ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: jOOc skrivet 13 juni 2013 kl. 08:37:45
-
Har läst att en hel del gjort "blue wire mod" för att ta bort hastighetsbegränsningen på Raptorn.
Har ni som kör Raptor gjort detta? Om ni gjort det, vad blir det för skillnad?
-
Har läst att en hel del gjort "blue wire mod" för att ta bort hastighetsbegränsningen på Raptorn.
Har ni som kör Raptor gjort detta? Om ni gjort det, vad blir det för skillnad?
Du kan varva ut på femman.
Höjjer toppfarten 10-15 kmh
-
Du kan varva ut på femman.
Höjjer toppfarten 10-15 kmh
Det låter som ett enkelt ingrepp för att ge lite extra :D
-
Får man fråga va du har för toppfart idag? :D
-
Nu misstänker jag ju redan att detta är gjort på min, men hur vet man det? Var brukar ingreppet synas?
-
Nu misstänker jag ju redan att detta är gjort på min, men hur vet man det? Var brukar ingreppet synas?
Från ECU:n går en blå kabel som man klipper av och jordar i ramen.
Har man Msd Blaster med tändning försvinner denna spärr.
Det låter som ett enkelt ingrepp för att ge lite extra :D
Den kommer ju göra ca 130 med 15t och den strypningen kvar...
Det är inte så bekvämt i 130 då Raptorn är aerodynamisk som en tegelsten.
-
Den kommer ju göra ca 130 med 15t och den strypningen kvar...
Det är inte så bekvämt i 130 då Raptorn är aerodynamisk som en tegelsten.
:djump: 130 räcker mer än väl..
-
135 låg jag i här om dagen och som du säger Fenrisulven de är inte behagligt O0
-
Yes, jag märkte ingen större skillnad. Men jag dreva om den samtidigt så troligtvis därför jag inte märkte nån skillnad.
Det som händer när du klipper kabeln är ju att du får full effekt på 5an. Orginal så ställer den om tändningen så att du har mindre hästar på 5an för att det inte skall gå så fort, antagligen.
Skall man sladda runt på grusväg är det helt onödigt med denna mod imo
-
Yes, jag märkte ingen större skillnad. Men jag dreva om den samtidigt så troligtvis därför jag inte märkte nån skillnad.
Det som händer när du klipper kabeln är ju att du får full effekt på 5an. Orginal så ställer den om tändningen så att du har mindre hästar på 5an för att det inte skall gå så fort, antagligen.
Skall man sladda runt på grusväg är det helt onödigt med denna mod imo
De den gör att att den släpper speedsenor spärren alltså varvar fullt ut på femman.
-
Så det är alltså ingen hastighets relaterad strypning, snarare effekt pga strypt varvtal.
Tänkte bara jag skulle flika in och klargöra och sammanfatta tråden. Känns som att folk har lite egna uppfattningar ibland.
-
Klarspråk, den har ett varvstopp på femmans växel som babyblue wire mod tar bort.
Så nu kan den varva 9k eller vad de är på 1,2,3,4,5ans växel. Backen ( R ) låter jag vara osagt men tror den tar bort den med
-
Klarspråk, den har ett varvstopp på femmans växel som babyblue wire mod tar bort.
Så nu kan den varva 9k eller vad de är på 1,2,3,4,5ans växel. Backen ( R ) låter jag vara osagt men tror den tar bort den med
Var ligger varvstoppslogiken? I originalstyrningen eller? Vi som har PC behöver inte forska i detta då eller?
-
Speed sensorn skickar japaner till ecun
Dynatek, msd blaster tar bort spärren pc5 med tändning vet jag inte.
Men pc 3 5 tar inte bort den. Så ut o klipp kabel, se till o jorda rätt ände på den avklippta kabeln ()p
-
Jag ska kolla om det är gjort. Vore konstigt om inte bulten eller race gjort det tycker jag.