ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: larra skrivet 6 september 2006 kl. 21:07:09

Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: larra skrivet 6 september 2006 kl. 21:07:09
Vad kan ni rekomendera för munstycke  till en "orginal" ltz-400 ? (main)
Titel: Re: munstycke ltz 400?
Skrivet av: iroc skrivet 6 september 2006 kl. 21:21:55
Citat från: "larra"
Vad kan ni rekomendera för munstycke  till en "orginal" ltz-400 ? (main)


om den är original så e d väl ingen vits med byte ?
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: runken skrivet 6 september 2006 kl. 21:27:36
börja med lågfart muns.byt till 27,5.du kan gå upp 1-1 1/2 på main om du ska åka i vinter. prova dig fram för bästa resultat....
Titel: ltz400 -07 problem
Skrivet av: Goeras skrivet 13 november 2006 kl. 02:10:28
Har plockat bort dresels strypningar på LTZ400 -07 och bytt högfartsmunstycket.
Men sen jag började mixtra med lågfarts munstycken från 22,5 till 25 och även 27,5 så har tomgången blivit på tok för hög och det händer ingenting när man vrider på tomgångsskruven, tomgången blir varken högre eller lägre..
funderar på ifall det kan vara så enkelt att tomgångsskruven och den där nedrans vajer förlängningen kan ha gett upp och gått sönder..?

Är det nån som varit med om liknande eller är det bara jag som missat nåt?

någon som har en susning?
Titel: Re: ltz400 -07 problem
Skrivet av: iroc skrivet 13 november 2006 kl. 19:20:09
Citat från: "Goeras"
Har plockat bort dresels strypningar på LTZ400 -07 och bytt högfartsmunstycket.
Men sen jag började mixtra med lågfarts munstycken från 22,5 till 25 och även 27,5 så har tomgången blivit på tok för hög och det händer ingenting när man vrider på tomgångsskruven, tomgången blir varken högre eller lägre..
funderar på ifall det kan vara så enkelt att tomgångsskruven och den där nedrans vajer förlängningen kan ha gett upp och gått sönder..?

Är det nån som varit med om liknande eller är det bara jag som missat nåt?

någon som har en susning?


justera kompisens ltz 400-07 bytte inget lågfartmunstycke bara justerade ut BLANDSKRUVEN 1,5 varv från bott går perfekt .dresel drar blandskruven i botten - har du kollat den? sitter under förg mot insug
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: zacka skrivet 13 november 2006 kl. 21:48:20
många har konstaterat bästa är 27.5 låg fart
150 main med bortaget gnistskydd på slutröret
Titel: Re: ltz400 -07 problem
Skrivet av: zacka skrivet 13 november 2006 kl. 21:50:08
Citat från: "Goeras"
Har plockat bort dresels strypningar på LTZ400 -07 och bytt högfartsmunstycket.
Men sen jag började mixtra med lågfarts munstycken från 22,5 till 25 och även 27,5 så har tomgången blivit på tok för hög och det händer ingenting när man vrider på tomgångsskruven, tomgången blir varken högre eller lägre..
funderar på ifall det kan vara så enkelt att tomgångsskruven och den där nedrans vajer förlängningen kan ha gett upp och gått sönder..?

Är det nån som varit med om liknande eller är det bara jag som missat nåt?

någon som har en susning?


Konstigt, min gå nu med 27.5 låg fart och 160 main (mikuni munstycke) o det är ingen högre tomgång
kolla så att inte gas vajern har hängt sig när du kanske vred förgasare när du bytte munstycke, för det hände mig nämnligen o jag skruva o skruva o det hände inget med tomgång skruven tills jag upptäckte felet :)
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:00:33
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:14:47
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:15:31
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:15:31
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:19:59
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:21:05
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 14 november 2006 kl. 18:21:24
har 27.5 låg och om jag inte missminner mej 140 main och rensat slutröret från gnistskydd osv. samt tagit bort muttern som satt limmad så man inte kunde gasa fullt.
men jag plockade bort strypningarna och bytte högfarten först innan jag bytte lågfarten och då gick den klockrent förutom att den bluddra på låga varv. men när jag sedan bytte lågfarten så kom tomgångsproblemet.

blandskruven var utskruvad 2 varv, 22.5 lågfart och 60 main när jag köpte den ny med dresel strypning. har provat med blandskruven 1,5 varv ut samt provat dra den längre ut och längre in.
ska kolla upp det där med gasvajern om den kan hängt sej men den går ju bra så fort man fått i en växel och börjar köra, är bara när den går på tomgången som den går upp i varv.. kan hända jag kommit åt nåt med tomgångsskruven när jag varit och vridit på förgasaren. ska ta och kika på det så fort jag får tid över.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Libba skrivet 14 november 2006 kl. 19:38:27
Ett tips! Står der debug mode så kommer meddelandet fram. Man bejöver ej skicka igen.
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: runken skrivet 14 november 2006 kl. 21:39:18
då vi snackar z-400 och bestyckning så vill ja bara tillägga,att ja körde utan snorkel och me moddat lock på luftburken.att en maskin går med en viss bestyckning,betyder inte att ALLA funkar med den setupen.
men de kan vara ett bra utgångsläge(27,5 låg 155-160 main miku. :lol:

för att hitta rätt soppa å luftblandning så KRÄVS tålamod och en hel del skruvning :lol:
lycka till alla z-ägare :lol:
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: runken skrivet 14 november 2006 kl. 21:40:09
då vi snackar z-400 och bestyckning så vill ja bara tillägga,att ja körde utan snorkel och me moddat lock på luftburken.att en maskin går med en viss bestyckning,betyder inte att ALLA funkar med den setupen.
men de kan vara ett bra utgångsläge(27,5 låg 155-160 main miku. :lol:

för att hitta rätt soppa å luftblandning så KRÄVS tålamod och en hel del skruvning :lol:
lycka till alla z-ägare :lol:
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: runken skrivet 14 november 2006 kl. 21:40:59
sorry,dubbel klick :roll:
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: Goeras skrivet 15 november 2006 kl. 12:10:26
Citat från: "Libba"
Ett tips! Står der debug mode så kommer meddelandet fram. Man bejöver ej skicka igen.


Ok, sorry trodde inte det blev skickat men tydligen.. ett par gånger :-)
Titel: munstycke ltz 400?
Skrivet av: sirpatrik skrivet 8 december 2006 kl. 16:26:39
mitt problem är att den inte går rent på höga varv, provade igår att ta bort "locket" på snorkeln och då gick den lite bättre men inte hundra, tänkte jag skulle prova och skruva ut blandningsskruven lite till den är nu utskruvad 2 varv.
Jag har 145/25 munstycke och ett GPR slipon på.