnad på hjul och band. Med hjul styr man ju med lätthet utan servo stillastående, med band vill man helst inte styra stillastående då man riskerar att dynan ska bli brun.  ;D

Om du blandar in ÅF och programmerar om servon så lär garantin ryka, och det är rätt dyra grejor så jag skulle nog skaffat ett gymkort istället.

Ja det är skillnad på band å hjul, jag uppfattade inte att den handlade om band tyvärr. Men varför skulle garantin ryka för det? Detta gjordes av min ÅF för att HAN tyckte styrningen var trög vid låga farter. För övrigt vet jag inte vilken atv du styr stillastående med lätthet utan servo? Inte min iaf.
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: demand_4x4 skrivet 20 september 2013 kl. 09:39:01
Haha, jo det är ju med banden det går tungt, går jättebra med däcken, men för att summera; det går alltså att programmera servon hos en åf och få mer kraft?
Titel: SV: 850 progressiv servo
Skrivet av: scrambler skrivet 20 september 2013 kl. 12:27:02
Haha, jo det är ju med banden det går tungt, går jättebra med däcken, men för att summera; det går alltså att programmera servon hos en åf och få mer kraft?

Det som gjordes på min scrambler var alltså att dom programmerade om servon att dra mer vid låg hastighet.