ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Robbanpolaris skrivet 20 juni 2012 kl. 19:55:17
-
En fundering måste man sätta ett variator kitt om man sätter på 30" eller funkar det bra ändå ???
Sugen på större däck "maxxis zilla " ()p
-
Skulle rekommendera att du monterar variator-kitt om du skall montera så stora däck, när du inte har någon slirkoppling så är risken stor att du bränner upp remmen annars.
-
Skulle rekommendera att du monterar variator-kitt om du skall montera så stora däck, när du inte har någon slirkoppling så är risken stor att du bränner upp remmen annars.
Variatorkitt åt vilken håll?
Jag har 28" och har kitt som gör att variatorn slår till tidigare så krypförmågan blir bättre. = ingen ketchupeffekt så allt kommer på samma gång
-
Ja vad du vill ha för delar i variatorn är ju en smaksak, beror helt på vilken körstil du har.
Gillar man att hålla stumt över lerhålen på högväxeln så bör man sätta en hårdare fjäder i primären så du får högre inslagsvarv samt även kanske lite lättare vikter och en brantare helix i sekundären.
Har flertalet kompisar som kör med epi-kitt och dom verkar nöjda.
T.ex detta:
http://www.gooffroad.se/variator/polaris/epi-variatorkit-polaris-850xp-09-10.html (http://www.gooffroad.se/variator/polaris/epi-variatorkit-polaris-850xp-09-10.html)
-
Har EPI sport utility kit på min 850 o den fungerar kanon me 27". Tror den fungerar bra oxå me 28". Prisvärt o enkelt att montera. EPI har ju sen olika fjädrar om man vill experimentera lite. På min 700 har ja EPIs mudder kit, och det kittet blev lite häftigt. Gick mot varvstopparen direkt me 28". Bytte primärfjäder o nu fungerar den kanon!
-
Hjulinen gör ju 50-60 blås på lågen, inte en chans jag lägger i högen inför lerhålet då ;D