ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Miche skrivet 14 september 2006 kl. 15:49:07
-
Tjenare. jag var ine på en SMC 250 från burjan men många skrev att det var lite drag i 4isen å jag e ute efter lite effekt å fart å har läst å läst men dinli värkar vara bra i fart å bra vrid till ett mkt bra pris har dock inte mer än 50
tusen, men jag tycker de värkar vara en bra pig sak fast jag aldrig haft eller provat den, de e många som snackar skit om dinli tror mkt e skit snack med som att en blinkers paja va fan orka bry sig så mkt å göra värsta saken av de å dra up värsta posten för de väll bara å köpa/kräva en ny, såna fel e ju inget mera rädd för ventilerna å kolvringarna å de dära lite mera fakta om de skulle jag vilja ha, och tycker ni jag ska köpa en Dinli?, ska jag lägga mina pengar på denna värd? :) håppas på många fins svar // tack i förhand MHV miche
-
Köp Dinlin
-
Hej!
Förstår att det känns svårt att sortera bland allt som skrivits om Dinli
själv skall jag försöka berätta sanningen om min maskin.
beställde den förra hösten då var vissa uppgraderingar på väg men det gick inte att få veta om min maskin var uppdaterad.
Jag blev dock lovad att få den uppgraderad senare om det skulle behövas och så blev det. Fick dit ny sving, underkörnings skydd nya bussningar till
A-armarna. Bussningarna var inte rätt denna gången så dessa fick jag
bytat igen men samtidigt så hade kullederna fram börjat glappa, troligen på grund av körning med dåliga bussningar nu är även dessa bytade.
Har nu kört ca 270 mil det som barit problem när jag kört i övrigt är trasiga blinkers bytat en baklampa dessutom har mitt startrelä vart lite segt.
Det som kostat mig pengar är Olja, Oljefilter och en bakllampa
Så på det stora hela har jag varit nöjd med maskinen. Så är man bara medveten om att små grejer kan hända och att man får kolla över bultar
och skruvar imellanåt så är det bara och handla.
Har pratat med en hel del andra Dinli ägare dem flesta har haft lite småproblem med sina maskiner men varit rätt nöjda ändå.
Vad jag sen förstått av att läsa här på forumet så tror jag att dom maskinerna med flest "fel" kom i början på 06 antgligen var trycket hårt på fabriken då. Samtidigt tror jag att det dök upp mycket nya återförsäljare då efersom intresset var så stort för maskinen, alla verkar dock inte haft så mycket koll på vad dem sålde.
I min mening är inte Dinli världens bästa maskin men det är maskin som fått mycket mer skit här än vad den borde och som är med i gamet
-
Jag köpte på mig en Barossa 250 och tyckte väll att den var helt ok att köra med.... men redan efter ett par dagar så kändes den så tråkig dels för att jag fick en hel hög med skakningar i min maskin och det blev nästan en pålåga att köra... och Barossan blev såld innan jag hade haft den en månad..
Var iväg och kollade på en Dinli DMX 450 provade den i ca 10min och jag var såld : )
Sen är det nog så att alla maskiner har problem med både det ena och det andra... tror inte att det finns någon felfri ATV... och har man då betalat runt 100.000:- för sin maskin så vill nog ingen tala om problem som ev finns på dem..
Köp en Dinli 450.. du kommer inte bli besviken på den : )
// Micke
-
Har köpt en ltz för 76000 fungerar alldeles utmärkt.
-
lägg hellre några tusen till o köp en ltz...som dag o natt...ltz n aeger.... :lol: :lol:
-
Köp en ny Dinli, du kan nog få en prutad och klar för 66.000:-, det skiljer 10.000:- mot Ltz:n.
Som sagt tidigare i denna tråd, dåliga/oseriösa Åf står för mycket av problemen.
MVH
Andreas
-
min är till salu för 50 när åf är klar med den.... :lol:
-
om ett år dvs
-
och så är denna tråden snart också OT.
