ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Riffen skrivet 11 september 2006 kl. 19:32:56
-
Tjena, nu e äntligen Dinli´n beställd, får den i morgon eller på onsdag.
tänkte höra lite vad de flesta gör med sina, vilka hemsidor som e bäst och så för att få åket att bli så roligt som möjligt :P
tack på förhand / Riffen
-
hör medboomer han har fått till sin riktigt schysst
-
1. Ta bort strypning i gasen
2. Ta bort strypning i blåset (liten mutter på undersidan)
3. Ta bort strypning under luftburken, titta under sadeln sitter två plast hättor med klips
4. Dreva om till 15/38 (Smaksak vissa vill ha original)
5. Montera bort styrlåset
6. Byt baklampan till diodlampa
7. Byt båda bakblinkers till diodblinkers
8. Sätt på handskydd
- Klart
-
9. Öppet luftfilter
10. Ombestyckning av förgasaren.
-
Kontrollera så att Åf verkligen har gjort dom punkter som ska göras när den levereras.
Soppakran, styrlås m.m.
Begär också nya backspeglar och blinkers på en gång, du kommer ändå vilja byta det efter 10 mil :)
Men gör det som står här och du har en helmysig maskin!
MVH
Andreas
-
Och framför allt kontrolera ventilerna under inkörnings peroioden
detta verka vara en viktig detalj som många glömmer med ras som följd
tror den ska kontroleras vid 30 mil första gången, sen kanske var 2-300 mil
..//zacka
-
Jag kollade mina ventiler vid 80 mil, dom var precis som dom ska.
Jag har däremot lite svårt att få fram ventilschims.
Zacka:
Kan du kolla hur långa stötdämparna fram är på din Lt400?
Och hur breda dom är i infästningen uppe och nere?
MVH
Andreas
-
Att montera bort styrlåset, är det en jätte grej?
eller kan en vanlig levande som mig, som meckat lite bil och så, klara av att göra det själv?
eller ska ajg vända mig till någon?
-
styrlåset är skit lätt att ta bort 2 st stjärnskruvar
-
känns bra, så att det inte var att ta losshela styret och pilla och hålla på, får se när den dycker upp, så får man ta och fixa de på en gång!
-
AndreasE
ska kolla det så återkommer jag
glömmer jag så PM´a mig :)
-
AndreasE
ska kolla det så återkommer jag
glömmer jag så PM´a mig :)
TACK!
-
Ja jag får väl också börja med att pilla bort styrlåset nu när jag får hem min ny maskin på tors eller fred den här veckan! Det är en Dinli 450 -07:a
Hoppas för övrigt att få många roliga mil med den!
-
jag pratatde själv med ÅF, igår och han sa att eftersom att styrlåset inte var godkänt ( eller något åt de hållet )
så var det första dem gjorde, va att ta bort styrlåset.
så med lite tur kanske du slipper det me!
fick även höra att den var klar, men väntar på skyltar så jag kan inte få hem den :@
-
trycker att dom borde fixa ett nytt bätrre styrlås asap till alla då detta också borde vara godkänt av försäkringsbolag..
-
Jag trodde att godkänt styrlås var ett krav för homologiseringen...
-
Styrlåset sitter med två vanliga skruvar och tar ca 1 minut att pilla bort.
Glöm inte att känna efter glapp i framvagnen och kolla att bakaxeln är ordentligt dragen. Samma sak här, enkelt: knuffa framhjulen i sidled och lyssna/känn om det glappar. Känn så att skruvarna på bakaxeln är fast dragna.
/ H