ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: danieledlund skrivet 21 juli 2012 kl. 09:09:48
-
Tjena!
Jag är inne på att köpa en kingquad 500 eller 750, spelar egentligen ingen roll.
Kan någon förklara varför det finns såna otroliga nyprisskilldnader på dem på blocket ? Jag antar att det har med direktimport mm att göra? Är det isåfall ngn skilldnad på maskinen eller är det bara garanti som skiljer? Ngn som har erfarenhet av bra ÅF?
Tack på förhand.
Bilagor och andra tillval
-
skillnaden är väl hur den är reggad om den är vägreggad är den lite dyrare än om den är tärrengreggad.
-
Enligt suzukis hemsida ska riktpriset på en 750 vara 117 900:-
Hur går då detta ihop? (Se länk)
Jag tror det beror på andra saker än gatreggad/terängreggad.
Är denna inte reggad alls?
Jag ser att det bara är 2 års garanti.
Men är det egentligen någon skildnad på själva maskinen?
http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_LTA_750_EPS_Kingquad_camo___vinch_41655866.htm?ca=4&w=3 (http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_LTA_750_EPS_Kingquad_camo___vinch_41655866.htm?ca=4&w=3)
-
Det är samma maskin men utan garantier från den Svenska importören. Du kan därför inte få garantihjälp av en Svensk ÅF.
-
Grymt bra pris på mycket bra maskin vad som skiljer vet ej, möjligt att dom är direktimporterade.Men som sagt iallafall 2 års garanti, du får väll ringa och kolla annars så är edhs atv i åre en mycket bra återförsäljare. c-yaaaaaaaaaa
-
Detta är ju billigt om inte annat.
http://www.fordonshandel.se/c/fyrhjulingar/ (http://www.fordonshandel.se/c/fyrhjulingar/)
-
skillnaden är väl hur den är reggad om den är vägreggad är den lite dyrare än om den är tärrengreggad.
Yamaha Kawasaki och Suzuki som är ombygda för mc-reggning via Dresel Motostar eller Borille är billigare än orginalet som är terrängreggat även dom som är terrängreggade via sidoimport är billigare och det beror på garantin som knappt finns på dom.
-
Men samtidigt så kan jag känna så här. Det känns som man lagar en hjuling ganska mycket för dom extra pengarna som 3års extra garanti kostar. Rätta mig om jag har fel.
-
Hi there.
Its a Suzuki with the name Kingquad.its the best bike in the world anyway thats i think of it.
If you care for the bike in servis specs oil change , oil filter , airfilter , water level.
The bike will cost you nothing besides what you want to pimp it with.
My 10 Euros.
Remember Suzuki made these bikes first and they are the best. Its like having a merc 600 with out the 600 badge looks normal but is a polarbear in the works.
McFury.
-
Imorgon ska jag hämta min nya laddningsregulator, är väl egentligen det ända jag ''nyttjat'' min garanti till.
Iofs fick jag ut en ny drivaxel på garanti.
En fördel med tex 5år garanti är ju att om du säljer den efter 3år så är det ju 2år kvar till den nya köparen. Borde ju vara värt något?
-
Man kan se det så här oxå:
För att kunna utnyttja 5 års garanti så måste man ju lämna hojen på service i 5 år.
Det kostar säkert 20-25k. Det kan man laga ganska mycke för.
Har själv köpt en 750 "gråimport" och servar själv.
Supernöjd med maskinen!!
/Boa
-
Servat 2ggr för 3500kr, å nu ska den lämnas in för att se över laddningen.
Men å anda sidan så kan man ''laga'' väldigt mycket för 40oookr.
-
det blir ju som att köpa en ny maskin till bagagnad pris,, man servar och lagar mycket för 40000:- så nästa gång jag byter så blir de en ny från tex fordonshandel,, sen är de ju inte servo på dom för 79900,, men vem fan behöver servo ? bara nå mer som ska jävlas