ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Alecs skrivet 25 augusti 2013 kl. 19:07:29
-
tja jag har en warn xt15 på min renegade och undrar nästan vafan den gör där:P klarar inte dra min hjuling på asfalt me låsta hjul så ni kan ju själva räkna ut hur det funkar när man väl behöver den i skogen. Är dessa så klena lr? har fräscht batteri och den låter som den ska kan ja tillägga.
Tack på förhand:)
-
XT15 är lite klena. Jag hade en sån på min gamla maskin och var väl ganska nöjd med den trots allt negativt man har läst om dom.
8 gånger av 10 räckte den till, men satt man med gegga upp över hjulen orkade den inte.
-
Den är ju rekommenderad till typ atvs under 300cc eller något ;)
-
Ta med ett kastblock och en stropp så kan du fördubbla dragstyrkan om det behövs.
-
Ta med ett kastblock och en stropp så kan du fördubbla dragstyrkan om det behövs.
Håller vinschen för att dra upp till dubbelt så tungt som den egentligen orkar?
Warn XT är bra grejor annars. Helt klart.
-
Det är ju det som är själva grejen med ett kastblock. Vinschen behöver inte jobba hårdare. Man ändrar ju bara utväxlingen så att säga.
Hälften så snabb, dubbelt så stark.
-
perfekt!
-
Ok tycker inte min orkar nått, kan det vara något fel på min kanske och isf vad?
-
Har också en 15, jag renoverade nyss den, bytte ut fett mm, den blev lite bättre, men den är fortfarande alldeles för slö för att dra upp maskinen från ett lerhål
-
Ursäkta men om ni köper en xt 15 för att dra hjulingen ur lerhål så har ni valt fel winch :hmmm:
-
Ok ah d får ju bli o byta ut den,och CrozOver var inte det ganska uppenbart att den slutsatsen redan var dragen i mitt första inlägg lr? Frågan var heller inte om man skulle köpa elr inte...
-
Ja, men nu var det så (iaf på min) att den satt där "original" alltså vad handlaren har slängt dit ':)
Det är nog inte så vare sig för mig eller "Alecs" antar jag O0
-
Visst är det uppenbart, varför köpte ni inte rätt från början då?
-
Ne precis satt på min me.. Hade jag valt hade ja ju inte snålat in på en xt15 d vore liksom som att köpa en 500cc hjuling o vem lägger pengarna på nått sånt liksom?:/
-
Haha, jättekul -.- vad kör du själv?
Min Honda är nog minst lika stark som din maskin :)
Edit: såg nu att du körde Renegade, fin maskin, har inget att klaga på :)
-
...... Tack.
-
Ursäkta men om ni köper en xt 15 för att dra hjulingen ur lerhål så har ni valt fel winch :hmmm:
Vad pratar du om egentligen??
Renegaden är så konstruerad att det är minst sagt tight att få dit vinsch, och därför har Can-Am rekommenderat just 15-modellen.
De har även fäste för denna i sitt modellprogram, vilket de inte har till någon annan vinschstorlek.
Med denna vinsch så är övriga modifieringar rätt minimala och därför vill även handlarna montera just denna vinsch.
När jag åkte Renegade ville jag inte ha nån sån liten och monterade därför 25:an, men den är klart större och det krävdes en del extra-modd, men det gick.
...med vissa eftergifter...
Åker man med 15-modellen så krävs block, mer eller mindre alltid.
Den är dessutom tydligen mer känslig för fukt än övriga Warnmodeller... sägs det.
Men som sagt, återigen... både Can-Am själva och alla handlare rekommenderar ENDAST 15-modellen.
Så troligtvis är det en av anledningarna till att folk köper den.
-
Jaha, när jag läste igenom tråden uppfattade jag xt 15 vara en budget winch..
Men Can Am är väl den mest optimala maskinen för lera? Bör dom inte fixa så man får dit en större...?
-
Can-Am är ett märke, inte en modell.
Om du läser tråden igen så ser du att den handlar om Renegaden.
Den säljs som utility-sport-quad, inte som ler-maskin.
Att sedan köparna moddar och kör på andra ställen än CA tänkt är en annan sak.
XT är för övrigt Warns Extreme-serie (XT=eXTreme) och är alltså deras dyraste serie.
...i ATV-storlek.
(det enda som skiljer egentligen är linstyrningen samt linan)
Man kan få dit större, men det krävs mer mod då.
35:an är vanlig i USA tex.
Man kan även få dit tex 32-tumsdäck.
...men även då krävs modifieringar.
Utan mod är 27-28 max.
-
Ok, då vet jag det ()p
Jag är ju inte gammal vettu.
-
Can-Am är ett märke, inte en modell.
Om du läser tråden igen så ser du att den handlar om Renegaden.
Den säljs som utility-sport-quad, inte som ler-maskin.
Att sedan köparna moddar och kör på andra ställen än CA tänkt är en annan sak.
XT är för övrigt Warns Extreme-serie (XT=eXTreme) och är alltså deras dyraste serie.
...i ATV-storlek.
(det enda som skiljer egentligen är linstyrningen samt linan)
Man kan få dit större, men det krävs mer mod då.
35:an är vanlig i USA tex.
Man kan även få dit tex 32-tumsdäck.
...men även då krävs modifieringar.
Utan mod är 27-28 max.
()p