ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Wood-doo skrivet 10 mars 2013 kl. 19:28:39
-
Hej :)
köpte en can-am 400 med vinterpaket hos motorbiten i Falun, vinsch och plog.
vinschen är nått riktigt rappel, strulat från dag ett!
låter jäkligt illa och är klen.
idag när jag skulle vinscha släppte hela spolen som vajern lindas kring. är det en garantisak tro? får ja en ny?
första servicen gjorde jag hos Årsunda bil och motor,
dels för att han var mkt billigare och framförallt jäkligt trevlig.
han skrattade åt dendär "kinavinschen" som han kallade den, och han skulle aldrig komma på tanken att skicka med nått liknande med sina can-am han säljer. det är ju kul att höra :P
-
Ja det är konstigt hur dom kan skicka med sånt skit på en märkes maskin. Har också hört att det finns ganska många som är missnöjda med dom. Det är ungefär som att sätta biltema stift i en Top fuel dragster. Har kollat runt på många butiker och Motorbiten är nog den enda jag sett som skickar med kina vinch. Det är ju exakt samma vinch som jula säljer för 399:- . Motorbiten tyckte jag tog 1995:- för samma !
-
kollade jula, och det är samma skrot ju! jäkligt mycket billigare bara.
jo, både brorsan och hans kompis har hjulingar från motorbiten.
sitter ju nå liknande vinschar på dom fast lite starkare tror jag.
bägge är rassel, och vajern är som taggtråd även på deras.
den gick nästan av för brorsan första gången vi provade den, det blev trassel direkt.... nej så det där är inget att ha helt enkelt!
jag ångrar mig verkligen att jag inte köpte fyrhjuling i Årsunda.
han erbjöd mig samma maskin med plog och vinsch "warnvinsch" dessutom ca 7000kr billigare än hos dom.
dum som man är så hade jag ju redan fixat med betalning osv hos motorbiten istället för att ringa runt och hört med flera säljare.... klantigt :P
-
kollade jula, och det är samma skrot ju! jäkligt mycket billigare bara.
jo, både brorsan och hans kompis har hjulingar från motorbiten.
sitter ju nå liknande vinschar på dom fast lite starkare tror jag.
bägge är rassel, och vajern är som taggtråd även på deras.
den gick nästan av för brorsan första gången vi provade den, det blev trassel direkt.... nej så det där är inget att ha helt enkelt!
jag ångrar mig verkligen att jag inte köpte fyrhjuling i Årsunda.
han erbjöd mig samma maskin med plog och vinsch "warnvinsch" dessutom ca 7000kr billigare än hos dom.
dum som man är så hade jag ju redan fixat med betalning osv hos motorbiten istället för att ringa runt och hört med flera säljare.... klantigt :P
Kräv en ny vinsch värd namnet, kanske kommer dom påstå att det inte går på garanti då det är ett tillbehör. Gör dom det så ljuger dom, allt som sitter på maskinen vid köp innefattas av garantin. ()p
-
Är det inte lag på att lämna ett års garanti på nya saker?
-
Är det inte lag på att lämna ett års garanti på nya saker?
Nej, att lämna garanti är faktiskt frivilligt. :rtfm: ()p
-
Nej, att lämna garanti är faktiskt frivilligt. :rtfm: ()p
Då fick man lära sig något nytt idag ()p Men det var iof inte bra att det är så :-\
-
Nej det är faktiskt frivilligt att lämna garanti på varor och tjänster. Men finns garanti så regleras detta av konsumentköplagen, en lag som många ÅF låtsas om som den inte finns. ()p
-
Tackar för svar :) jo jag ringde och fick till svar att jag måste lämna in
vinschen på genomgång, och sen behöva vänta ett par dagar på en ev ny vinsch..... och sen ett skapligt problem till, det var ju vinterpaket till den.
fick dock hem dom sakerna en månad senare än fyrhjulingen efter MYCKET strul. frakten blev skitdyr och när jag äntligen fick hem plogen så var det inget fäste med till fyrhjulingen :(... ringde och frågade om fästet,men han sa att det fick du med när du hämtade fyrhjulingen. fast det fick ja inte, jag är helt säker på det! och det står inget om nått fäste på kvittot ja fick.... så vad gör man??
