ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Mottez skrivet 14 september 2006 kl. 03:44:02
-
:twisted: Hej :P Funderar på att köpa en splitter ny Dinli efter att ha provkört en igår. Sååå jäkla rolig maskin. Tänkte bara höra vad man ska tänka på vid köp. Om jag har förstått rätt så ska de första versionerna av 450 cc ha lite barnsjukdomar, så hur vet jag att jag får nya modellen,det kanske syns i reggpapprena. Så jag skulle vara tacksam om någon insatt kunde hjälpa mig med begreppen lite :D .
Om man accepterar ny priset på 69´ vad tycker ni då man ska kunna kräva att få med på köpet ?, en hjälm o glasögon lr vad säger ni ?
mvh/Mårten
-
ja jag skulle absolut tigga till mig hjälm och glasögon..det är ju iaf nåt..och sen får du åka hem och dra åt alla skruvar och det är nog tyvärr inte för att vara elak jag säger så..jag har en kompis som har en Dinli och han funderar skarpt på att doppa hela maskinen i lim för allt bara lossnar..men lycka till med din iaf :?
-
Jag tror att det viktigaste när man köper Dinli (och alla andra ATV också) är att man köper av en Åf som är duktig och seriös.
Det finns några punkter som Åf ska kontrollera innan leverans till kund, och det är många som inte gör dom kontrollerna.
En av dom är att efterdra vissa bult/mutter.
Vart tänkte du handla?
MVH
Andreas
-
Som sagt inga problem om du köper av en seriös åf då har de redan fixat det som finns att fixa innan leverans. En suverän maskin till skapligt pris. Skynda köp!! Och du.....Välkommen i Dinli familjen.
-
Den nya modellen har svart ram och svart ljuddämpare,blinkers i backspeglarna m.m. . 05:or har grå ram och kromad ljuddämpare.
Och ärligt talat skulle jag hellre köpa en Suzuki LTZ400. Detta pga vissa kvalitetsproblem med tex bakaxellager, ventiler, blinkers.
-
Se till att få med nerfbars.
-
Jag skulle då kräva att få andra backspeglar, och andra blinkers med gummiupphängning bak.
Annars är det en riktigt stor och trevlig maskin, med vissa brister som med tiden kommer att bli bättre. Jag tror att ventiler som bränns beror på att strypningar som tas bort inte kompenseras med större munstycke.
Bussningarna på den tidigare gråa ramen är inte dom bästa, men ska väl bli bra om man hittar rätt typ av bussning som håller och fungerar på rätt sätt.
-
jag var oxå sugen på en dinli men gud va glad ja e i dag för att det inte blev en min kompis köpte en och han har hafft så mycket fel ok strul med den så ja tycker synd om han. Ja la till lite mera pengar ok köpte mig en raptor har inte hafft ett ända fel ännu det kallar ja kvalite lägg till lite till och få saker som håller ok räcker länge :p eller köp en LTZ-400
-
Mycket tjafs om Dinli - och nästan varje gång är det folk "som har en kompis" som har mycket att berätta...
Jag har haft en Dinli och kört s***n med den och det enda problem jag haft är att blinkers och lampor skakat sönder, vilket sker på nästan alla märken.
Jag bytte allt mot diod varianter och sen inga problem.
Har nu sålt Dinlin och beställt en Raptor 700 fast det var för jag ville ha mer effekt - rekommenderar absolut Dinli som en bra hoj till bra pris med rätt bra effekt också.
/ H
-
Mycket tjafs om Dinli - och nästan varje gång är det folk "som har en kompis" som har mycket att berätta...
Jag har haft en Dinli och kört s***n med den och det enda problem jag haft är att blinkers och lampor skakat sönder, vilket sker på nästan alla märken.
Jag bytte allt mot diod varianter och sen inga problem.
Har nu sålt Dinlin och beställt en Raptor 700 fast det var för jag ville ha mer effekt - rekommenderar absolut Dinli som en bra hoj till bra pris med rätt bra effekt också.
/ H
Word
-
Mycket tjafs om Dinli - och nästan varje gång är det folk "som har en kompis" som har mycket att berätta...
Jag har haft en Dinli och kört s***n med den och det enda problem jag haft är att blinkers och lampor skakat sönder, vilket sker på nästan alla märken.
Jag bytte allt mot diod varianter och sen inga problem.
Har nu sålt Dinlin och beställt en Raptor 700 fast det var för jag ville ha mer effekt - rekommenderar absolut Dinli som en bra hoj till bra pris med rätt bra effekt också.
