ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Icecream skrivet 6 juni 2013 kl. 18:10:25
-
Har hittat gamla trådar i ämnet, men där alla bilder i guiden har försvunnit. Vart sitter strypningarna och hur tar man bort dem?
Gärna om någon sitter inne på lite bilder
Detta gäller en dresel (2011)
-
Katten + insatsen i ljuddämparen + skruven i gasspjället var redan fixat.
Sista "elektriska" strypningen kvar att kolla, någon som kan ge lite tips på vad jag ska kolla på? Är det den svarta boxen som är precis rakt under tanken som har slangar från sig som går till motorn, eller är det den svarta boxen som även håller i batteriet?
-
Katten + insatsen i ljuddämparen + skruven i gasspjället var redan fixat.
Sista "elektriska" strypningen kvar att kolla, någon som kan ge lite tips på vad jag ska kolla på? Är det den svarta boxen som är precis rakt under tanken som har slangar från sig som går till motorn, eller är det den svarta boxen som även håller i batteriet?
Ingen med en dresel ltr som kan bistå med lite hjälp? :cry:
-
Är nog ingen skillnad på elektroniken. Om du plockat ur insatsen behövs däremot en "cherry bomb" för att det ska bli nån skillnad annars får maskinen för lite bensin. Då kan man även plocka bort luftburkslocket för att få mer luft och mer hk.
Tror inte yoshimura har kvar sin cherry bomb i sortimentet men jag vet att motoworks har en likadan uppgradering som heter bypass.
-
Är nog ingen skillnad på elektroniken. Om du plockat ur insatsen behövs däremot en "cherry bomb" för att det ska bli nån skillnad annars får maskinen för lite bensin. Då kan man även plocka bort luftburkslocket för att få mer luft och mer hk.
Tror inte yoshimura har kvar sin cherry bomb i sortimentet men jag vet att motoworks har en likadan uppgradering som heter bypass.
cherrbybomb är beställd, men som sagt så skulle jag vilja kolla så att strypningen i boxen är borta, vilken box under tanken är det som menas?
-
Körde den idag första gången ordentligt, min fd ltz 400 känns piggare. Varvstoppet går in väldigt tidigt på varje växel och man får liksom inte ut någon kraft. Känns som det är någon mer strypning..
-
ett tips är att kolla så den är tät mellan topp och avgassystemet. läcker det där blir dom slöa. sitter en ring av koppar där emellan som skall täta.