ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: rmkungen skrivet 22 september 2012 kl. 19:22:07
-
kingen drar lite olja och hat gått ca900 mil, är de dax för kolvbyte ?
hur krångligt är de ? typ som på en 4-taks cross ?
vart köper man kolv,, kanske nån värre än org ?
sen om de finns nå optimeringar man kan göra när man ändå river ?
mvh
-
Har bara erfarenhet av min LTZ men där fanns ju en uppsjö av olika högkomp kolvar och hptcams och all möjlig skit. Jag köpte ett 440cc bigbore (400 org) men märkte typ ingen skillnad alls även att jag hade helsystem och bestyckad förgasare.
-
bytte nyss på min.., hade samma symtom som du o de verka bli bra efter bytet.. dock böt ja bara ringar då en kolvsats till min 750 kosta ca 5000 flagg..;( ringar o packningar drygt 2000... till 700 finns de en uppsjö billigakbilligakolvsatser.. finns tydliga instruktioner i verksatsshandboken som finns att ladda ner på nyroc..