ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hyosung => Ämnet startat av: Krigar Kaj skrivet 13 juli 2012 kl. 09:29:14
-
Nån som har hittat en lösning på när moppen dör vid fullstamp?
Lite irriterande att inte såsen räcker till.
-
Brölar den precis före? Vad har du för munstycke?
-
Brölar den precis före? Vad har du för munstycke?
Nä den dör. Får inte nån sås, det är många som har detta problemet. Den är uppborrad till 170.
-
Jag tog bort strypningarna nyligen och hade samma problem med 170 munstycke. Bytte till 175 och nu går den klockrent. Om jag inte missminner mig så är det samma motor i access som i hyosung. Värt att testa. :dntknow: Fast om den inte brölar när du trycker full patte kan det vara något annat än soppan. Kolla stiftet vilken färg det har. Brun = bra
-
Det är inget fel på stiftet. Han hinner inte fylla förgasaren när man ligger på fullstamp en liten stund.
-
Sitter det inte nå skit i tanksilen då? om den inte hinner fylla flotörhuset :dntknow:
-
Nej den är ren som ett ny polerat ollon.
-
Kolla så att tankavluftningen hinner med.
Prova att höja flottören kanske hjälper.
-
Hmmm hur ser spelet på flotör nålen ut då, tömmer den flotörhuset bored felet vara där, men jag kan ha fel ;D
-
Höja flotören? Den går inte att höja.
Det är inte bara jag som har detta bekymmret, det verkar vara så på alla Hyosung moppar.
Nålen stänger väl när det är fullt i flotörhuset sen hinner han inte inte fylla upp det vi gashäng.
Polarn provade att borra upp sin lite men det hjälpte inte.
Är det någon som har lyckats med en lösning på detta?
Ganska irriterande när man kör på motorvägen.
-
prova med en elpump det borde ju funka..
-
Sitter de inte en grej från flottören som stänger nålventilen? Brukar vara en plåt som man kan bocka lite.
Bockar du den åt rätt håll så flottören får flyta högre för att stänga nålventilen.
Då får du mer bränsle i flottörhuset.
-
prova med en elpump det borde ju funka..
Har funderat på det
-
Sitter de inte en grej från flottören som stänger nålventilen? Brukar vara en plåt som man kan bocka lite.
Bockar du den åt rätt håll så flottören får flyta högre för att stänga nålventilen.
Då får du mer bränsle i flottörhuset.
Där sa du nått ()p. Får prova det.
-
rinner inte soppan ner ordentligt så spelar det ingen roll hur mycket du än ändrar flottörnivån jag råkkade ut för samma sak så jag monterade en elpump från biltema och sen fick jag minska munstycket för den gick fett på fullgas eftersom flottörnivån blev i rätt nivå hela tiden så nu går den perfekt
-
min blöddrar på växel 3 ibland,tror min daj e lite felinställd bara men har aldrig upplevt det problem du har med min.
-
rinner inte soppan ner ordentligt så spelar det ingen roll hur mycket du än ändrar flottörnivån jag råkkade ut för samma sak så jag monterade en elpump från biltema och sen fick jag minska munstycket för den gick fett på fullgas eftersom flottörnivån blev i rätt nivå hela tiden så nu går den perfekt
Har du någon länk på pumpen?
-
523228
Max. kap. 130 l/h. Max. tryck 0,27–0,34 bar. 199:-+ Lägg till
Lägg till
523229
Max. kap. 130 l/h. Max. tryck 0,40–0,48 bar. 199:-+ Lägg till
Lägg.. biltema här har du art-nr krigar Kaj ()p
-
välj den med lägst tryck flottörnålen skall kunna täta så det lägsta trrycket räcker flödet är det inget fel på det räcker till med råge
-
Intressant tråd. följer med intresse
-
Sitter de inte en grej från flottören som stänger nålventilen? Brukar vara en plåt som man kan bocka lite.
Bockar du den åt rätt håll så flottören får flyta högre för att stänga nålventilen.
Då får du mer bränsle i flottörhuset.
= höja flottören.
Hjälper kanske bara en stund för om flottörhuset töms fortare än det fylls på så blir han ändå utan soppa tillslut.
Har du testat den där pumpen?
-
Problemet är att Nålmunstycket är mindre än huvudmunstycket :hmmm: jag har 170 på bägge nu, men 200 på nålmunstyket skulle sitta fint. Går att hålla full gas i 3-4 minuter nu sen dör den. Kortare tid om det är halv tank eller mindre.
-
Jag borrade upp mitt nålmunstycke men kommer inte ihåg hur stort.
Gissar på 3mm, men fick ta ett större borr å grada av med för nålen tätade inte riktigt först, jag har även tagit bort allt vakumstyrt skit mellan tanken å förknasaren.
Ligger en FCR förgasare å väntar på att monteras.
-
Jag borrade upp mitt nålmunstycke men kommer inte ihåg hur stort.
Gissar på 3mm, men fick ta ett större borr å grada av med för nålen tätade inte riktigt först, jag har även tagit bort allt vakumstyrt skit mellan tanken å förknasaren.
Ligger en FCR förgasare å väntar på att monteras.
ER det en Keihin du vil sætte på? Jeg har tidligere lagt en tråd op her i forum, om der er nogle der har erfaring med en Keihin kaburator og det kan jeg nu se at du vil sætte på. Er det også med accelrator pumpe på?
Ser frem til - hvor meget du synes det har givet i acceleration.
-
Kehin fcr förgasare är helt klart den bästa lösningen på alla problem tillsammans med en bra ljuddämpare. Rensa bort original vacuum kran och bränslepump. Det gör stor skillnad!
-
Löste problemet med att köpa insprutning ist
-
Löste problemet med att köpa insprutning ist
...indsprøjt til din Hysoung?
-
...indsprøjt til din Hysoung?
Köpte en Can-Am ist :lol: