ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: PeterT skrivet 9 september 2006 kl. 08:00:57
-
Hej,
Jag har nosat upp en Honda 250 ATV från slutet av 80-talet. Jag vet inte exakt modellbetäckning men det är 4wd med låg/hög/extra låg och någon form av inkopplingsbar diffspärr. Det står "Quad" på den också. Skicket är utmärkt och servicehistorien är känd och noggrant utförd. Kan detta vara något att ha på en mindre gård där främsta användningsuppgifterna kommer att vara att köra vatten, få med sig grejer (motorsåg, etc) men inte tungt skogsarbete? Hur är kvaliten på maskiner från 80-talet? Jag repar själv så enkelt men robust utförande vore ju trevligt. Går det att få tag i delar och verkstadshandböcker tro? Vad kan den vara värd?
Tack,
Peter
-
har du nån bild på den skulle vara kul att se...delar till en maskin från 1980..hmm ja det kan ju vara svårt att få tag på det..vet inte om det finns skrotar för just atv maskiner så man kan ju kanske finnas delar därifrån..hoppas att det är nån här som kan svara bättre än jag på detta..men lycka till..
ingemar
-
Jag hade en 2-hjulig honda från 72. Den gick som en klocka. Honda's motorer är kända för sin driftsäkerhet och har den blivit servad som den skall tror jag inte att det är några problem. Hur det är med reservdelar etc har jag ingen aning om men ring honda eller en av deras verkstäder och kolla.
-
Det låter ju som att den är välskött och Honda brukar ju ha bra grejer. Delar tycker jag man borde få tag på genom honda-handlaren men har ingen erfarenhet.
Om jag inte minns fel så var det en som körde en 80-tals Honda på Myckelgensjöträffen för några veckor sen, tror den gick bra.
-
En Polaris från 88:a tror jag de va, ful som stryk men den funkade ju...
-
ok... förlåt, minnet är inte det bästa.
Daffan: Menar du att dinlin är snyggare?? **Duckar och springer för livet med händerna över skallen**
Skämtar bara men den hade ju iallafall inga "kärringformer" :wink: :wink:
-
Hondas atv:er (och mc) har alltid varit av bra kvalite. Det viktigaste är att den har blivit ompysslad med lite oljebyte, då och då. 250 från 80-talet är väl oljekyld, och då är det extra viktigt, med tanke på värmeutvecklingen.
-
körde en honda trx 200sx innan jag skaffade en dvx 400 :wink: den gick jäkligt bra o den va lätt att köra osv :) funkade bra..