ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: vlt skrivet 26 oktober 2012 kl. 21:29:09

Titel: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 26 oktober 2012 kl. 21:29:09
Tjo,
Hade tänkt beställa rjweldcustom helsystem till min cf moto 500cc

Men har lite funderingar innan jag slår till på ett system.

Alla som har cf moto 500cc vet ju att avgaskröken blir löjligt varm så frågan är om avgassystemet rjweldcustom säljer blir svalare?

Är på G att köpa Trech:s trim cdi box och ihop med  ovan avgassystem ger dessa några hästar mera och måste jag bestycka om föggen eller kan jag köra på orginal??

Sist så undrar jag om det är lätt att plocka bort det gamla orginalsystemet och lätt att montera det nya??

Kostar ju 4100:- så vill bara vara säker att systemet för någon nytta så jag ej kastar pengar i sjön  :)
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 26 oktober 2012 kl. 21:51:37
Jag har både och på min. Avgaserna blir svalare med boxen men lyckades ändå får min maskin att stanna men efter jag monterade Avgassystemet så har han aldrig stannat för mig.
Med boxen blir maskinen mer lättkörd men om det blir någon effekt ökning är svårt att säga. Man blir van så fort även med avgassystemet så kan jag inte säga om han går bättre men han låter defenetivt mycket goare  ()p
Förvänta dig inget effekt monster.
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Miko skrivet 26 oktober 2012 kl. 22:46:28
Jag är rätt säker på att du inte behöver bestycka om förgasaren, har bestämt för mig att de första trimboxarna hade en mer aggressiv tändkurava än vad dagens boxar levereras med. Justeringen av detta gjordes nog för att många inte bara kunde kasta dit cdi-boxen å köra utan var även tvungna att bestycka om förgasaren  :)

Och det är inga svårigheter att byta avgassystem ()p
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 27 oktober 2012 kl. 06:53:31
Min förgasare är inte bestyckad, provade med det och då gick han som en påse nötter så jag orkade inte hålla på med att så det fick bli original munstycke igen.
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: onka skrivet 27 oktober 2012 kl. 17:14:15
dial-a-jet!
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Klarqy skrivet 27 oktober 2012 kl. 22:11:38
Avgassystemet är helt klart värt pengarna.Den går svalare låter ljuvligare och ser bättre ut, rostar ej.Dock så tycks min maskin träffa varvstoppet tidigare än innan vid full speta.Har dock inte så ont av det då maskinen används mest i lägre farter.Inte fel att linda avgasbandage för att minska brandrisk och ytterligare få ner tempen plus lite bättre kräm.
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 28 oktober 2012 kl. 09:44:08
A men då så då verkar ju systemet göra lite nytta såpass att jag kommer beställa ett system.

Tackar alla för svaren  ()p
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 13 november 2012 kl. 18:14:13
Bunpar tråden igen pga en fråga till

Vad jag läst så verkar det som man bör byta mot R.J.W.C luftfilter och är detta nödvändigt isf?

Vad gör deras luftfilter som inte orginalfiltret redan gör??
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Kalle-X8 skrivet 14 november 2012 kl. 05:37:56
Har läst om deras luftfilter. Och antagligen så gör det samma sak som till alla andra slags maskiner, det får maskinen att andas betydligt bättre än vad original filtret gör då de är under dimensionerade från fabrik  :)
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 14 november 2012 kl. 08:37:33
Så med andra ord kan 700:- som filtret kostar vara värt??

Hur sjutton monteras detta filtret?

Är det meningen att man skall montera filtret rätt på förgasaren och ta bort hela lådan där orginalfiltret sitter eller hur är det tänkt?

Ombestycka förgasaren är detta nödvändigt om man byter luftfilter och avgassystem?
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: onlyrobin skrivet 14 november 2012 kl. 20:54:05
Tjena, jag passar på att lägga in lite info här om det du undrar över ang filtret:)
Luftfiltret gör att maskinen andas bättre, det monteras på samma sätt som originalet du plockar helt enkelt bort det och ersätter det med det nya,

//Robin
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Dobermann skrivet 14 november 2012 kl. 21:26:55
Hur gör man med luft historien som sitter före katalysatorerna på både krök och ljuddämpare när man monterar på trimsystem?
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 14 november 2012 kl. 21:29:38
Den fram pluggade jag bara och den bakre gick inte till något.
Kollade iof inte om den främre var inkopplad till något heller  ;D
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: Evertsson skrivet 14 november 2012 kl. 21:57:19
Hur gör man med luft historien som sitter före katalysatorerna på både krök och ljuddämpare när man monterar på trimsystem?

Bägge mina "avgasrenare" åkte i soptunnan.
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 15 november 2012 kl. 09:34:34
Ang luftfiltret så undrar jag om man skall lägga locket på eller ta bort det helt när man monterat RJWC luftfilter?

Om man har orginal avgassystem gör detta luftfilter någon skillnad mot orginalfiltret?
Titel: SV: rjweldcustom helsystem
Skrivet av: vlt skrivet 15 november 2012 kl. 09:36:55
Ang luftfiltret så undrar jag om man skall lägga locket på eller ta bort det helt när man monterat RJWC luftfilter?

Om man har orginal avgassystem gör detta luftfilter någon skillnad mot orginalfiltret?

Och kan man köra på orginalbestyckningen på föggen??