ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Fraggler skrivet 8 augusti 2012 kl. 18:29:18
-
Hej!
Jag har jag lämnat in min Suzuki LTZ-400 hos en Yamaha verkstad för Suzuki verkstaden var full bokad för Ventil koll då den inte startade! Dom fixar till den så den startar och påpekar om att jag bör nog byta kamkedjan snart då det har börjat rassla. Bokar in en tid hos Suzuki verkstaden och kör dit med fyrhjulingen en resa på 1km! När dom har bytt kedja så ser dom att Ventilerna står fel och ändrar dom. Min fråga är då hur kan ventilerna ändras på så kort tid? När jag fick tillbaka suzukin från Yamaha verkstaden så gick den bra förutom tickande ljudet från kamkedjan. Vem har gjort fel och vad ska jag göra? :hmmm:
-
Tickar kamkedjan? Jag trodde ventilerna tickade om dom var lite fel och kedjan rasslade när den blir lite sliten. Fast jag tror båda kan ha rätt..eller båda lite fel, går nog inte att bevisa vare sig det ena eller andra. Suzuki verkstaden kanske korrigerade lite på ventilerna så de blev exakt...men funkade det bra kan dom ju inte stått helt galet.
-
Tror som mechanic skriver. Dock kunde min LTZ börja ticka periodvis. Men fick förklarat för mig att kedjespännaren inte är helt dynamisk eller vad man ska säga. utan den spänner i etapper.
Kan ju vara så att nån spände ventlilerna när motorn va helt kall och den andra när motorn var varm? Kan ju göra att det varierar lite.