ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: devilhok skrivet 24 juni 2012 kl. 07:43:57
-
Hejsan är det nån som kan åka på bakhjulen på sin re ? Jag är långt ifrån nån expert på bakhjuls åka men det verkar ju vara helt omöjligt att lyckas med wildcaten
-
Har nog klarat 4-5 meter som längst.
Tycker det är skit svårt att hitta balansen
-
Tycker jag har svårt att få upp min på bakhjulen överlag, misstänker att det har något att göra med fjädringen/hjulbasen? Polaren som har en Suzuki LTR 450 får upp sin på 3ans växel med lite trixande med kopplingen. Min wildcat RE vill dock inte alls på 3an, dom går annars i övrigt typ exakt lika bra i acceleration osv så något måste det ju vara?
-
Är det inte ganska stor viktskillnad och hur den är fördelad? Det påverkar ju enormt!
-
Testa att byta maskin med polaren, det skiljer ju en del från förare till förare också...
Sitter tex jag långt bak, så stegrar alla maskiner på alla växlar... typ...
(nä, jag är inte vältränad)
-
Jag skulle bli väldigt förvånad om du fick upp min Spyder på bakhjulet Hydro ;D
För övrigt så är det nästan omöjligt att dra upp en sänkt quad på bakan, det handlar säkert om den lägre viktpunkten.
Jag har då aldrig sett en gokart stegra sig :whip:
-
Sorry... menade självklart QUAD. :tickedoff
Eatv:n reste sig faktiskt vid något tillfälle vid acc, ofrivilligt, dock med hjälp av farthinder... och bara en decimeter eller två med framhjulen.
-
Är det fint väder ska jag fasiken ut och träna på att åka bakhjul ;-)
-
För övrigt så är det nästan omöjligt att dra upp en sänkt quad på bakan, det handlar säkert om den lägre viktpunkten.
Jag har då aldrig sett en gokart stegra sig :whip:
http://m.youtube.com/watch?v=EhVhY_BAHJ0 (http://m.youtube.com/watch?v=EhVhY_BAHJ0)
På tal om bahjulsåka så blir det lättare ju mer styv din bakdämpare är, skulle föreslå helt stelt då själva gunget kan få en o missbedömma balansen. Nu vill ju inte JAG uppmuntra någon över huvudtaget att köra såhär vårdslöst ( ':) ) men om man nu ändå vill motionera sin koppling lite så kanske man ska börja i nån sandhåla med grusdäcken på. Lite snällare o landa. (både för hojjen och dig!)
-
Luta framåt och pumpryck liksom med framdämparna som hjälp för att få upp den lättare. I och med att RE är förlängd så blir balanspunkten ganska liten och nervig så det är fortfarande svårare när man väl kommer upp än t.ex på en LTR.
Hårdare dämpare bak gör att du kommer upp lättare men det är skönare med lite gung i dämparn när man väl är uppe.
-
Vågar man pumptrycka och sen rycka för mycket med orginal styret som svajar bara man leker lite vårdslöst på asfalt? :P
-
Jag vet flera som krökt det där skitstyret genom att rycka lite... undrar då hur det skulle gå om man välte lite...
Släng det och köp ett riktigt styre, redan Biltemas är hästlängder bättre.
-
Jag vet flera som krökt det där skitstyret genom att rycka lite... undrar då hur det skulle gå om man välte lite...
Släng det och köp ett riktigt styre, redan Biltemas är hästlängder bättre.
Jag vet hur det blir om man rullar.. Fick kopplingen nere vid knät var lite jobbigt att köra så..