ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: bivaz skrivet 16 mars 2013 kl. 19:50:25
-
vet någon vad den röda lampan som liknar en ´´skifnyckel´´ betyder? är det servicelampan? den lyser ju när man sätter på tändningen men slocknar direkt när den startar men nu så lyser den hela tiden.. HJÄLP TACK!
-
Lär väl vara dax för service?!
-
hur släcker man?
-
Det är lampan för service!! Tänds vid var 100 mil på min!! Släcker gör du enkelt själv, slå på tändningen och tryck in båda knapparna under displayen tills lampan slocknar! Klart.
-
Ah hittade det tidigare tack för svaren:)
-
Men har du gjort servicen då?
-
Har ej gjort servicen och ska ej göra den heller, dock så funkar inte din beskrivning om hur man släcker lampan, jag håller in båda knapparna men det funkar inte:/
-
Varför ska du inte serva om man får fråga??
-
Varför ska du inte serva om man får fråga??
Helt klart befogad fråga. Kanske han ska sälja hojen, och vill inte ha felmeddelanden i displayen...
-
Helt klart befogad fråga. Kanske han ska sälja hojen, och vill inte ha felmeddelanden i displayen...
därför att jag har typ 2 timmar till närmaste ställe som servrar dinli.. dessutom så tror jag inte den är servrad överhuvudtaget för fick ingen servicebok med när jag köpte den, och köpte den av en nära stående som köpt den av en jobbarkompis och rustat upp den, så jag fick den jävligt billig och nyrenoverad med ny topplock m.m så jag vet inte riktigt meningen med att serva den nu när den gått ca 250mil om den aldrig e servad förut? blir väl hyffsat dyrt? sen är han jag köpte den av en jävligt grym mekaniker som ´´servade´´ den själv osv.
-
Har du tummen mitt i handen så är servicen inte så dyr om man gör det själv och maskinen mår bättre av en service innan man plågar den för sommaren.. I grusgropar långkörningar på väg och bus på grusvägar.
-
Kan inte riktigt serviceboken på Dinli... men olja och filter kommer man långt på :) Men givetvis ska bromsar, ev kamkedja, ventilspel osv inspekteras/justeras vartefter för att slippa eventuella tråkigheter.
-
Om du har tänk ha kvar hjulingen så är det dags att serva.. Underhåll är det viktigaste för maskiner..
-
Har du tummen mitt i handen så är servicen inte så dyr om man gör det själv och maskinen mår bättre av en service innan man plågar den för sommaren.. I grusgropar långkörningar på väg och bus på grusvägar.
som sagt så känner jag en mekaniker (han som jag köpte den av) som servar åt mig med olja filter osv.. och jag köpte den för en vecka sedan efter han hade rustat upp den och han bytte olja och filter 2 dagar innan jag köpte den så därför vill jag släcka service lampan:) men det funkar inte med att hålla in service reset eller båda knapparna:S
-
Då är ju servicen gjord då för står jag varför du inte vill serva.;)
-
Bara sköt oljebytet så håller motorn bra. Jag byter oftast innan jag kört 100mil, men då kör jag oxå som en pirat med den!
Håll in båda knapparna när du vrider på tändningen, håll kvar så slocknar den strax.
Alltså, dom ska vara tryckta när tändningen vrids på, inte efter...
-
Bara sköt oljebytet så håller motorn bra. Jag byter oftast innan jag kört 100mil, men då kör jag oxå som en pirat med den!
Håll in båda knapparna när du vrider på tändningen, håll kvar så slocknar den strax.
Alltså, dom ska vara tryckta när tändningen vrids på, inte efter...
hm det funkar inte har provat typ alla förslag här på forumet men får inte lampan att slockna!
-
Kanske är nåt annat på en 300 mot 450 då
-
Kanske är nåt annat på en 300 mot 450 då
ringde till och med motorbiten och han sa hur jag skulle göra men inte ens det funkade:S blir galen på detta....
-
Är knapparna ok då?