ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: karma skrivet 19 juni 2012 kl. 22:48:50
-
Köpte en Dinli 450, 2007 som inte startats på drygt 2 år.
Batteriet är så klart helt dött.
Har gått 69 mil, aldrig servad :(
Vågade ju inte köpa den helt ostartad så koppla bort batteri och satte startkablar direkt på sladdarna.
Drog runt på starten ett par gånger och slog sen i lite soppa.
Starta efter ett par försök och lät bra i de 30 sek eller så som jag testa lite försiktiga gasningar.
Vilken ordning bör man få liv i den nu? nåt sånt här:
1. Ventilspelskoll
2. Byta olja och filter och dra runt på starten och sen fylla upp oljan och varmköra 5 min.
3. Byta olja /filter igen.
4. Gå igenom och smörja det som behöver smörjas.
5. köra?
-
Du verkar ju ha bra koll på detta så gör som du skriver så blir det nog perfekt
-
glöm frågan.
startreläet dog. troligen på grund av verktygspåsen som låg på den, såg nu att det var hål i plasten och verktygen har nog kortslutit hit och dit.
-
har du kollat säkringarna mvh tb
-
Alla säkringar var hela.
Startar om jag kortsluter kablarna till startmotorn vid reläet.
På reläet är det 2 st 2 mm djupa smältspår efter verktygen som glidit fram och kortslutit.
Läxa att lära, inga lösa prylar som kan åka runt under sadeln
-
Udda fel som uppstod när den kortslöt.
Mätaren blinka till några gånger och hoppa upp från 69 mil till 120 mil :(