ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: gmats skrivet 6 maj 2013 kl. 18:35:50
-
Hur ser det ut på era maskiner? På min 500 får jag inte plats med en vanlig släpvagskoppling. Det är för trångt. Hur har ni byggt om? Eller ska det helt enkelt inte gå att dra en vanlig vagn? Och via telefon kan jag tydligen inte bufoga en bild heller.
-
kapa bort fästet till nr-plåten och gör nya mindre fästen högre upp om du har vägreg annars om du har terräng reg så kap bort fästet klart ()p
-
Jag kapade bort fästet till nr plåten och skruvade fast nr plåten på luckan till utrymmet under racken.
-
Regplåten sitter redan från butik uppe på boxen. Ca 18 sekunder med tigersågen och staget är borta. Men lite av en tankevurpa att placera det där från start kan man tycka. Nu ska jag bara engagera mig lite och
flytta skyltbelysningen.
-
du verkar ju redan ha löst problemet så jag ska bara säga att jag inte heller kan bifoga en bild från telefon (IPhone 4)
-
Hej
Skickar en länk http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44692.12 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44692.12) så kan du se min lösning med julas 3i1 drag som jag har på min goes 520 det funkar kanon.
M.V.H P-A78
-
Har en CF500 vägreggad , finsn ju förlängare att köpa + Julakroken som är avbildad nedan, Julakroken förlänger tillräckligt för att få på kulhandsken innanför ramen, men funkar inte att ha plåten monterad.
Jag har kört med sprint istället ett par veckor nu , och med Julakroken blir det tyvärr lite lång hävarmseffekt, insexmuttrarna lossnar längst in (orginalfästet) samt att detta böjts lite nedåt....
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/9768772/IMG_20130316_155616.jpg)
med sprinten funkar det även med skylten monterad
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/9768772/20130322_122621.jpg)
Kanske man ursprungligen aldrig tänkt att en maskin med regskylt skulle dra vagn , lite lustigt är det i alla fall. På sikt måste man nog nygga om det klena fästet som flera gjort. Då kan man kanske samtidigt förlänga ut det.
Orginal ser det mörkt ut att få på en vagn med skylten där den är tänkt.
-
Ändrat mig igen, med Julakroken är det precis att det funkar med skylten
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/9768772/20130509_210351.jpg)
-
Finns ju en riktig förlängd dragkrok att köpa som man fäster i ramen, funkar kanon och ger inte vika ()p
-
Finns ju en riktig förlängd dragkrok att köpa som man fäster i ramen, funkar kanon och ger inte vika ()p
Har letat den, men har inte hittat vart man kan köpa den.
-
Den hör dragkrokshistorien som jag trodde löst sig visar sig vara alla jävulskaps urmoder. Efter att ha tagit bort staget gick det ju bra med vagn 1, när jag idag skulle använda vagn 2 visar det sig att den har en kortare handske och ett handtag som ska lyftas hlgre så det krävs även ett ingrepp på det inre staget.
-
Exempelvis Trech och Eumoppen & MC säljer dragkroksförlängare. ()p
-
Detta är från EU moppen ()p
Passar dock ihop med vinsch fäste med lite modifiering
-
Beställt denna nu från Eumoppen , måst ha starkare draginfästning. Får se hur det funkar och ser ut , Du har ju kapat staget till nummerplåten och flytatt upp den , dom verkar ha sänkt den istället på sin bild och har kvar staget
http://www.eumoppenomc.se/epages/moped.sf/sec2b9e310b97/?ObjectPath=/Shops/moped/Products/dragkroksforlangare_BW-EXTENSION-ED (http://www.eumoppenomc.se/epages/moped.sf/sec2b9e310b97/?ObjectPath=/Shops/moped/Products/dragkroksforlangare_BW-EXTENSION-ED)
Ska försöka med en egen variant..... ;)
-
Har en cf 500 lång 2013. Jag köpte en förlängd krok av [font=.HelveticaNeueUI]http://www.wheels4fun.se/.[/font]
[font=.HelveticaNeueUI][/size]Nummerplåten har jag satt fast med två buntande i överkant på det viset så kan [/font]
[font=.HelveticaNeueUI][/size]man lätt vika upp den när man skall använda släp. Funkar bra.[/font]
[font=.HelveticaNeueUI][/size][/font]
[font=.HelveticaNeueUI][/size]LG[/font]
[font=.HelveticaNeueUI][/size][/font]
-
Nummerplåten har jag satt fast med två buntande i överkant på det viset så kan
man lätt vika upp den när man skall använda släp. Funkar bra.
Smart idé , men smattrar den inte i fartvinden när man drar på lite på stora vägen?
Kroken på Eumoppen var förresten restnoterad (kunde man ju räknat ut) :(
Ser det som en utmaning att få dit kroken på ett bra sätt och ha plåten där det är tänkt, utan att såga i racket... Även om jag måste testa samtliga förlängare på marknaden eller rita eget och gå till bysmeden :-\
-
Beställt denna nu från Eumoppen , måst ha starkare draginfästning. Får se hur det funkar och ser ut , Du har ju kapat staget till nummerplåten och flytatt upp den , dom verkar ha sänkt den istället på sin bild och har kvar staget
http://www.eumoppenomc.se/epages/moped.sf/sec2b9e310b97/?ObjectPath=/Shops/moped/Products/dragkroksforlangare_BW-EXTENSION-ED (http://www.eumoppenomc.se/epages/moped.sf/sec2b9e310b97/?ObjectPath=/Shops/moped/Products/dragkroksforlangare_BW-EXTENSION-ED)
Ska försöka med en egen variant..... ;)
Hej!
Nä har inte kapat något på hjulingen utan bara fått såga ur i vinschfästet så dragkroken får plats.
Dragkroken är inte flyttbar utan höjden är given då 2st bultar avänds där den gamla draget var infäst.
Lycka till! ()p
-
Smart idé , men smattrar den inte i fartvinden när man drar på lite på stora vägen?
Hej
Inget problem så här långt. Har inte kört mer än i 70 så det kanske kommer vi lite högre hastigheter
LG
Kroken på Eumoppen var förresten restnoterad (kunde man ju räknat ut) :(
Ser det som en utmaning att få dit kroken på ett bra sätt och ha plåten där det är tänkt, utan att såga i racket... Även om jag måste testa samtliga förlängare på marknaden eller rita eget och gå till bysmeden :-\
-
Så där ja , nu är dragkroksproblemet löst verkar det. Rekommenderar denna lösning till andra CF /Goes ägare som vill både ha nummerplåt och dragkrok.
Stabilt känns det nu.
(https://lh5.googleusercontent.com/-3rIUgk61pdI/UbW730-jd_I/AAAAAAAAAYI/ytOdBilvSMk/w464-h619-no/20130607_175738.jpgo)