ATVForum, allt om fyrhjulingar
Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: Sper skrivet 1 januari 2013 kl. 17:45:17
-
Säljer nu min hårda packväska från biltema eftersom jag sålt atvn.
En rem är sönder
Finns att hämta i växjö.
900kr
-
Är det lilla eller stora väskan?
-
Står stora i rubriken ;)
-
Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men om det är den stora så hämtar jag den på onsdag.
:headbang:
-
Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men om det är den stora så hämtar jag den på onsdag.
:headbang:
Vad ska du med alla lådor till, mer folköl ;)
-
Befattar mig inte med öl.... irk.
Och folköl.... det är ju ännu dummare, ungefär som djupfryst varmvatten och liknande...?
Dubbelfel ju.
Nä, men jag har ju många prylar utan tak, och då behövs lådor!
Hjälmlådan skall monteras på elflakmopeden och denna låda skall nog monteras på Grizzlyn, om man skall på långfärd och slaktbacken blir för liten...
Så nu letar jag bara låda till båt och mc också.
:djump:
-
Befattar mig inte med öl.... irk.
Och folköl.... det är ju ännu dummare, ungefär som djupfryst varmvatten och liknande...?
Dubbelfel ju.
Nä, men jag har ju många prylar utan tak, och då behövs lådor!
Hjälmlådan skall monteras på elflakmopeden och denna låda skall nog monteras på Grizzlyn, om man skall på långfärd och slaktbacken blir för liten...
Så nu letar jag bara låda till båt och mc också.
:djump:
:lol:
Du länsar marknaden på lådor ()p
Nä nu ska jag vara tyst och inte sabba tråden mer.
-
Körde faktiskt till Biltemas stora nyöppnade varuhus i Helsingborg idag, med ett ärende.
Låda.
Och då har de STÄNGT!!!
:tickedoff :tickedoff
Så denna tråd kom lägligt.
-
Körde faktiskt till Biltemas stora nyöppnade varuhus i Helsingborg idag, med ett ärende.
Låda.
Och då har de STÄNGT!!!
:tickedoff :tickedoff
Så denna tråd kom lägligt.
Snacka om dagens tabbe!
-
Allt är relativt...
Fick ju åka Audi och dieseln är ju billig, så..............
Plus att jag firar nyår i Helsingborg, så har bara nån kilometer dit...
...så det hade varit ett större irritationsmoment att köpa där och sen komma hem och se denna tråd!
:lol:
-
Det är ju sant :)
Positivt tänkande!
Trodde du åkte hela vägen 15 mil enkel resa? För att upptäcka det var stängt.
-
Såld
-
Befattar mig inte med öl.... irk.
Och folköl.... det är ju ännu dummare, ungefär som djupfryst varmvatten och liknande...?
Dubbelfel ju.
Nä, men jag har ju många prylar utan tak, och då behövs lådor!
Hjälmlådan skall monteras på elflakmopeden och denna låda skall nog monteras på Grizzlyn, om man skall på långfärd och slaktbacken blir för liten...
Så nu letar jag bara låda till båt och mc också.
:djump:
Skrämmande när man börjar upptäcka att Hydro är någon form av tvillingsjäl... Vad är det för sort du har? Har varit sugen på Transportel länge, nån bild kanske finns?
-
Står stora i rubriken ;)
Blindes pöjk
-
Skrämmande när man börjar upptäcka att Hydro är någon form av tvillingsjäl... Vad är det för sort du har? Har varit sugen på Transportel länge, nån bild kanske finns?
Ingen är så negativ och krängd som mig, så oroa dig inte, du ligger knappast i riskzonen för att vara nån tvillingsjäl till mig.
Innan jag beställde första elflakan -97 kollade jag lite på Transportel och visst... men när jag sen testade Norsjö så blev det en sån.
Stelbenare, men liiite fjädring i sadeln.
Det var en vanlig bensinare de konverterat med elmotor och batterier och det frestade på...
Batterierna är tunga och det gick åt mycket framvagnsdelar.
Bara året därpå blev de kraftigare och fick då dessutom truckbatterier.
När jag bytte nu för nåt år sen kollade jag faktiskt inte ens på alternativen, tog en Norsjö igen.
(den gamla köpte en kompis som är fiskare, han kör lite på hamnplanen och så nu, så den lever än)
Numera är det annat chassie och andra delar generellt, betydligt kraftigare, men också större, klumpigare och tyngre.