-
Tackar för svar :) jo jag ringde och fick till svar att jag måste lämna in
vinschen på genomgång, och sen behöva vänta ett par dagar på en ev ny vinsch..... och sen ett skapligt problem till, det var ju vinterpaket till den.
fick dock hem dom sakerna en månad senare än fyrhjulingen efter MYCKET strul. frakten blev skitdyr och när jag äntligen fick hem plogen så var det inget fäste med till fyrhjulingen :(... ringde och frågade om fästet,men han sa att det fick du med när du hämtade fyrhjulingen. fast det fick ja inte, jag är helt säker på det! och det står inget om nått fäste på kvittot ja fick.... så vad gör man??
Kontakta konsumentvägledaren i din kommun, din ÅF är uppenbarligen oseriös, finns varan inte med på kvittot har du inte fått varan, det ligger på åf att, BEVISA, att du fått fästet. Sen pratar du om dyr frakt på vinterpaketet, ingick detta i köpet ska du inte betala ett öre i frakt, åf står naturligtvis för frakt för varor han säljer, alltså, varor som normalt finns i sortimentet har du redan betalat frakt på genom åf:s prissättning. Beställer du varor som normalt inte finns i sortimentet kan du få betala frakt på, är en vara restad och du enbart får delar av varorna, SKALL åf stå för frakten för resterande varor, DU ska inte belastas med frakt två gånger. Nej din åf verkar vara en typisk åf som låtsas om att konsumentköplagen inte finns. JÄVLAR VAD SÅDANT RETAR MIG. :(veryangry): :knupple: :banghead: ()p
-
Konstigt annars har väl motorbiten i falun generellt bra rykte som jag har förståt det :hmmm:
-
tack! du verkar ha stenkoll på hur det ska vara anersimyra! :headbang: jo det är lite tråkigt att det ska ifrågasättas när jag ber om saker jag inte fått.
säger jag att jag inte har fått det där jäkla fästet så här jag väl inte det helt enkelt.
vad skulle jag ha för glädje av att bara "hitta på" en sån sak om dom nu tror att det är så!.... :banghead:
-
tack! du verkar ha stenkoll på hur det ska vara anersimyra! :headbang: jo det är lite tråkigt att det ska ifrågasättas när jag ber om saker jag inte fått.
säger jag att jag inte har fått det där jäkla fästet så här jag väl inte det helt enkelt.
vad skulle jag ha för glädje av att bara "hitta på" en sån sak om dom nu tror att det är så!.... :banghead:
ja det är otroligt att bara vräka ur sig ett påstående utan att kunna bevisa att det stämmer, jag skulle kalla det för bedrägligt förfarande från ÅF, var fästet inte original på maskinen utan något som beställts separat, ja då finns verifikat på detta i säljarens bokföring, kräv att dom plockar fram verifikatet/ kvittot på fästet. Skräm dom ! Säg att ditt juridiska ombud kommer att ta kontakt med dom för en diskussion angående fästet. :tickedoff ()p
-
Vi har bytt ut winchen som ingår i vinterpaketet till en mycket kraftigare winch. Priset på paketet är fortfarande samma. Kunder som har problem med den gamla får den utbytt mot en bättre. Enda krav är att vi får in den gamla winchen.
Vad gäller plogen som levererades sent beror detta på att grejerna blev restnoterade (slut) hos vår leverantör. Kunderna tjatar då på oss, vi tjatar på leverantören och leverantören tjatar på fabriken. Otroligt irriterande för alla parter speciellt när det är en plog som man helst vill ha på en gång.
-
Vi har bytt ut winchen som ingår i vinterpaketet till en mycket kraftigare winch. Priset på paketet är fortfarande samma. Kunder som har problem med den gamla får den utbytt mot en bättre. Enda krav är att vi får in den gamla winchen.
Vad gäller plogen som levererades sent beror detta på att grejerna blev restnoterade (slut) hos vår leverantör. Kunderna tjatar då på oss, vi tjatar på leverantören och leverantören tjatar på fabriken. Otroligt irriterande för alla parter speciellt när det är en plog som man helst vill ha på en gång.
Det är bra, men belastar ni kunden för frakt på restade varor som ingår i ett paketköp ?
Mvh Anders.
-
Det är bra, men belastar ni kunden för frakt på restade varor som ingår i ett paketköp ?
Mvh Anders.
låter illa
-
har ni nya vinscharna på lager då?
isf hämtar jag en på fredag tror jag!!
-
räknar med en rt25 som dom flesta skickar med :)