ATVForum, allt om fyrhjulingar
Köp och Sälj => Köpes => Ämnet startat av: mr.rejsson skrivet 16 december 2012 kl. 19:55:01
-
söker ev motor till min x8, då min e lite pajjad ;D
även förslag på vart man kan fåtag på komlett motor begagnad.
-
vad hände? ???
-
de råkade :hmmm: ta in vatten och gegga i oljan.
de va tydligen ingen bra kombination när man inte märkte det på engång, inte ens på oljetrycket.
resultatet vart
2 kolvar pajj
2 cylindrar pajj
vevstakslagren pajj
vevparti pajj
-
TRÅKIGT tråkigt TRÅKIGT tråkigt.
Borde det inte gå att hitta en motor på Ebay??
-
E väl ny nog för garantier eller dom kanske inte gäller leroljevatten pgr av nått skummt undantag i det finstilta... :hmmm:
-
Försäkring :dntknow:
-
ja de e riktigt tråkigt.
garantin försvan när dom såg att den hade varit "dränkt" sa dom.
lite surt då den har gått 101mil. 1mil efter service.
hittar inget på ebay heller tyvär.
-
tja hur går man tillväga med försäkrings bolaget måtro. är ju väg reggad o körd i skogen??
-
tja hur går man tillväga med försäkrings bolaget måtro. är ju väg reggad o körd i skogen??
Hade nästan övervägt att gräva ner den.
Tyvärr är det ju lite detta som skiljer kina maskinerna, det finns ju inte så stor eftermarknad.
Min LTZ skar så pass att vev,cylinder och kolv strök med. Den notan slutade på 2800:- Och då var det förstärkt vev och big bore.
Men det är inte så att motorn är en kopia av någon så att tex. can-am, polaris eller AC delar passar t.ex?
-
finns ju nya delar till den att beställa kostar ca 15000:- med packningar o allt.
kopia på can am men inte exakt
-
En motor lär väl inte vara billigare än delarna :dntknow:
Maskinen är ju ändå rätt så ny på marknaden.
-
Tycker faktiskt inte 15k lät så farligt med tanke på omständigheterna och att det är istort sett totalhaveri.
Tyvärr är det nog bara bita det sura äpplet när du behandlat maskinen som du gjort. (eller misstänker att du har badat? )
-
Borra cylindrarna? Överdims kolvar?
-
de råkade :hmmm: ta in vatten och gegga i oljan.
de va tydligen ingen bra kombination när man inte märkte det på engång, inte ens på oljetrycket.
resultatet vart
2 kolvar pajj
2 cylindrar pajj
vevstakslagren pajj
vevparti pajj
Usch vad tråkigt!
Vet du vart det tog in vatten? Kan ju vara bra för andra att veta vart gränsen går vid badning.
Man vet ju aldrig hur djupt det är förrän efteråt. Men kan ju vara bra att veta med snorklar och sånt.
Hoppas du hittar någon bra lösning!
-
åkte bara där alla andra åkte.
har åkt djupare innan men då har allt gått bra, men nu vart det ju vågor från dom före så det slog upp emot luftfilterinsuget. så lervattnet kom in i luftburken o sen sög den i sej det i vevhusventilationen som sitter i luftfilterboxens lägsta del.
-
Känns som bästa vore å lämna till en motorfirma för renovering eller göra det själv. Om inte de går ta på försäkring, ska inte vara några problem fast det är en vägreggad som varit i skogen
-
har redan rivit den själv för att se vad som var fel skruvningen e inga problem då jag skruvar motorer, växellådor o mycket annat. problemet är att få fram rätt lager till veven. då lagren endast är färgmärkta o märkningen på mina lager e ju borta då det försvinner i varm olja. Atv sweden har inte nån aning om vad jag ska ha för lager. så det största problemet ligger just där.
-
Atv sweden har inte nån aning om vad jag ska ha för lager. så det största problemet ligger just där.
Menar du att dom inte kan hjälpa dig med delar?
Eller viIl dom inte bara? Väldigt dåligt i vilket fall.
-
dom kan inte typ. snackade med trech och dom hade en x8a med lagerras efter en olycka med oljeslang. då fick dom inte fram vad det skulle vara för lager till den så det blev ny motor i den. verkar inte som atv sweden är så intresserade att hjälpa till verkar det som då dom inte kunde få fram vad det skulle va för lager då, och det verkar inte som dom kan det nu heller men vi får se efter helgerna här vad som händer. dom e ju skylldiga att kunna få fram delar till så pass ny maskin.
-
ja nog fan måste dom kunna fixa fram delar till en som sagt så ny maskin annars känns det konstigt :knupple:
-
Hej !!
Kan du inte ta med lagren till en firma som säljer kullager så får dom mäta dom.
M.V.H P-A78 LYCKA TILL
-
nja snackade med trech om den saken men dels så är det ju inte kullager de e ju vanliga lagerhalvor till vevstakarna, och mina ju slitna o de e så superliten skillnad mellan de lager som finns så det e skitsvårt att hitta rätt. trech hade provat att mäta fram rätt lager men inte lyckats. men men får väl se vad atv sweden e villig att hjälpa till med sen.
-
Låter riktigt märkligt detta med atv sweden, de har väll för tusan kontakt med tillverkaren och tillverkaren måste ju veta vad de monterar för lager osv :hmmm:
Detta osar misstänksamhet :nono: