ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Johanydr skrivet 26 juli 2013 kl. 19:10:33
-
Har som sagt en polaris 850 xp 2011 med 28 tim på mätaren,
Problemet med den är att den inte går att smyga med varitorn slår till hårt och vid ungefär 1900-2000 varv... ska det va så?
-
Dom är byggd så. CVT-koppling/variator. Höga varv för att det ska hända något. Men ryckig och knakar...? förklara bättre!
Kör du tex ved i skogen kanske smygförmåga är mer premierat.
-
Ja det är ju så glappt överallt kardan mellan vxllåda och bakklump är glapp sen är det så stort spel i bakklumpen och alla dessa glapp gör tillsammans med höga varv innan variatorn slår i att det blir ett ryck innan den far iväg.. vad gör variatorkitt för skillnad? Hade en suzuki kq 750 förut och den var mycket bättre!
-
Suzukin har ju en koppling innanför som gör det mer indirekt. Lite mjukare liksom.
Det brukar ju klunka lite grann i maskinerna tillverkade i usa, men lämna in den på garantin som jag hoppas du har kvar! Det skuöle jag ha gjort.
-
Min klonkar också typ när man står stilla och ska backa.
Påpekade detta för åf och polaris 850 är bara så tydligen.
Och håller med om att vid 18-2000varv så rycker den till. Inte så farligt framåt. Värre på backen tycker jag
-
Precis så är min också. Finns det något man kan göra åt det? Andra vikter? Fjäder? Större hjul?
-
Skulle vilja att varatorn går i vid ett lägre varvtal..
-
Skulle vilja att varatorn går i vid ett lägre varvtal..
Byt till band, så får du den nedväxlat och problemet blir mindre.
Annars, är det bara att acceptera och lära sig hantera gasreglaget och maskinen, vilket kommer med erfarenheten så smånongom.
-
Byt till band, så får du den nedväxlat och problemet blir mindre.
Annars, är det bara att acceptera och lära sig hantera gasreglaget och maskinen, vilket kommer med erfarenheten så smånongom.
... eller köpa ett annat variatorkit.
Det finns firmor som plockar ihop efter ens eget önskemål.
-
Vilka firmor har det??
-
De går väl inte att få den att gå i tidigare då 850in ligger på gränsen tex vid en kallstart. Du har säkert märkt att den kan ligga och tugga lite då.
Större hjul kan man ju sätta dit och säkert få den mjukare men vid fast körning eller dra nått tungt så kan remmen slira
-
En mjukare fjäder i primären bör få ner varvet. Jag bytte till en hårdare och då ökade tillslagsvarvet iaf :)
Sök runt på forumet så hittar du gott om trådar. Hör med dinÅF om dom kan hjälpa dig annars :)
Edit: ring trech eller gooffroad eller kanske lito offroad och snacka koppling. :)