ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Fredde82 skrivet 24 augusti 2012 kl. 18:42:26
-
Jag tänkte höra, främst med er som har en 500 Be/Ed, men även med er andra Cf ägare vad ni har gjort med era maskiner för att förbättra framkomligheten i skogen.
Själv tycker jag min BE är väldigt låg, tar i mycket oftare än mina polare som har andra märken och sen känns det som att den inte är lika stadig heller.
Tänkte försöka skaffa 27" däck till nästa sommar, någon som kan säga att det blev en märkbar skillnad på höjd på maskinen?
Är också sugen på bultspacer, någon som provat på en Be/Ed?
Någon som hittat på någan annan märkbar förbättring?
-
Att plocka bort krängningshämmaren bak är en höjdare för följsamheten i skogen.
-
Jaha, då lär jag prova de. Hur blir det när man åker väg om man tar bort den?
-
Vingligt värre.... värsta slagskeppet, som en Jänke bil ungefär ;D ;D
-
Ok, då får man överväga då :hmmm:
-
Den är ju väldigt behaglig på vägen med krägningshämmaren på och betydligt bättre utan i skogen.
Jag kör utan och det är vingligt på vägen sen går han på 3 hjul i svängarna ()p men du kommer att vänja dig att ta det lugnare
på vägen ifall du överväger att ta bort den. Vad kör du mest, skog eller väg?
-
Jag kör nog kanske lite mera väg men vill hellre att den går bra i skogen. Jag upplever att den mer gungar över hinder än att den är följsam i fjädringen.
-
Prova att plocka bort den, det är inget svårt. Blir du missnöjd så e det ju bara att slå dit den igen.
-
De ska jag göra ()p
-
kanske byta stötdämpare å fjädrar...
-
Ska du ha 27 tummare så är spacer ett måste.Det går bra med bultspacer dom håller.Sen beror det på vilka 27 du ska ha dom ska öka med 2 tum men många märken är större och en del mindre och vad det är för mönster.Jag prövade efx moto max 27x10x12 fram 27x12x12 bak.Från Rindab. Större går inte att ha utan att höja maskinen.2 tum är ca 5 cm så det är vad den blir högre.PS.originaldäcken är små så den blir nog högre
-
Ska du ha 27 tummare så är spacer ett måste.Det går bra med bultspacer dom håller.Sen beror det på vilka 27 du ska ha dom ska öka med 2 tum men många märken är större och en del mindre och vad det är för mönster.Jag prövade efx moto max 27x10x12 fram 27x12x12 bak.Från Rindab. Större går inte att ha utan att höja maskinen.2 tum är ca 5 cm så det är vad den blir högre.PS.originaldäcken är små så den blir nog högre
Jag har 27" och inga spacers
-
Jag har 27" och inga spacers
Vad har du för bredd på dina däck?
Tanken är ju att de ska sticka ut en bit så man klarar skärmarna lite bättre, original så är det helt värdelöst på Cf:en.
-
27x12-10 bak
-
27x12-10 bak
:hmmm: hur menar du?
-
Det är storleken på däcket
-
menar du inte 27" höga 10" breda på 12" fälgar?
27x12-10 blir ju 10" fälgar=)
-
menar du inte 27" höga 10" breda på 12" fälgar?
27x12-10 blir ju 10" fälgar=)
Jo jag kom på det sen.
27x12-12 har jag ju bak
-
Har fått såg ut lite i baljorna bara
-
Ser ju riktigt bra ut med 27", är det 10 eller 12 breda fram? Blev det tungstyrt i skogen med bredare däck?
-
10 fram. Jag vet inte men förmodligen är han mer tyngstyrd mot originalhjulen.
Körde bara 2mil med originalen innan jag bytte till 27:orna.
-
Jag har 27" och inga spacers Då är väl dina däck mindre då eller kanske skaver nånstans.
-
Det som tog emot var baljorna men det hade inte hjälpt med spacers. Vart tar din i om du inte har spacers?
-
Fan vet om inte kaj har den snyggaste 520in i landet svarta fälgar på en svart atv sänger bara Kungligt ()p ()p ()p
-
Fan vet om inte kaj har den snyggaste 520in i landet svarta fälgar på en svart atv sänger bara Kungligt ()p ()p ()p
Tackar så hjärtligt, tack tack :)