/ H
Word
?
-
Bästa du kan göra är att snacka med Klotsvenne han har både en Dinli och en Ltz.
Annars kan du ju söka på Atvcenter så får du ju se vad Dinli står för.
Nej lägg till några kronor å köp en Ltz så får du vara glad i varje fall över 700mil som min gått nu utan större problem. Det ända som gått sönder har varit självförvållat.
Sen har man ju från SERIÖSA ÅF att dem har slutat ta hem Dinli å ha dem som utställningshojar i butik för det finns så mycket bättre maskiner (om man vill göra en kund nöjd) längre än 250mil. Vet tre stycken Dinli av årsmodell 2006 som ventilerna har rasat på vid 250mil. Hmmm undrar varför så många vill sälja sin Dinlisar anno 2006!
-
Hoogan: han menar att det var bra skrivet... Jag håller med också, mycket snack från få personer.
Själv åker jag dinli, tycker det är en kanonrolig maskin, dock så råkade jag ut för brända ventiler efter 225 mil så den står på verkstan nu. Skruvar får man faktiskt dra åt, även om ÅF har gjort det också, för dom lossnar. Annan "grövre" sak jag råkat ut för var att bromsoket bak kroknade, annars är det bara småsaker som att lampor/blinkers skakar sönder.
-
Hoogan: han menar att det var bra skrivet... Jag håller med också, mycket snack från få personer.
Själv åker jag dinli, tycker det är en kanonrolig maskin, dock så råkade jag ut för brända ventiler efter 225 mil så den står på verkstan nu. Skruvar får man faktiskt dra åt, även om ÅF har gjort det också, för dom lossnar. Annan "grövre" sak jag råkat ut för var att bromsoket bak kroknade, annars är det bara småsaker som att lampor/blinkers skakar sönder.
Så du accepterar att broms ok pajar och att ventilerna bränns vid 225mil?
-
Bästa du kan göra är att snacka med Klotsvenne han har både en Dinli och en Ltz.
Annars kan du ju söka på Atvcenter så får du ju se vad Dinli står för.
Nej lägg till några kronor å köp en Ltz så får du vara glad i varje fall över 700mil som min gått nu utan större problem. Det ända som gått sönder har varit självförvållat.
Sen har man ju från SERIÖSA ÅF att dem har slutat ta hem Dinli å ha dem som utställningshojar i butik för det finns så mycket bättre maskiner (om man vill göra en kund nöjd) längre än 250mil. Vet tre stycken Dinli av årsmodell 2006 som ventilerna har rasat på vid 250mil. Hmmm undrar varför så många vill sälja sin Dinlisar anno 2006!
Libba det kan finnas mer än en anledning till att man som åf hellre säljer en maskin än en annan :wink:
-
Hoogan: han menar att det var bra skrivet... Jag håller med också, mycket snack från få personer.
Själv åker jag dinli, tycker det är en kanonrolig maskin, dock så råkade jag ut för brända ventiler efter 225 mil så den står på verkstan nu. Skruvar får man faktiskt dra åt, även om ÅF har gjort det också, för dom lossnar. Annan "grövre" sak jag råkat ut för var att bromsoket bak kroknade, annars är det bara småsaker som att lampor/blinkers skakar sönder.
Vet du varför ventilerna blev brända??
Har du fått något svar?
Annars kräv ett, JAG VILL VETA!
Det kan väl egentligen bara bero på dessa saker:
1. Fel Ventilspel
2. Dålig kvalité på ventiler
3. Dåliga säten i toppen
Men vad jag har lyckas forska fram så har Predator:s 500 samma topplock som Dinli, och man hör ju inte så mycket om dom med brända ventiler.
Om någon kan fastställa vad detta beror på, och om det har varit samma sak varje gång, så kan vi ligga på importören/fabriken att fixa detta fel.
Jag skulle VÄLDIGT gärna vilja få ett svar på vad detta beror på som sagt.
MVH
Andreas
-
Tror inte dinli bryr sig så mycket
de bryr sig inte om folk som höll på att ta livet av sig pga ett sketet styrlås,
så varför ska de göra det med ventiler ?
de tar väl in delarna o sätter dit nya av samma skit material som pajar igen,
snart är garantin slut, så börja kunder att köpa delar på egen bekostnad o lämnar in till diverse ÅF
dinli är en bra maskin om den funkar (lite för stum för min del)
satsa på en annan maskin som har bättre fjädring o hållbarare motor, en predator kanske