ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: Kardanmannen skrivet 24 april 2013 kl. 19:36:18
-
Gjorde en uppdatering i min projekttråd, men kan likagärna samla lite info här oxå, alla kanske inte hänger på projektdelen.
Så jävla onöjd just nu... När ja va ute och körde lite i söndags, först en rätt bra tur själv för att kolla så allt lirade osv. helvete vilken gocart btw! helt sjukt! åter till onöjdheten, körde sen runt ungarna på några skogsvägar för att sen åka en sväng för att se hur den va att köra normalt på vanlig väg, svängde ut efter ett par bilar och drog efter. låg och marschade i ca 90 och efter 3km bara dör den. Så ja rullar in på en ficka och kontrollerar ifall nån slang/kabel lossnat men inte. Så ja hoppar på och ska starta. TVÄRFAST! går inte dra på starten och går inte skuva den. Värmenypigt??? drog hem skiten på kärra iaf. Gick ut igår med grannen och provade dra igång den igen, och den startade direkt! men med ett lätt rungande/klingande/tickande/klonkande ljud.Vevlager ras?Går bra och jämt förövrigt (dom 10 sekundrarna den va igång iaf)Så det blir väll att riva bort motorn och arbeta sig neråt till helgen.TIPS O TRICKS / INFO / BILDER som kan underlätta denna proceduren mottages varmt! Har aldrig rivit sån här motor.
-
Allt står i verkstads handboken...
-
Länk?
-
För min del tycker jag att det låter som att den har nypit i cylindern.
-
Min gjorde likadant och vevlagret var skrot.
Släppte efter nån timme men lät inget konstigt.
Men bytte cyl o kolv ändå
Innan jag rev ur motorn kollade jag så den hade oljetryck genom o lossa en banjoskruv till oljerör o starta.
-
Just det, oljetryck kan vara idé att kolla. Hoppas att det bara är kolven, men det återstår väll att se, ska försöka hinna med och riva med det på söndag.
-
Ge mig en mail adress så skickar jag den zippad till dig...
-
EDIT!
Jag hittade den efter lite googlande.
-
La märke till nått märkligt när ja rev motorn idag. när ja drog runt motorn lät det som starten gick med runt? ska den göra det? plockade bort starten och dreven såg juh helt perfekta ut, är inte det nån form av solenoid som styr det där? eller hur är det uppbyggt?
-
Min gjorde likadant och vevlagret var skrot.
Hur märktde du det när du rev ner den? Va det med ögat när du kom så långt ner att du såg att dom va skrot, eller upptäckte du glapp uppochner i kolven?
Men bytte cyl o kolv ändå
Bytte du hela cylindern oxå? Vad gick den renoveringen på? 10k?
-
Hur märktde du det när du rev ner den? Va det med ögat när du kom så långt ner att du såg att dom va skrot, eller upptäckte du glapp uppochner i kolven?
Bytte du hela cylindern oxå? Vad gick den renoveringen på? 10k?
När cylinder o kolv var bortplockat.. Kändes direkt när man juckade staken fram o bak ;D
Tror de landade runt 10.000kr men beställde massa annat krafs samtidigt
Allt beställdes från USA
-
Ok! då klöv du hela motorn antar ja?
Vart beställde du ifrån?
-
Ok! då klöv du hela motorn antar ja?
Vart beställde du ifrån?
Lämnade in själva klyvningen av motorn för byte av vevpartiet, ramlager samt kamkedja.
Beställde en del från yamahasportsplaza, tqsatv samt ebay
Bytte lameller samtidigt oxå
-
Sitter ett frijulsnav till starten det kan ju var det som hängt sig?? Hände på polarens dinli...
-
Inte på starten? På min start är det bara ett litet, rätt långt drev. typ 12-14 tänder kanske. och det går inte röra varken in eller ut. Måste vara nån solenoid i motorn som skuver nått drev? Har inte kluvit motorn så långt än. Så har inte listat ut funktionen än..
-
Är siffra nr tre på bilden...
-
Aha! ok!