ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Sym => Ämnet startat av: The_Shadow^ skrivet 17 juli 2012 kl. 11:27:01

Titel: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 17 juli 2012 kl. 11:27:01
Fan vad jag tjatar här...

Nåväl.
Är det någon som har koll på vart man kan få tag i nya A-armar till Quadlander?
eller åtminstone nya "kulbultar" eller bussningar vad det nu är.

Hjulen glappar nåt fruktansvärt och den är rent omöjlig att köra.
Garage24 vet jag sålde reservdelar förut men kan inte hitta nåt på deras hemsida nu så undrar vem som håller med reservdelarna till SYM nu?
Undrar också om det finns möjlighet att hitta begagnade A-armar nånstans som kanske blir lite billigare, finns det nån skrotfirma som kan ha?

Och sist men inte minst, finns det alternativa A-armar som passar?
E-ton har väl nån maskin som är samma? även Can-Am?

kort sagt, behöver hjälp att hitta nya A-armar till min maskin.
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: Beast skrivet 18 augusti 2012 kl. 14:42:11
http://www.garage24.se/ex2039 (http://www.garage24.se/ex2039)
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 21 augusti 2012 kl. 07:44:51
Tack.
Har dock hittat från Holland för halva priset och fri frakt.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/5566/101476/RD1/0-968-1-m423-m5561-m5562-m5566-s11303-d101476/_Swin_Arm.html (http://www.easyparts.nl/showdrawing/5566/101476/RD1/0-968-1-m423-m5561-m5562-m5566-s11303-d101476/_Swin_Arm.html)
obs att sidan dessutom är på svenska.

har dock inte beställt än så vet inte hur bra de är.
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 17 augusti 2013 kl. 19:42:05
Tar väl och väcker upp min egen gamla tråd då jag fått lust att göra ordning maskinen då den stått i ett hörn i över ett år.
Jag har en fråga som är helt orelaterad till A-armarna men vill inte göra en ny tråd för det.
Rev dän kylaren eftersom den varnade för att den gick varm senast jag körde den för drygt ett år sedan men reagerade på att det rann inte ur speciellt mycket kylvatten när jag lossade slangarna, har inte mekat med fyrhjuling så mycket tidigare så det kanske är normalt, men rycker man slangarna på en bils så tömmer det ju ur allt kylvatten.
Expansionskärlet är fortfarande fullt efter jag lossade kylaren, det minskade inte en enda millimeter.
det är fö mycket mer i det än de märkningar som sitter halvvägs upp, kanske ska vara så? eller har nån klåpare tömt i för mycket?
Så min undran är alltså vad som är normalt. själva varningen att den gick varm kan bero på ärg i kontaktstycket kanske, men tänkte ändå gå igenom kylsystemet för säkerhets skull.
tänkte även serva med stift och olja osv.
Tempvarningen tändes förresten när jag svängde vänster till att börja med, efter kanske 1h körning om minnet inte sviker för mycket.
då vände jag givetvis hemåt så gick kanske 10min till efter det, lampan lös dock hela tiden sista halvkilometern eller så.
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: vespa skrivet 17 augusti 2013 kl. 21:51:49
Just att templampan tänds är standardfel på quadlander. Man ska jorda någon kabel, minns inte vilken men jag och några andra har skrivit om det i SYM-delen på forumet. Leta nu annars letar jag upp tråden imorgon. ( trött )
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 17 augusti 2013 kl. 22:17:13
Jo, jag har hört det.
Mtp att det är en 06a som gått över 800 mil så tycker man ju det borde vara åtgärdat, men vem vet.
Såg dock att kontakten till fläktens termobrytare var lite ärgad, men det borde väl inte påverka templampan? så vida det inte är så att den även går till templampan i ett "steg 2" eller så..
ska iaf kolla över jordningarna.
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 17 augusti 2013 kl. 22:24:38
Hittade tråden.
Titel: SV: A-Armar Quadlander 250?
Skrivet av: The_Shadow^ skrivet 18 augusti 2013 kl. 18:19:10
hittade dock inga tydliga instruktioner mer än att den gröna skulle jordas (så långt är jag med)
(http://forumbilder.se/CF76Q/20130818-152236.jpg) (http://forumbilder.se/CF76Q/20130818-152236)

Vilken av dem? den helgröna eller den grön-svarta?
var är ett bra ställe att jorda den? (i värsta fall drar jag kabel direkt till batteriet men borde ju gå att jorda smidigare än så)

satan vad mycket gröna kablar det är förresten!