ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Mrpalmer skrivet 3 januari 2013 kl. 23:25:11
-
Hej!
För en vecka sen dog min hjuling under helt vanlig samt lugn färd! Fick ingen gnista! Nåväl, in i garaget börja riva å felsöka! Checkade tändningslåset, inge glapp, bytte till nytt stift, tändspolen hade de blivit fukt i!! Bytte den så vips startade den!
Idag var jag ute å åkte lite på vår bana, stannade en stund å stängde av den! När jag skulle starta den igen var den tvärdöd! In i garaget, felsöka! Ingen gnista, bytte tändspole, stift utan resultat, alla kabelhärvor, tändlåset efter glapp, men nej ingenting!
Rev även ner tändkåpan, där svänghjulet å "ögat" sitter! Inge fukt utan torrt å fint!
Nu börjar jag tröttna på denna skit å undrar om ni har några ideér vad jag kan kolla efter!
Med vänlig hälsning
Daniel Palmér
-
Ingen som har en ide?
-
Jag skulle bara gått igenom alla kontaktstycken och säkringar till att börja med.
Även spruta i kontaktspray när man ändå har isär det.
Funkar inte det får man börja felsöka med multimeter.
-
Jag skulle bara gått igenom alla kontaktstycken och säkringar till att börja med.
Även spruta i kontaktspray när man ändå har isär det.
Funkar inte det får man börja felsöka med multimeter.
Vi gjorde det senaste gången den paja, tog isär alla kontaktstycken och sprutade i Berners kontakt spray, tejpade allt ordentligt så det var säkert att ingen fukt kunde ta sig in! Vi har börjat med det lite smått, utan resultat hitills!
Tack för ditt svar!
-
Hej!
För en vecka sen dog min hjuling under helt vanlig samt lugn färd! Fick ingen gnista! Nåväl, in i garaget börja riva å felsöka! Checkade tändningslåset, inge glapp, bytte till nytt stift, tändspolen hade de blivit fukt i!! Bytte den så vips startade den!
Idag var jag ute å åkte lite på vår bana, stannade en stund å stängde av den! När jag skulle starta den igen var den tvärdöd! In i garaget, felsöka! Ingen gnista, bytte tändspole, stift utan resultat, alla kabelhärvor, tändlåset efter glapp, men nej ingenting!
Rev även ner tändkåpan, där svänghjulet å "ögat" sitter! Inge fukt utan torrt å fint!
Nu börjar jag tröttna på denna skit å undrar om ni har några ideér vad jag kan kolla efter!
Med vänlig hälsning
Daniel Palmér
Tjenare har haft liknande problem det enda ja behövde gö var att skruva upp växellådan och knacka med den tjock sidan av skruvnäjseb på geniratorn:p
Har dock ett nytt problem nu så om nån vet vad man gör åt en fyrtaktare som tappar komprition, ibland helt och ryker ur förgasarn tror på ventilerna eller kam kedjan?