ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: anersimyra skrivet 2 april 2013 kl. 20:41:17
-
Frågan har säkert varit upp tidigare, men jag drar den igen. Hur kopplar man bort den förtretliga overidefunktionsknappen ? Kommer övriga funktioner som sköts med knappen att störas eller försvinna ? ()p
-
Ett buntband funkade perfekt för mig ()p
-
Precis, buntband fixar biffen! Lätt att dra åt sidan vid behov.
-
http://www.snowandmud.com/atvs-21/polaris-reverse-overide-switch-6493.html (http://www.snowandmud.com/atvs-21/polaris-reverse-overide-switch-6493.html)
-
Knappen är där av anledning. Vad är problemet? Urkopplad 4WD eller reducerad motoreffekt?
På vår stora 850 skulle vi riskera att volta över styret och vindrutan... Hur som helst, 4WD bibehålls men effekten reduceras på vår ATV. Att trycka in den gula knappen är en bagatell, buntband otänkbart. I mitt tycke, ett icke-problem, fast på kompisens 800X2 så fixade Polaris-verkstaden omkopplingen, då hans ATV var hopplös att ploga med innan modifieringen.
Sök i forumet på "Override", OBS stavningen!
-
Vad är problemet?
Det går för sakta att backa, och det är fruktansvärt irriterande.
-
Knappen är där av anledning. Vad är problemet? Urkopplad 4WD eller reducerad motoreffekt?
På vår stora 850 skulle vi riskera att volta över styret och vindrutan... Hur som helst, 4WD bibehålls men effekten reduceras på vår ATV. Att trycka in den gula knappen är en bagatell, buntband otänkbart. I mitt tycke, ett icke-problem, fast på kompisens 800X2 så fixade Polaris-verkstaden omkopplingen, då hans ATV var hopplös att ploga med innan modifieringen.
Sök i forumet på "Override", OBS stavningen!
Det är jäkligt irriterande att inte ha 4wd bakåt utan att trycka in knappen. Tex om man kör fast, är själv och behöver hjälpa till att få maskinen på rätt kurs. Ska man då bakåt är det inte lätt att gasa, trycka in knappen och samtidigt dra i maskinen. Bättre på dom nya att det är 4wd men reducerad effekt.
-
dum fråga kanske men på min nya 800:a behöver man inte hålla in knappen för att få awd bakåt, som det var på 500:an... varför är det så? , trodde bara det var cc skillnad.
-
Min 800 2012 kräver intryckt knapp för att ha awd bakåt .. :/
-
Knappen går inte in så långt som på 500:an heller, men alla funktioner funkar, kanske en uppgradering ? Eller nåt fel som funkar bra :)
-
Knappen går inte in så långt som på 500:an heller, men alla funktioner funkar, kanske en uppgradering ? Eller nåt fel som funkar bra :)
Jahapp. Nu måste jag tracka min återförsäljare. Så där vill jag också ha. :knupple:
Har du full effekt bakåt + 4 wd eller som på XP modellerna 4 wd men begränsad effekt?
-
Trodde min diff var trasig när jag upptäckte detta första gången. Ringde ÅF'en och fick instruktion.
Dock brukar det räcka att jag håller in den vid "första gasandet" efter att ha växlat till backen, därefter diffar den upp alla fyra hjulen även utan att hålla knappen kontinuerligt intryckt.
En -07 Polaris 800 EFI
-
Begränsad effekt men med awd bakåt
-
Får bli buntband, jo att backa med hydraulvagnen är lite knepigt om man ska hantera vagnens drift med tummen som behövs till overideknappen :D att manövrera overideknappen samtidigt som man behöver bromsa och styra är bara möjligt om man vore en bläckfisk. :o
-
Får bli buntband
()p
-
Jahapp. Nu måste jag tracka min återförsäljare. Så där vill jag också ha. :knupple:
Har du full effekt bakåt + 4 wd eller som på XP modellerna 4 wd men begränsad effekt?
det var tydligen nytt from 2013..
samma som XP modellerna
-
det var tydligen nytt from 2013..
samma som XP modellerna
Aha! Ska ringa min ÅF i morgon och höra om han vet vad som skiljer. Om det är något i instrumentet eller ett relä av något slag. Har svårt att tro att det bara är knappen och kablaget. :)
-
Utan knappen 2wd varvtalsbegränsning.
Med knappen 4wd ingen varvtalsbegränsning.
Det är ju lättare att styra med 2wd så ibland är det också bra :)
12a.