ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Gummiankan skrivet 19 juni 2012 kl. 20:45:53
-
Hur väljer man variator kit?
Och vad ska man tänka på?
Finns det några dåliga märken?
-
var inne i den djungeln jag med nyss men vart starkt rekomenderad ett epi sport utility kör med 27or nu dock inte hunnit satt dit det ännu men hoppas det gör stor skillnad tycker maskinen känns lite slö på lågen ()p
-
högväxeln menar jag*
-
Tycker mitt QSC funkar riktigt bra! Och man kan ställa in precis allt. "nästan" ()p
-
Tycker mitt QSC funkar riktigt bra! Och man kan ställa in precis allt. "nästan" ()p
Kör med det med ()p ()p ()p ()p ()p
-
Dom ställbara är det en hel vetenskap att ställa in dom?
jag kommer ha 28 or och ev även bandsats, kräver dom mer?
-
Dom ställbara är det en hel vetenskap att ställa in dom?
jag kommer ha 28 or och ev även bandsats, kräver dom mer?
Jag fick hjälp av honom på Lito offroad och jag förklarade vad som va gjort på min och hur jag tänkte köra. Så han monterade vikterna åt mig. Klockrent! Ligger på 7600rpm vid fullt pådrag vilket är optimalt med slipon och Efi-controller.
-
Jag har ingenting, har bara hört att det är bra att ha :P
-
Jag har ingenting, har bara hört att det är bra att ha :P
Det du märker direkt är att den får lite mer distinkt tillslag. Och med QSC och säkert andra kan man ställa tillslagsvarvet om man vill ha lite aggressivare. Går ju även slänga på mer vikt så den får lägre varv i hastighet osv. (dock försämrar detta acc) Men det går att grejja om man gillar skruva :)
Du kan ju kanske köpa mitt kitt så kan jag köpa en QSC-Variator istället :DV
-
Hur dyra grejjer är det då, vad är skillnaden mellen kit och komplett variator?
har inte börja kolla än.
-
Enkelt sagt kit är bara vikter och fjäder typ.
Komplett cvt är ett nytt primärhjul som gör att remmen går längre ner och ger mer utväxling och då "mer effekt" vid starten.
-
Fråga! När man har högre varv vid tillslaget hur mycket mer måste man förstärka då, typ axlar fördelningslådor också vidare, eller håller prylarna?
-
Fråga! När man har högre varv vid tillslaget hur mycket mer måste man förstärka då, typ axlar fördelningslådor också vidare, eller håller prylarna?
Jag kan inte svara på hur mycket överdim. det är original. Men tror att 99 av 100 modifierar inget i låda eller axlar pga. en sådan förändring. Du får ju fortfarande slir bara att det är mindre. Och så länge det inte "hugger" är ju inte påfrestningen högre än en manuell låda. Menar nu kan man ju inte ge full gas o bara släppa kopplingen. Dock blir det ju mer påfrestning när man har större last, eller större hjul.
(Jag har inte förstärkt något)
-
Om du ska köpa ny variator och sälja ditt kit kan du höra av dig ()p
-
Om du ska köpa ny variator och sälja ditt kit kan du höra av dig ()p
Ska bara få ett utlåtande från dannehj som precis köpt en så :) Det är en hel del pengar. Och kommer ju lite andra utgifter nu på semestertider :hmmm:
-
Jo, det går mer soppa ;D
-
Jo, det går mer soppa ;D
Precis ()p ()p :ATV:
-
försökte montera mitt v-kitt idag men slutade med att jag drog av den jävla bulten till primär variatorn så gängorna sitter kvar inne i axeln och den lilla bultsnutten står jag med i handen :(veryangry): :(veryangry): vart ett dyrt kitt spec när jag lär lämna in den så dom kan ta ut skiten som sitter fast :knupple:
-
Är v-kittet billigt nu ;D
-
haha ne men hjulingen kanske :D