ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: bojan skrivet 7 september 2006 kl. 01:11:42
-
nån som har provat dynojetkit till raptor 660? är det värt pengarna? själv kör jag raptor 660-05 med hmf system o öppet k&n o ombestyckat. funderar nu på ett dynojetkit. finns de några fler småtrimmprylar som är värda att införskaffa?(som inte kostar skjortan)typ:cdibox m.m.
-
Hade ett dynojet kit på min KTM 450 exc och måste säga att det var klart värt pengarna faktiskt. Cykeln gick renare, jämnare och bättre. Enda trimmet jag hade på den.
-
Om du redan har ombestyckat så är ju frågan hur mycket till du kommer få ut av det? Kolla först upp vad det är för något du behöver rätta till, bränsleskruv, lågfartsmunstycke, nålar eller högfartsmunstycke. Nu vet jag inte exakt vad som ingår i kitet till 660, men till min KFX 700 ingår det bara ställbara nålar och högfartsmunstycken.
-
okej,tackar för svaren :) ska prova o "finjustera" lite till o se vad som händer.
-
Sanningen är väl att Dynojet är hutlöst dyrt egentligen, speciellt eftersom hälften av munstycken aldrig kommer att användas.
Däremot får man med en justerbar nål som livar upp hojen.
Så om du redan har huvudmunstyckena så kan du ju köpa Albaactions justerbara nål (Dynotek säljer inte nål löst) samt ett pilotmunstycke (följer inte heller med Dynopaketet) så har du allt man behöver för en betydligt mindre summa. (Man kan ju även shimsa orginalnålen, ännu billigare)
-
Behöver man inte byta lågfartsmunstycket om man monterar Dynojet kit?
-
jodå, men det följer inte med kitet.
Läser man det Dynotek skriver så säger de att om man får till bestyckningen korrekt med huvudmunstycket och nål, så behöver man inte byta lågfartsmunstycket,
Jag har svårt att tro att man fixar det....