ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Bwanamdogo skrivet 6 september 2013 kl. 13:15:03
-
Jag såg en splitter ny Z6 häromdagen. Den var svart o vit som min. Men vilken skillnad på den svarta färgen. Den var inte grå/svart som min. Har haft funderingar på svart skokräm, men jag tror inte det skulle bli så bra :-\
Tänka sig putsa med borste. Nej, och blank skulle den bli! Men vad skall jag göra :help:
-
Finns ett medel som heter "back to black" det är ett pigmentvax. funkar skitbra på solmattad plast. Dock är livslängde begränsad till ett antal tvättar och man får göra flera lager för inte få flammigt resultat.
Men tycker man det är värt mödan kan jag rekommendera det :)
-
Här är en av jättemånga varianter. Borde finnas på närmsta större mack.
(http://www.turtlewaxeurope.com/images/product-images/fg6886.jpg)
-
Solen gör väl sitt där nere :(
-
får skaffa skydd O0
-
När jag renoverade min åkgräsklipare så fixade jag den solblekta plasten på kåporna och "gummiplasten" på ratten med värmepistol.
Blev tokfint, man får inte värma för mycket bara, då blir det irreversibelt mindre fint..
-
När jag renoverade min åkgräsklipare så fixade jag den solblekta plasten på kåporna och "gummiplasten" på ratten med värmepistol.
Blev tokfint, man får inte värma för mycket bara, då blir det irreversibelt mindre fint..
Värmepistol är bra ()p men farligt >:(
-
Skippa allt som skrivits hittills i tråden. Resultatet av sådan volvostyling aka back to black blir bara flammigt och ohållbart. Plastprimer och svart lack + ett par lager sealer är det enda rätta och dessutom enkelt.
-
back to black blir bara flammigt och ohållbart.
Eko eko eko.
Dock har jag en annan erfarenhet.
Att det funkar bra. Även på Ford och Saab ()p
Det är inte alla som vill ställa sig och slipa o lacka på en nästan ny maskin.
-
Eko eko eko.
Dock har jag en annan erfarenhet.
Att det funkar bra. Även på Ford och Saab ()p
Det är inte alla som vill ställa sig och slipa o lacka på en nästan ny maskin.
Nope, men om resultatet blir bättre än original och dessutom vänligt för wax är det inget att snacka om. Kan inte gå åt mer än 1000kr för en hel hjuling i olika färg. Slipa behövs ju inte iom primern.
Lackade lister på dörrar, diffusor, fästena till sidospeglarna och grill på en spretans bil. Skulle aldrig ångra det. Sjukt fint och lätt att hålla rent. Ett big fuck u till solens strålar dessutom.
Dessutom ser inte listerna sådär flottigt svettiga ut som efter bumper shine, back to fuck och allt vad skiten heter. Vill man vara sjukt snål fungerar matolja lika bra som b2b om inte bättre. Dock inte bestående som med lack.
INTE ATT GLÖMMA, JAG ÄR PEDANT AV LÖJLIGA MÅTT!
-
Tack ni som svarat! Det var många bud, kanske jag kör med mjölk om det inte är farligt. Nej det är svårt att välja. Har inte lust att slipa osv på en ny grej. Det kanske blir oliv olja av bästa sorten, den är billig här.
:)
-
Bumper shine eller tire shine. :)
Undvik silikonbaserat anser jag iaf!
-
Refinish restorer använde jag på Avalanchens plast med bra resultat. Å den bilen hade mycket plast.
Är din plast lackad är det väl bara rubba/polera/vaxa.
Men är det ren plast så prova
(http://carsystem.se/images/800/Refinish%20Restorer(949).jpg)
-
Bara att använda det som finns på marknaden för att få fram den svarta färgen som blivit matt. Dvs Back to Black eller någon annan plast "refreshner" Vad det kommer till volvo effekten med flammiga bumpers så beror det säker på det att dehär bilarna är från 80-talet med sina stora svarta bumpers som har varit med en tid, och skötseln är inte säkert den samma idag spm då.. Visst använder ni tandkräm för tänderna fast ni ser gula tänder som blivit borstade med tandkräm.