ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Fredde82 skrivet 19 december 2012 kl. 19:40:18
-
Har nu haft min Cf 500 ca 1,5 år och tycker de är riktigt kul med fyrhjulingar.....men har också som så många andra kommit på att det skulle vara roligare med en värre maskin ()p
Så de jag nu vill veta är om man vågar köpa en Renegade från 06-07 för ca 50-60?, de är väl ungefär de jag har råd med.
Om maskinen är servad ordentligt, är det något man kan behöva oroa sig för på en 6-7 år gammal maskin?
Ös på med era erfarenheter av äldre Can-Am 8)
-
allt beror på underhållet har skötts,
kör själv en 2007 can am outlander max som nu har gått 1450
funkar som den skall, har bytt oljor och skött service
kört blandad terräng, lera, vatten snö asfallt osv
dvs den var köpt för att användas och det har den gjort
-
allt beror på underhållet har skötts,
kör själv en 2007 can am outlander max som nu har gått 1450
funkar som den skall, har bytt oljor och skött service
kört blandad terräng, lera, vatten snö asfallt osv
dvs den var köpt för att användas och det har den gjort
Precis. Allt handlar om tidigare ägare.
En maskin som är 1 år gammal kan vara sop-slut.
Mil och timmar behöver inte spela någon större roll sålänge den inte gått 500 timmar mud-race utan service. aah du fattar.
Åk, kolla, skapa en uppfattning. Maskinerna håller mycket hög kvalitet. så det är ju inte så att de trillar i bitar för de har några år på nacken :) Eller att växellådan är slut efter 2000 mil.
Men åter igen, är ju en effektstark maskin. Kan va hårt körd och dåligt underhållen, men det märks oftast rätt fort :)
-
Förstår att allt handlar om hur den är servad och skött, men det är ju sånt som är svårt att veta men man kanske kan dra vissa slutsatser med att bara se hur den ser ut på utsidan....
-
Förstår att allt handlar om hur den är servad och skött, men det är ju sånt som är svårt att veta men man kanske kan dra vissa slutsatser med att bara se hur den ser ut på utsidan....
Saker som kan sluta dyrt kan ju vara om det är glapp i leder och diffarna ex.
Men det är inget jag hört att folk har haft problem med?
-
precis,
byten av spindelleder, kulleder, bromsar och så, tillhör underhåll
allt beroende på hur man använder dem, går den i terräng så slits ju sådant.
motormässigt tror ja inte det är några större problem, lyssna och provkör
finns maskiner som gått över 3000 mil utan problem.
men generellt tror jag inte miltalen har så stor betydelse på märkes maskinerna
har maskinen bara gått på bana hårt kan den ha få mil men blivit hårt körd
går den bara som till och från jobbet maskin så kan det va många mil men snälla mil.
så är pengen rätt och maskinen i bra skick är det bara att slå till
-
Jag tror inte heller att just milen har så stor betydelse om den är bra servad.....