ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: jägaren skrivet 9 december 2012 kl. 11:26:46
-
Har nu gått 51 mil och bara går och går.Jag antar att man måste ta upp lite positivt om dessa maskiner annars blir tråden allt för inaktiv :headbang: om man bara tar upp problem ()p
-
Vart kör du då? Väg, terräng, trädgården ;)
Kul att du är nöjd iaf ()p
-
mest i skogen med timmerkärra men även med plog i trädgården
-
Hej
Håller med det är bra maskiner är den dessutom avstrypt är dom ännu bättre.
-
har dr pulley koppling plus vikter det värsta kittet och trimbox så blir det ännu bättre ()p
-
hur ser prestandan ut med allt de där?
-
skillnad mot original är det helt klart men det blir nog aldrig en canam ;D
men det blir störst skillnad att man kan smyga på låga varv även med kärra.är man ute efter bakhjulsåka i 100 så ska man nog titta på en annan maskin :headbang:
-
mmm aldrig får man va nöjd.förra veckan la vinschen av :tickedoff så man får väl köpa en classe vinsch och sätta dit
-
mmm aldrig får man va nöjd.förra veckan la vinschen av :tickedoff så man får väl köpa en classe vinsch och sätta dit
Attans :(
Borde väl gå på garantin?
-
mmm aldrig får man va nöjd.förra veckan la vinschen av :tickedoff så man får väl köpa en classe vinsch och sätta dit
Min vinsch la åxå av så jag köpte en ny från Classe.
Den passade dock inte i mitt original vinschfäste så det blev till att trolla lite med kapmaskin å svets.
Linstyrningen som följer med vinschen från Classe verkar vara något för bred så wiren vill gärna
klättra in mellan trumma och vinschchassi på elmotorsidan så jag kan rekommendera att flytta den
stående rullen på linstyrningen som hamnar närmast elmotorn så det blir lite smalare mellan de stående rullarna.
En bild på en sprojlans Classe där jag inte har flyttat den vänstra rullen än.
Syns tydligt att rullen sitter monterad väldigt lång ut vilket gör att wiren klättrar in mellan trumma å
chassit på vinschen.
Jag svetsade nya "öron" så rullen hamnade mer åt höger så försvann problemet helt.
Denna sitter monterad i bak under "pakethållaren".
(https://dl.dropbox.com/u/11944431/Vincsh4H/vin01.JPG)
-
tack för bra tips är du nöjd med vinschen annars ,är den bättre än original?
-
tack för bra tips är du nöjd med vinschen annars ,är den bättre än original?
Tycker inte den är lika stark som original men den kanske vinschar in lite snabbare.
Har inte haft nå problem än med dom 2 jag har monterade.
Den bakre har suttit i 1,5 år å går mycket sällan då det är ett h___ete att vinscha upp
maskinen bakåt med vinschen monterad så högt som på/under "pakethållaren" bak.
Vill gärna dra ner maskinen i skiten istället för upp ur.
Främre har suttit ca 3 månader och har dragit upp mej ur några kladdhål å senare fått
baxa plogen lite tjatigt upp å ner nu under vintern utan problem.
Hur dom tål väta har jag inte en aning om.Troligtvis inte så bra skulle jag tro.
Jag har badat några gånger med mina vinschar å dom går än iaf.
-
Jag som hade hoppats på att den var starkare än original :banghead:men nu är den beställd så får väl hoppas på det bästa
-
Det blir till att avbeställa classe vinschen.Det var bara kontakten på styret bara dela göra rent sätta ihop,klart nu går den igen och denhar fått nytt liv (går fortare) :lol:
-
Tyvärr måste jag väcka liv i denna tråden.vänster drivaxel bak hoppade ur :nono: men det gick på garanti så nu går det igen :)
-
Under vilken typ av körning?
-
i skogen med vedvagn bakom men absolut ingen fullgaskörning
-
Tyvärr måste jag väcka liv i denna tråden.vänster drivaxel bak hoppade ur :nono: men det gick på garanti så nu går det igen :)
gick det att köra vidare då ?
-
kopplade av vagnen i skogen och smög försiktigt till närmsta väg och lastade den på kärran.det fanns direkt inga andra alternativ för min bil är ej så terräng gående ;)