Bla har de infört fjädring, men utan parallellstag, så det blir rätt duktig hissverkan när man GASAR.
Tyngden gör sig påmind när man fastnar, för det gör man...
Iaf om man kör lite överallt.... som jag ju alltid gör.
Terrängegenskaperna är lite halvkassa med ett lite drivhjul och massa tunga batterier i andra änden...
Markfrigången är också kass (och ja, jag är fast här, fick av och lyfta och jävlas):
(http://i483.photobucket.com/albums/rr194/Hydrolift/Grizzly104.jpg)
Visst finns de med bensinmotor också, och numera med back (-97 när första köptes fanns det inte back på bensinarna) men de envisas med att ha Lifan-motorer och det är möjligt att det funkar, men jag är redan såld på el, så....
Här är en länk, och nä... man måste inte ha gul (som snöbilden här ovan visar).
Vet ärligt talat inte varför det blev en av modellen "post" och vet inte ens vad som faktiskt skiljer, men tror det är gaspedalen... som är på "post".
Min har hydrauliska frambromsar och centralpåfyllnad för batterierna.
http://www.norsjo.com/sv/produkter/norsjo-carrier-electric-post (http://www.norsjo.com/sv/produkter/norsjo-carrier-electric-post)
Vill du dregla kan du blippa här:
http://www.norsjo.com/sv/mopedbygge (http://www.norsjo.com/sv/mopedbygge)
Vet inte exakt vad de kostar numera, min är nog en -11 har jag för mig... eller kanske -10:a... tiden rinner undan!
Men de har nog passerat 75.
-
Ingen är så negativ och krängd som mig, så oroa dig inte, du ligger knappast i riskzonen för att vara nån tvillingsjäl till mig.
Innan jag beställde första elflakan -97 kollade jag lite på Transportel och visst... men när jag sen testade Norsjö så blev det en sån.
Stelbenare, men liiite fjädring i sadeln.
Det var en vanlig bensinare de konverterat med elmotor och batterier och det frestade på...
Batterierna är tunga och det gick åt mycket framvagnsdelar.
Bara året därpå blev de kraftigare och fick då dessutom truckbatterier.
När jag bytte nu för nåt år sen kollade jag faktiskt inte ens på alternativen, tog en Norsjö igen.
(den gamla köpte en kompis som är fiskare, han kör lite på hamnplanen och så nu, så den lever än)
Numera är det annat chassie och andra delar generellt, betydligt kraftigare, men också större, klumpigare och tyngre.
Bla har de infört fjädring, men utan parallellstag, så det blir rätt duktig hissverkan när man GASAR.
Tyngden gör sig påmind när man fastnar, för det gör man...
Iaf om man kör lite överallt.... som jag ju alltid gör.
Terrängegenskaperna är lite halvkassa med ett lite drivhjul och massa tunga batterier i andra änden...
Markfrigången är också kass (och ja, jag är fast här, fick av och lyfta och jävlas):
(http://i483.photobucket.com/albums/rr194/Hydrolift/Grizzly104.jpg)
Visst finns de med bensinmotor också, och numera med back (-97 när första köptes fanns det inte back på bensinarna) men de envisas med att ha Lifan-motorer och det är möjligt att det funkar, men jag är redan såld på el, så....
Här är en länk, och nä... man måste inte ha gul (som snöbilden här ovan visar).
Vet ärligt talat inte varför det blev en av modellen "post" och vet inte ens vad som faktiskt skiljer, men tror det är gaspedalen... som är på "post".
Min har hydrauliska frambromsar och centralpåfyllnad för batterierna.
http://www.norsjo.com/sv/produkter/norsjo-carrier-electric-post (http://www.norsjo.com/sv/produkter/norsjo-carrier-electric-post)
Vill du dregla kan du blippa här:
http://www.norsjo.com/sv/mopedbygge (http://www.norsjo.com/sv/mopedbygge)
Vet inte exakt vad de kostar numera, min är nog en -11 har jag för mig... eller kanske -10:a... tiden rinner undan!
Men de har nog passerat 75.
Mannen som har allt!!
-
Bra att du citerade så vi vet!
:headbang:
Allt och allt... men njae.... hade man haft ett liv kanske man inte haft maximalt med semesterdagar och komptimmar sparade, tex.
:hmmm: