ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: roberto22 skrivet 24 maj 2012 kl. 21:44:07
-
Tänka kolla jämförelsen med dem 2 motorerna. kollat runt lite och det står allt från 40-60 hp på en kawasaki 250 -08.
Funderar på att slänga på min cross motor på fyrhjulingen och undrar lite för och nack delar med det.
mvh robert
-
Hej
Fördelar,
låg vikt, ()p
effekt, ()p
Lätt att serva. ()p
Nackdelar,
Motorn är mindre vilket kan se konstigt ut i ramen :dntknow:
Kan vara knepigt att få plats med avgassystem. :banghead:
Kickstart VS bakskärm. :hmmm:
Mäta kolla och, om det funkar kan det bli en grym hoj.
Mvh
-
Tänkte effekt mässigt är det stor skillnad?
-
Tänkte effekt mässigt är det stor skillnad?
Cross 250 och en Access 450 ostrypt är nog väldigt liten skillnad. Men karaktären på motorn är ju mycket aggressivare på en crossmotor. Men jag skulle inte lagt den mödan. Bättre och ta en lätt ram och bygga på isf.
-
Är fyrhjulingen vägreggad kan det bli tufft vid en besiktning.
Dessutom saknar ju 250:n back.
-
Mycket tätare serviceintervaller på en 250 2t crossmotor. En 250 2t cross går ungefär lika bra som en 500 4t cross, och en 500 cross har garanterat högre effekt utag än en taiwanesisk 450 hjuling så effekt mässigt märker du skillnad iallafall. Dock blir det mer växling och sämre från botten än orginal motorn.
-
hmm 2T 250 motor hade samma fundering själv ,
ett börja med att bygga en "snapon" lösning för 250 motorn så du lätt kan montera och demontera den på orginal fästen eller ny fästen som inte blir ivägen för din orginal motor,så byter du vid bes .
men sen har du en del - mot dom trevliga +
-
250 inte bygg för att driva 2 stora däck lite orolig över lådan.
kicken som sagt. men allt går om man vill
får räkna med en ny kolv varje sommar för att vara säker
inte gjord för att ligga på närmare max varv nån längre tid .
+
mumsigt ljud (inga problem att bygga om avgas röret)
bra acc om vi nu går på vad en 250 gör på en cross ,duglig topfart ,vet att dom snittar 70-80 på 5 växel efter väg vi låga varv.