ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Fenrisulven skrivet 27 maj 2013 kl. 10:17:38
-
Nu ska vi gå igenom detta en gång för alla!
Jag vill montera en killswitch/dödmansgrepp på Raptorn.
Jag vill göra det på tändningslåset.
Så här
http://youtu.be/Vza_UJHyekU (http://youtu.be/Vza_UJHyekU)
Funkar det att ha en killswitch som jordar + från tändningslåset när den utlöses?
Det här är säkert det lättaste som finns, jag fattar bara inte och vill gärna inte elda kablar!
-
Nja, du ska väl inte jorda nåt i låset. Jorning gör man väl före tändspolen för att döda? Vid låset borde man väl bryta upp kresten? Men jag har faktiskt ingen aning, jag ville bara skriva nåt seriöst innan jag med gott samvete kan skriva det jag egentligen skulle skriva:
Killswitch? Som du kör? Jo, det är klart att om man somnar är det skönt att hojen stannar, så man slipper leta när man vaknar. ()p
-
Killswitch? Som du kör? Jo, det är klart att om man somnar är det skönt att hojen stannar, så man slipper leta när man vaknar. ()p
Man måste ha det för att få köra på bana häromkring och för att vara bara jävligt badass!
Kopplar man den få/före tändspolen så är risken att pajja ECU:n.
Har man Powercommander så kopplar man in den i enheten bara.
-
Man har en knapp på styret för att döda tändningen bara. Den röda.
Hittade att man kan koppla på den, så som de gjort i klippet.
"Cut in half one of the two wires going out of the engine stop switch (Brown or Red/Black) and connect each side to you kill switch."
Men vilken sort ska man ha? en Öppen eller en stängd?
Det måste ju vara en öppen och drar man pluggen så kopplas kablarna ihop och raptorn dör?
-
Låter på din beskrivning som raptorns switch normalt är ON/sluten.
Då behöver du ha en killswitch som är ON/sluten i sitt normala läge
-
Jag får helt enkelt spionera på Britsmars stoppknapp vid nästa tillfälle.