ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Jonathanr skrivet 11 maj 2013 kl. 12:18:10

Titel: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Jonathanr skrivet 11 maj 2013 kl. 12:18:10
Hejsan! Inte jätteinsatt i ATV-/quadvärlden, men har hur som helst börjat funderat på att skaffa mig något att åka på. Det jag har funderat lite över är: Om (vilket jag tror mig förstått) max effekten på en vägreggad 4hjuling är 20hk, är det då nödvändigt att tex köpa en SMC 500 före tex Yamaha Raptor 350, då de båda är strypta till 20hk?




Tack på förhand!
Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 11 maj 2013 kl. 12:30:27
Ingen kör med pluggen i.
Vilken moppekille kör i 25 ;)

Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 11 maj 2013 kl. 13:12:26
Sen bör man väga Kubik/effekt mot varandra, flertalet 450 motorer har ju gett upp här på forumet på sistone
Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Jonathanr skrivet 11 maj 2013 kl. 13:12:50
Misstänkte nästan det. Men vad händer om man blir stoppad i poliskontroll?
Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Jonathanr skrivet 11 maj 2013 kl. 13:15:56
Hur står sig Raptor 350 prestandamässigt mot SMC 500?
Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 11 maj 2013 kl. 13:25:43
Hur står sig Raptor 350 prestandamässigt mot SMC 500?

350in är ganska slö.
Polisen kan inte bevisa något
Titel: SV: Funderingar kring effekt
Skrivet av: Sebastian_o skrivet 11 maj 2013 kl. 18:52:10
Jag tänkte också att jag skulle ha en med de 20 lagliga hästarna... den tanken försvann så fort jag satt mig och skulle provköra den ostrypta 450:n jag har idag :D

EDIT: självklart vill jag inte uppmana till att köra "olagligt", bara berättade hur det blev för mig :)