ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Otto79 skrivet 25 augusti 2006 kl. 22:07:52

Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: Otto79 skrivet 25 augusti 2006 kl. 22:07:52
Fick häromdagen mina hjulingar och problemen startade direkt nästan, först gick inte LTR 450:in överhuvudtaget med Dreselstrypningarna vilket förvisso var väntat men efter regg plockades strypningarna och vid första provturen tvärstannar maskinen och är därefter stendöd!

Efter ett antal blåsta säkringar och ett flertal fuckfingrar pekade åt Suzukiguden i himmelen så visade det sig vara en klämd kabel till höger blinkers som skapade problemen, lätt fixat!

Sen rensades orginalburken men nummerplåtsfästet samt dito baklyse och blinkersinfästning fick sitta kvar under den första provturen över 50 meter, och självklart smälte verenda kabel upp av avgaserna med en ny kortslutning som följd...nu började stygghumöret visa sig på riktigt så allt klipptes bort och nya säkringar stoppades i igen!

Nu skulle skiten få bekänna färg och fick så göra typ halva dagen tills starten helt enkelt gav upp igen, den slutade fungera tidigare också vid kortslutningarn då alla 3 st 10 amp säkringarna brann...men nu var den stendöd på riktigt och alla säkringar är hela!

Den går att knuffa igång och allt utom signalhorn samt start fungerar men jag kan ej hitta något annat fel...vad göra???

Nån som har några heta tips så är jag mer än tacksam!

Så problem nummer 2.

Köpte även en BruteForce 750, drar älg åt vårat lokala jaktlag och mitt "surmyrsmonster ala Suzuki 350" kändes pensionsfärdig till årets jakt så när spenderarbyxorna ändå satt på så köpte jag en mer nyttoanpassad maskin som kompletering till LTR 450:in.

Den är förvisso fullt körbar trots Dreselstrypningarna men verkar vara desto krångligare att avstrypa, avgassystemet verkar vara snittat och allt sitter krångligare till på BF:n än på Sukkan...så kan nån komma med bra info om vart strypningarna sitter på BF:n så skulle jag va lika tacksam igen!

Nu vill jag inte höra några grövre gliringar om inköpskapacitet, har ett stort intresse av motoriserade fordon och har alltid haft, har även en gård med skog så bruk för prylarna finns det...och slut på pengar redan 10 dagar innan löning är lika säkert som att Trocadero är gott!

Sen är det ju som för dom flesta att det bara är på ägarbeviset man äger prylarna, läser man mer ingående så är det ju banken som är ägare och tar ränta för att man ska få ha skoj!

Så kom igen nu och hjälp mig så att man kan få börja slita på prylarna!

Ps.. Ltr 450 kan komma att bli till salu ganska omgående, provade en Raptor 700 häromdagen och den kändes passa mig bättre..men 450:in är ju så grym..ja man får se!
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: Vargen skrivet 25 augusti 2006 kl. 22:58:11
Tråkigt när det strular....vet av egen erfarenhet att dresel dra sitt elsystem som ett par blinda hönor.....skitkontakter är det oxå inte direkt vattentäta...
Kanske skulle sälja sukkan till klotsvenne här på forumet och ansluta till raptor klanen.... :lol:  :lol:  :lol: hoppas det löser sig med strulet jag har ju som sagt bara meckat med dresel till yamman.....
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: Vargen skrivet 25 augusti 2006 kl. 22:59:25
Det bästa vore att skaffa ett elschema till den och dra om alla kablar som tyskarna satt dit.....eller iaf kontrollera dom... 8O  8O
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 25 augusti 2006 kl. 23:02:10
Citat från: "Vargen"
Tråkigt när det strular....vet av egen erfarenhet att dresel dra sitt elsystem som ett par blinda hönor.....skitkontakter är det oxå inte direkt vattentäta...
Kanske skulle sälja sukkan till klotsvenne här på forumet och ansluta till raptor klanen.... :lol:  :lol:  :lol: hoppas det löser sig med strulet jag har ju som sagt bara meckat med dresel till yamman.....
         klart du ska sälja sukkan till mig...o jag får bygga ett garage till...tråkigt när det strular på det viset... 8O  8O
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: Otto79 skrivet 25 augusti 2006 kl. 23:14:29
Har lämnat in Sukkan till en mer elkunnig skruvare nu så jag hoppas den går vilken dag som helst igen, går ju att knuffa igång så problemet kan ej vara stort!

Ja är sugen på en Raptor 700 men även KFX 700 lockar lite, det är ju ungefär lika skönt som gubbigt med helautomat och draget i BF:n imponerar trots att strypningarna sitter kvar!

