ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: bladhet skrivet 6 april 2005 kl. 19:08:45
-
Var ute och lekte lite med quden nu i kväll och jag måste säga att jag skulle gärna ha 50hk till. Jag vill kunna gå upp på bakhjulen när man kommer ut i kruvuorna jag vill helt enkelt kunna köra som ett svin, och det funkar till en viss del på cbwn men jag vill köra ännu hårdare :)
Hoppas helsystemet ger mig lite mera skoj.
Nån gång när man har mycket pengar så blir det en yfz 450 gatreggad..
Vill haaaa mera power.
-
8) Yfz 450 = surhink ??? ska du köra nått med drag i är det en RST eller Vls med KTM 560cc 2T eller Zabel 685 2T som gäller, dessa monster har mer än dubbla effekten mot Ymern och är betydligt lättare än surhinken. 8) men de kostar ju en slant också :lol: :lol: :lol:
-
Jasså VLS har en med Zabel 685, det är väl annars en motor vanlig inom sidovagnscross?
-
8) Lite otydligt av mej, Vls har ingen med Zabel men det finns: RST/Zabel, RST/Ktm och Vls/Ktm . Kommer motorn från en sidovagns cross har den suttit i en sidovagncross, Kommer motorn från en Quad har motorn suttit i en Quad, Kommer motorn från Zabel fabriken så är det en sabel motor. Zabel är alltså ingen specifik sidovagns motor. 8) 8) 8)
Mvh Boshboo
-
Zabel är alltså ingen specifik sidovagns motor.
Jag har då bara hört talas om de motorerna i samband med sidovagnscross, därav min koppling att de används för just det. Givetvis kan man sätta en Zabel var fan man själv vill. Jag var också otydlig.
-
8) Yfz 450 = surhink ??? ska du köra nått med drag i är det en RST eller Vls med KTM 560cc 2T eller Zabel 685 2T som gäller, dessa monster har mer än dubbla effekten mot Ymern och är betydligt lättare än surhinken. 8) men de kostar ju en slant också :lol: :lol: :lol:
Dom där finns inte som gatreggade + att dom går väll lös på 200000kr.
Jag tror nog en yfz 450 duger till mig.
-
Dom där finns inte som gatreggade
Nej just ja men om VLS kommer med en strypt & reggad fyrhjuling kanske bara är en tidsfråga? Kan ju hoppas i alla fall.
-
Fungerar det bra att borra extra hål i luftburken på smc 250?
Höjs effekten? Behöver man ställa om förgasaren?