ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Huggo skrivet 3 december 2012 kl. 21:19:25
-
Har en 350 Quad ?? som går jädra dåligt på höga varv.Ställt ventilerna 0,20 (enligt polarn)gjort rent förgasaren,nytt filter ingen tjuvluft,nytt tändstift provat att ställa nålen olika lägen ,membranet helt.Justerat skruven under men den bluddrar som bara den på höga varv.Tacksam för tips vad felet kan vara.Var inne på tändningen men har ej någon bok så jag skulle även veta vilken sida tändplattan sitter :D
-
För att folk skall kunna ge tips och tex kunna verifiera ventilspelet så vore det bra om du berättade vad du har för maskin.
Tråden ligger under Suzuki och du nämner att du har en quad på 350 kubik.
Personligen känner jag inte till så många fyrtaktsquads på 350 kubik, och de jag vet om är inte tillverkade av Suzuki, så upplys oss gärna!
()p
-
Är det en king quad?
Om du letar på nätet så kanske du kan hitta lite mer info, den har väl varit med ett tag så det borde väl finnas någon mer som haft liknande prolem.
Hur höga varv innan den börjar gå dåligt? Klipper den lika som ett varvstopp?
En del maskiner har ju fartbegränsare bakåt tex, så man får hålla in en override-knapp för att den ska varva mer. Inget sånt som spökar på din?
-
Quad Runner en gammal 4 wd enstånka.Var sitter varvstoppet på den och det är vid jädrigt höga varv som den verkar motarbeta sig och det låter som varv stoppet ligger i,vill varva upp men något klipper av.
-
Har felet kommit plötsligt utan anledning?
Och det är inte så att det verkligen är varvstoppet? Alltså att den inte ska varva mer?
-
Hej nej nu gör den ca 30 blås framåt mot 60-70 förut.Den vill inte varva ur utan motarbetar sig.
-
Du kan ju kolla flödet i bensinslangen, så det rinner som det ska.
-
Och kolla att choken går ur som den ska.
-
Skall kolla flödet och choken är ur .