Men LTR:n är ju grym, brutal men ändå så lättkörd...fast det e ju kul att handla så visst säljer jag LTR:n om nån är seriöst intresserad...fast jag vill leka nån dag till med den helst, fast vill man spara 10 lök jämfört med firmorna så kanske "lätt begagnad" inte har så stor betydelse?
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 25 augusti 2006 kl. 23:22:34
jag har tyvär tre hojar ...två för mycket... så jag får lugna mig lite... :lol:  :lol:
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: zacka skrivet 26 augusti 2006 kl. 09:37:01
mmmmm LTR
Titel: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: Otto79 skrivet 26 augusti 2006 kl. 11:23:01
Hmm ja jag ska iväg och kolla på en ostrypt BF nu i dagarna för att se om avgassystemet verkligen är så söndersågat och strypt som jag tror att det är!

Och Sukkan hoppas jag är klar vilken dag som helst!

Sen ska ju Surmyrsmonstret plockas på all plast, pakethållare och annat bjäfs för att lättas så mycket som möjligt...skulle även ha haft lite bredare sulor fram som komplement till Spiderdäcken bak!

Surmyrsmonstret är en Suzuki Lt350 som faktiskt tar sig fram riktigt bra även med dagens mått mätt, är ju bara hälften så stor som BF:n så den e ju riktigt smidig...bilder kommer!

Sen har ju mina söner sina maskiner, minstingen (5 år) åker en riktigt tuktad Suzuki LT50 och den äldre (10 år) åker Kymco MX150...riktigt roligt att se hur den äldre hanterar sin maskin, han började på LT50:in vid 3 och hade hoppat av ramen på 4 ställen när han var 6 och nu bakhjulade han LTR:n över 20 meter på 2:an vid första provturen på den och Kymcon kan han hålla på bakhjulen i både krypfart och på fullgas tills åkrarna tar slut :twisted:
Titel: Re: Otur och problem samt lite strul!
Skrivet av: kenta skrivet 26 augusti 2006 kl. 11:27:28
Citat från: "Otto79"
Fick häromdagen mina hjulingar och problemen startade direkt nästan, först gick inte LTR 450:in överhuvudtaget med Dreselstrypningarna vilket förvisso var väntat men efter regg plockades strypningarna och vid första provturen tvärstannar maskinen och är därefter stendöd!

Efter ett antal blåsta säkringar och ett flertal fuckfingrar pekade åt Suzukiguden i himmelen så visade det sig vara en klämd kabel till höger blinkers som skapade problemen, lätt fixat!

Sen rensades orginalburken men nummerplåtsfästet samt dito baklyse och blinkersinfästning fick sitta kvar under den första provturen över 50 meter, och självklart smälte verenda kabel upp av avgaserna med en ny kortslutning som följd...nu började stygghumöret visa sig på riktigt så allt klipptes bort och nya säkringar stoppades i igen!

Nu skulle skiten få bekänna färg och fick så göra typ halva dagen tills starten helt enkelt gav upp igen, den slutade fungera tidigare också vid kortslutningarn då alla 3 st 10 amp säkringarna brann...men nu var den stendöd på riktigt och alla säkringar är hela!

Den går att knuffa igång och allt utom signalhorn samt start fungerar men jag kan ej hitta något annat fel...vad göra???

Nån som har några heta tips så är jag mer än tacksam!

Så problem nummer 2.

Köpte även en BruteForce 750, drar älg åt vårat lokala jaktlag och mitt "surmyrsmonster ala Suzuki 350" kändes pensionsfärdig till årets jakt så när spenderarbyxorna ändå satt på så köpte jag en mer nyttoanpassad maskin som kompletering till LTR 450:in.

Den är förvisso fullt körbar trots Dreselstrypningarna men verkar vara desto krångligare att avstrypa, avgassystemet verkar vara snittat och allt sitter krångligare till på BF:n än på Sukkan...så kan nån komma med bra info om vart strypningarna sitter på BF:n så skulle jag va lika tacksam igen!

Nu vill jag inte höra några grövre gliringar om inköpskapacitet, har ett stort intresse av motoriserade fordon och har alltid haft, har även en gård med skog så bruk för prylarna finns det...och slut på pengar redan 10 dagar innan löning är lika säkert som att Trocadero är gott!

Sen är det ju som för dom flesta att det bara är på ägarbeviset man äger prylarna, läser man mer ingående så är det ju banken som är ägare och tar ränta för att man ska få ha skoj!

Så kom igen nu och hjälp mig så att man kan få börja slita på prylarna!

Ps.. Ltr 450 kan komma att bli till salu ganska omgående, provade en Raptor 700 häromdagen och den kändes passa mig bättre..men 450:in är ju så grym..ja man får se!


Byt dämpare, tror det sitter nån strypbricka där.
Följ gaswiren ner till förgasarhuset, ta bort sidolocket o där ser du en bult som sitter som stopp, du ser det när du drar i gaswiren, kapa av denna o sen är det full effekt.
kan vara lite knepigt att komma åt, men ta bort vänster plast kåpa så går det lättare