ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Jockegubben skrivet 9 juni 2012 kl. 12:12:35
-
Är det original rem som gäller eller är eftermarknads remmarna bättre? typ 3GX ? :hmmm:
-
Har du bytt upp dig?
-
Jag har kört drygt 200 timmar med original, detta vid tungt skogsarbete, jag har både lunnat och kört med vagn.Vid 200 servicen såg remmen ut som ny. ()p
-
Jajjemen Picpic blev en 800 -11a för min del. Grymt nöjd med bytet till en cylinder till! :)
Tillverka en gummihög av min rem idag, maskinen har gått ca 100 mil.
Garanti finns ju men ställer mig tveksam till att jag får en ny rem på den eftersom att det är slitage-delar. Ska ringa på måndag och höra vad dom säger.
Det är helt och hållet förar fel från min sida att remmen gick åt skogen idag, fick vatten i variatorn och var tvungen att fortsätta gasa för att inte riskera att sänka den, vilket resulterade i att remmen snodde sig avig och gick sönder.
-
Då får man grattulera till nya maskinen. Lite nyfiken, vad upplever du för skillnad jämfört med 500:an?
-
Jajjemen Picpic blev en 800 -11a för min del. Grymt nöjd med bytet till en cylinder till! :)
Tillverka en gummihög av min rem idag, maskinen har gått ca 100 mil.
Garanti finns ju men ställer mig tveksam till att jag får en ny rem på den eftersom att det är slitage-delar. Ska ringa på måndag och höra vad dom säger.
Det är helt och hållet förar fel från min sida att remmen gick åt skogen idag, fick vatten i variatorn och var tvungen att fortsätta gasa för att inte riskera att sänka den, vilket resulterade i att remmen snodde sig avig och gick sönder.
Varken rem eller stift går på garantin i "normala" fall eller vid handhavandefel.Maskinen ska ju inte köras djupare än till fotplattorna enligt instruktionsboken, men den har ju luftintaget vid tanken så den borde ju klara att man dränker den upp till sätet, i vart fall var det vad min ÅF påstod att man kunde göra. :dntknow: ()p
-
Då får man grattulera till nya maskinen. Lite nyfiken, vad upplever du för skillnad jämfört med 500:an?
Har inte hunnit köra så mycket, men skillnaden känns rätt stor både i effekt och vrid även fast det bara är ca 15hk mer. Den går även mycket mjukare och finare när man ligger och smyger i skogen.
Däremot så är original däckena betydligt sämre i terrängen på 800an än dom jag hade på 500an.
Förutom det är jag kanon nöjd med bytet. :)
-
Har inte hunnit köra så mycket, men skillnaden känns rätt stor både i effekt och vrid även fast det bara är ca 15hk mer. Den går även mycket mjukare och finare när man ligger och smyger i skogen.
Däremot så är original däckena betydligt sämre i terrängen på 800an än dom jag hade på 500an.
Förutom det är jag kanon nöjd med bytet. :)
Synd att 2011 blev 14 häst klenare än 2010 >:(
-
Varken rem eller stift går på garantin i "normala" fall eller vid handhavandefel.Maskinen ska ju inte köras djupare än till fotplattorna enligt instruktionsboken, men den har ju luftintaget vid tanken så den borde ju klara att man dränker den upp till sätet, i vart fall var det vad min ÅF påstod att man kunde göra. :dntknow: ()p
Nej, vet om att det inte går på garantin i normala fall, men ska slå en pling och höra vad ÅF säger. Men med lite tur och en snäll ÅF så får jag en ny rem eftersom att jag inte hunnit köra mer än ca 5 mil sen jag köpte den.
Japp, upp till sadeln brukar gå bra utan problem. Blir att bygga snorklar för min del så slipper man vara orolig för att få vatten i motor/på rem. :)
-
Synd att 2011 blev 14 häst klenare än 2010 >:(
Blev dom det? Vad ändra dom då tro? HO?
Är väl 54 hk i min maskin som jag fattat det iallafall?
-
Blev dom det? Vad ändra dom då tro? HO?
Är väl 54 hk i min maskin som jag fattat det iallafall?
Maskinen fick nytt chassi, ny motor och växellåda och blev lättare.Det har diskuterats "livligt" om hästarna i en 800, i vart fall är min försäkringspremie baserad på antalet kilowat/hp som anges till 64 hp för min 2010. ()p
-
Har inte hunnit köra så mycket, men skillnaden känns rätt stor både i effekt och vrid även fast det bara är ca 15hk mer. Den går även mycket mjukare och finare när man ligger och smyger i skogen.
Däremot så är original däckena betydligt sämre i terrängen på 800an än dom jag hade på 500an.
Förutom det är jag kanon nöjd med bytet. :)
Har du jämfört med en 500a med nya växellådan? Jag jämförde både 500 och 800 2011 och tyckte inte skillnaden fanns vid krypkörning utan snarare om man låg på säg 60 och gasade fullt. Om man byter till större hjul kan jag tänka mig att skillnaden blir större. :)
-
Nej, har inte jämfört mellan en 500 -11a, utan jämfört med min 500 -07a som jag hade före 800an.
Går betydligt lättare att växla och jämfört med 07an, samt att det är kortare mellan lägena.
-
Lägre utväxling också enl vad jag har fått veta.
Vad hade du för däck på 500:an? Märke, dimension? Några du rekommenderar? :)
-
Hade original däckena, men det är inte samma däck som sitter på 800an. Har en uppsättning original däck från 500an kvar eftersom att jag råka köpa på mig 2 uppsättningar, så blir nog till att montera dom om man inte köper några större.
-
Hade en snäll ÅF, han skulle skicka en ny rem åt mig och jag kunde behålla den gamla som reserv. ()p
-
Hade en snäll ÅF, han skulle skicka en ny rem åt mig och jag kunde behålla den gamla som reserv. ()p
:lol: :lol: ()p
-
Snabb var dom också, ringde igår på lunchen och var nyss och hämta ut ett fint paket med en rem i. Dubbelt- ()p ()p
-
Snabb var dom också, ringde igår på lunchen och var nyss och hämta ut ett fint paket med en rem i. Dubbelt- ()p ()p
Ja det är allt en "shyrre" ÅF du har :djump: ()p
-
Ja skriv vilken återförsäljare det är ()p
-
Ja skriv vilken återförsäljare det är ()p
http://polarisexp.se/ (http://polarisexp.se/) :)