Så djävla trist :(
-
Jag tillhör väl dom som drabbades av den taskiga batchen 06:or, så risken är väl att du tar mig för en av dom som ger Dinli "oförtjänt dåligt rykte", fast jag kan ju inte själv riktigt inse vad jag skulle ha att tjäna på det? :? Du verkar resonera som så att det inte spelar någon större roll om lite grejer trillar av efterhand, och det spelar kanske inte någon större roll beroende på vad man ska använda maskinen till. För min del, som kör min maskin dagligen i stadstrafik så blir det lite mer irriterande då backspeglar och blinkers trillar av/skakar sönder. Hade det bara varit det så hade jag kanske stått ut, men efter ett tag så började problemen bli värre och värre. Jag har redan listat upp dom fel jag hade i några andra trådar, så jag tänker inte göra det igen här, men till slut var det så att tre långhelger som jag hade planerat skulle ägnas åt seriös åkning istället fick ägnas åt att meka och bogsera ut hojjen till verkstan. Där gick min smärtgräns. Jag förlorade helt förtroendet för maskinen och kunde inte längre ta den till exempelvis stugan eller ut i skogen, för jag visste helt enkelt inte om den skulle starta nästa gång eller om jag skulle ta mig hem för egen maskin. Jag valde då att göra mig av med den och istället köpa en KFX 700. Det är knappast så att jag döljer några fel på den maskinen för att jag har lagt en del över 100.000 på den. Hade det varit fel på den också så hade jag talat om det så inte fler hade gått i den fällan, sedan hade jag gjort mig av med den maskinen också och köpt mig något nytt istället. Jag menar inte att alla behöver köpa maskiner för 100.000 eller mer utan tycker nog som dom flesta andra att man ska köpa en maskin man känner man har råd med och som man trivs med, men man ska vara medveten om vad man köper och vad man då får vara beredd på. Min uppfattning är att dom tips och råd som många delar med sig av här på forumet är seriösa och själv har jag haft stor nytta av flertalet. Att någon/några uttrycker frustration när saker och ting går sönder får man väl ha förståelse för, och det finns ju faktiskt exempel på trådar där svidande kritik utdelas även mot annars "oantastliga" märken (läs "Yamaha är skit" :lol: ). Lycka till med ditt fyrhjulingsköp och hoppas du blir nöjd, oavsett vad du slutligen bestämmer dig för att köpa!
-
Tack Tack för alla bra svar men de gav mig inte non ny info precis men nu va ju saken att jag bara hade 50 å inte mera å jag vill nog inte lägga mkt mera pengar på en första sak e inte gjord av pengar 70:000 får jag en grymt fin bil för i stället så 50 e max jag kommer lägga på ett sommar projekt :) mera info kom igen nu alla dinli dära ute !!!!
-
Vid en snabb affär kan du köpa min Dinli DMX 450 för 50000! http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~357169__hl~4-hjuling_dinli_dmx_450
Jag köpte den för ca 80000! Det sitter gathjul på så det är inga problem med vibrationer! Jag har satt dit diodlampa till baklyset så det går ej sönder! Problemet med ventiler, lager mm. verkar bara vara på tidiga 06:or min är en 05:a köpt i Augusti som har gått ca 200 mil bara landsväg! Jag har gjort 3 servicar på verkstad! Du kan kolla på den på fourbyfour i Södertälje. Den står på säljuppdrag hoss dom!
mvH/Henke
-
Har skicka PM till dig henke, kom igen nu alla dinli dära ute ut med all info ni sitter på nåra erfarna måste de ju finnas kom igen nu!!!! ha en bra dag alla dära ute
-
Köp en beg. Dinli för 50´, tror säkert att du blir nöjd!
Har haft min sedan i maj, och har inte behövt skruva nåt. Kvaliteten på vissa detaljer skulle dock kunnat vara högre - ÅF har tex bytt ut backspeglar och blinkers.
Med en Dinli...
Skruvar du lite mer
Betalar du lite mindre
Men framför allt så åker du ifrån Libba och Klotsvenne...!
-
Hahaha de låter bra micke, ja men skruva lite hör ju till själva 4is värden, har
skruva motor i ett par år så de e ingen konst! :)
-
ha ha...frånåkt av en dinli finns inte... :lol: :lol: :lol:
-
Men framför allt så åker du ifrån Libba och Klotsvenne...!
Det gör väl alla?
Dom har man ju sett på filmerna att dom fegar och bara åker runt och sprätter lite sand här och där :D
-
köp dinli
-
ha ha...frånåkt av en dinli finns inte... :lol: :lol: :lol:
HA! Jag ställer upp på race nästa gång vi ses svenne ! :D
-
det är lugnt daffan....lova att inte bli ledsen... :lol: :lol: :lol: