ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Icecream skrivet 2 juli 2013 kl. 00:08:54
-
Vad kan ovannämnda vara värd? helt okej skick, inte mycket körd utan stått undanställd i väldigt många år.
-
Hej.
Väldigt svårt att bedömma..
I riktigt bra skick hade jag iaf betalt mot 20000 men då pratar vi
riktigt fin.
Lt 250 r är ju sjuk mycke hoj för pengarna.
mvh jonas
-
Jonas, Tack för bra svar!
Jag kom över en igår, så nu äger man 2 suzukis :DV
Den har mest stått under kapell och är väldigt fint skick maskinellt, lite solblekt plast och lite ytrost annars väldigt fin. Något jag bör tänka på / se över extra noga? precis plockat ner förgasaren och tänkte rengöra den måste bara få tag på rätt verktyg, ser ut som någon form av "torx" fast med en pigg i mitten. Eller är det overkill att plocka ner förgasaren så pass mycket? Funderar på mer effekt hur går jag tillväga?
-
Hej,
skruva isär förgasaren och lägg den i avfettning ett dygn, skruva ur alla munstycken nålventil etc, torxen kan du lämna det är bara en styrning till trotteln om jag inte minns fel. Blås ut med tryckluft och skriv ner vilka munstycken som sitter i, kan vara bra att ha dokumenterat om man vill bestycka om, då vet man ju vad som sitter i.
Byt olja i VXL lådan, obs skall vara olja för våtkoppling.
Effekt, Lt 250in är fett bestyckad orginal, börja med att montera av luftfilter locket, gör kör och kolla stiftet. Vill du gå ett steg till köp en ny pipa typ FMF fattypipe alt SST med ljuddämpare, nästa steg är att modifiera topp för rätt klämspalt, Lt´n är byggd för att klara lågoktaning bensin vilket gör att klämspalten är inte optimerad.
Beroende på däckstorlek bak 22/11- 10 orginal om du går ner till 20/11-10" behöver du sätta på ett 14t framdrev för att få en gynnsammare utväxling.
I Övrigt, Gör camber förändring samt Bumpsteer ändringen så har du en billig hoj som med rätt förare hänger på rätt bra även med dagen mått.
Mvh Jonas
-
Tack Jonas!
Ser ut som att luftskruven var inskruvad helt i botten, antagligen därför den inte kan stå på tomgång utan att stängas av... ()p
-
Hej,
Luftskruven skall vara 1.5 varv ut ()p
-
startade på 1a kicken efter min lilla service :)
-
första teståket (och första gången med go-pro)
Suzuki lt250r first trail ride (http://www.youtube.com/watch?v=GUx0lR4tbow#)
-
()p ()p nice film !
Kul att tom framlampan sitter på, va rädd om den sjukt bra lyse att ha på vintern och kvällskörningar på hösten.
Hojen ser ju riktigt fin ut, upp med lite bilder vet ja !!
Mvh Jonas
-
Tack Jonas!
Så sjukt rolig quad, får hem en honda ex400 tumgas imorgon som ska monteras så slipper man rullgasen.
-
Tjena,
Kolla bara så den ger fullgas när du bytt till tumgasen.
När jag köpte min Trx 250r satt en tum gas som bara gav
3/4 gas. Om tumgasen kommer från en hog med med mindre
förgasare kan "slaglängden"på tumgasen bli flr kort.
mvh jonas
-
Tjena,
Kolla bara så den ger fullgas när du bytt till tumgasen.
När jag köpte min Trx 250r satt en tum gas som bara gav
3/4 gas. Om tumgasen kommer från en hog med med mindre
förgasare kan "slaglängden"på tumgasen bli flr kort.
mvh jonas
Det ska absolut kollas, tumgasen är ifrån en 400ex.
-
Vart hur bra som helst, lyckades till och med använda 400ex original gasvajer.
-
Så, då har jag köpt olja till växellådan, hur stor mängd ska i?
har köpt både 30w och 40w vilken tycker ni jag ska använda?
-
Hej,
Det viktiga är att använda en olja som är anpassad för vxl med våtkoppling. Häll inte i något annat då får du byta koppling.
Det sitter en liten stjärnskruv på sidokåpan snett bakåt nedåt från vattenpumpen, skruva ur den och fyll tills dess det kommer ut olja. det skall vara 9dl om den är helt tom jag brukar få i typ 8dl när jag byter olja.
Mvh Jonas